$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חזקה יותר: טויטה יאריס GR מתחדשת

הסופר המיני החמה של טויוטה שזכתה לאין-סוף מחמאות הוצגה בגרסה מחודשת עם שינויים קלים מבחוץ, משמעותיים יותר מבפנים ובעיקר – עוד כוח

רן סגל  14.01.24 - 12:20

טויוטה יאריס GR הוצגה כבר לפני 3 שנים וכעת היא עוברת רענון קל של אמצע החיים, כאשר עיקרו נוגע לשיפור הביצועים, אך גם העיצוב החיצוני עבר רענון קל וזה הפנימי מציג הפעם הבדל משמעותי מהיאריס הרגילה. כמו בעבר, גם הפעם אין בכוונת היבואנית המקומית לשווקה בישראל.

מבחינה חיצונית, הפגוש הקדמי אגרסיבי יותר ומדגיש את כונסי האוויר ופתחי האוורור. מאחור השינוי זניח וכולל כעת דיפיוזר מעודכן וחדירה קלה של יחידות התאורה אל דלת תא המטען ופס תאורה המחבר ביניהן ומעליו אור הבלם השלישי (בעבר מוקם במעלה השמשה האחורית).

עיצוב הפנים מציג שינוי בולט יותר, במקום תא הנוסעים השגרתי של היאריס הרגילה, כעת הדשבורד מעוצב בהשארת דגמי הראלי, כאשר חלקו המרכזי פונה בזווית אל עבר הנהג, ומאכלס בתוכו את מסך המולטימדיה ופאנל בקרת האקלים. פתחי המיזוג הצידיים הפכו עגולים ולוח המחוונים עבר דיגיטלזיציה מלאה (מסך "12.3) וכולל לא מעט נתוני טלמטריה.

השלדה של היאריס GR היא למעשה חיבור בין פלטפורמת GA-B בחלקה הקדמי ו-GA-C הגדולה יותר בחלקה האחורי, מה שהשפיע בעיקר על נתון האורך עם תוספת של 5.5 ס"מ יותר מהיאריס הרגילה ואורך של כמעט 4 מטרים (399.5 ס"מ). בטויוטה מציינים כי הדגם המחודש זכה להקשחת השלדה שהגיעו על-ידי הגדלת 13% בנקודות הריתוך והרחבת איזורי הדבק המבני ב-24%.

יחידת ההנעה נותרה זהה, מנוע מודגש בנפח 1.6 ליטר אך עם 3 צילינדרים, לעומת גרסת ה-High Performance שיוצרה במהדורה מוגבלת בתחילת דרכה של היאריס GR, כעת ההספק עומד על 280 כ"ס (תוספת של 8 כ"ס) ו-39.7 קג"מ (תוספת של 2 קג"מ). לעומת הגרסה המוכרת, מדובר בתוספת של 19 כ"ס ו-3 קג"מ. אגב, בשוק היפני, הגרסה המחודשת מציע כעת 304 כ"ס.

אל המנוע משודכת תיבה ידנית עם 6 הילוכים כבעבר, אך כעת מוצעת גם תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים שפותחה כמובן על-ידי סדנת "גאזו רייסינג", וכוילה להעברת הילוכים מהירה, ולפי היצרנית במדידת הקפות במסלול, הצליחה הגרסה האוטומטית להיות מהירה יותר מזו הידנית. כמו כן מערכת קירור משודרגת הכולל מערכת יניקה קרה וספרינקלרים לאינטרקולר מוצעים כאופציה היישר מהמפעל.

ההנעה כפולה חכמה כבעבר, עם יכולת להעביר על 100% מהכוח אל כל אחד מהצירים כשלכל אחד מהן דיפרנציאל "טורסן" מוגבל החלקה. גם מערכת הבלימה נותרה זהה עם דיסק בלימה בקוטר 356 מ"מ מלפנים וקליפר 4 בוכנות ו-297 מ"מ מאחור עם קליפר 2 בוכנות. אלה שוכנים בתוך חישוקי BBS מחושלים בקוטר "18 עטופים צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S במידה 225/40.

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***