$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצגה סיטרואן C3 חשמלית

הדגם האירופי יוצא לדרך בתחילת 2024. תמחור אגרסיבי, טווח נסיעה שימושי. תהיה גם גרסת בנזין

ניר בן טובים  18.10.23 - 09:30

תגיות: סיטרואן

סיטרואן, על פניו, תהיה בין יצרניות הרכב הראשונות מהמערב שתנסה לפצח את נוסחת "התמורה למחיר" בקבוצת B המחושמלת, תוך שהיא מנסה לצמצם את מנעד הפשרות באבזור או ביכולת (משהו ש-דאצ'יה ספרינג, שמיוצרת בסין מאוד מתקשה בו). הדור הרביעי שהוצג בימים האחרונים - וממשיך סדרה שנוסדה ב-2002, מסמן את שינוי הכיוון אליו זורמת תעשיית הרכב באירופה שכולה מכונסת, גם בדרכים רגולטוריות, להאט את הפשיטה הסינית על הכבישים. עם תג מחיר התחלתי של 23 אלף יורו והבטחה לגרסה מוזלת בעתיד ב-20 אלף יורו, ימים יגידו אם מדובר במהלך אסטרטגי מוצלח.

ה- ë-C3 מבוססת על רצפה קומפקטית חדישה, גלובלית (SMP) של מטריית סטלנטיס, ועל אף שהיא משרתת את הדגם המקביל במזרח הרחוק (הודו), המכונית תיוצר במפעל הסלובקי בטרנבה. העיצוב, הרעיון, הלוגו - כולם בהשראת רכב הקונספט 'אולי' שהוצג אשתקד, עם דגשים על קווים רבועים, חגורת מותן גבוהה, מראה "ג'יפוני" עם מרווח גחון שימושי וחתימות תאורה חדשות שתהיינה חלק מה-DNA של רכבי סיטרואן בעתיד הקרוב. במידות, היא גדולה במעט מהדור השלישי (שהיה מאותגר למדי במרחביו, במיוחד בספסל האחורי), עם גובה שצמח ב-10 ס"מ ל-1.57 מ', אורך של 4.01 מ', רוחב של 1.76 מ' ותא מטען לו נפח אחסון של 310 ליטרים (תוספת סמלית של 10 ליטרים).  

חלל הפנים מאופיין בקו מינמליסטי, עם צג ראשי 10.25 אינץ' שמרכז בתוכו את מרבית הפונקציות ולוח מחוונים דיגיטלי. יחד עם כך, סיטרואן דאגה לטפח היטב את מסורת הנוחות והיא תשלב גם כאן מושבי כורסא, תנוחת ישיבה גבוהה וכן את מערכת כריות הבולמים הפרוגרסיבית. פרט לכך, תמצאו באבזור את כל מערכות ההגנה החדשות והנדסת אנוש מקורית המשלבת "תצוגה עלית" מובנית ברצועה שקועה מול עיני הנהג בקומה העליונה ואיכות חומרים טובה. יהיו גם ממשקי אפל ואנדרויד, טעינה אינדוקטיבית לסלולרי ואפשרויות לשילובי גוונים. 

סגל המנועים לא יהיה עמוק ויתבסס על פי צרכים כדי לשמר עלויות ייצור מבוקרות. חטיבת כוח קונבציונלית אחת, מנוע 1.2 ל' טורבו, 100 כ"ס בטכנולוגיה מיקרו היברידית בצימוד אל תיבת שש-מהירויות דו מצמדית תהווה את ברירת המחדל למי שמסרב להתחבר לשטקרים בהעדר תשתית ראויה. הגרסה החשמלית תוביל כמובן את ה-C3 קדימה אל הפקקים עם טווח נסיעה של 320 קילומטרים מסוללת 44 קווטש לפי מחזור WLTP והספק צנוע של 113 כ"ס. מערכת טעינה של 100 קילוואט תאפשר להחזיר לסוללה 80% בחצי שעה או לבצע טעינה במשך שלוש וחצי שעות בקופסא ביתית של 11 קילוואט.

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 11 שניות והמהירות המרבית היא בסביבות ה-137 קמ"ש. גרסה מוזלת עם טווח מופחת ל-200 קילומטרים תחזק את ההיצע ב-2025. במקביל, סיטרואן תציג יורש גם לקרוסאובר הקומפקטי C3 איירקרוס.

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר כי עדיין לא נקבע מועד שיווק בישראל.