$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

דור חדש למזראטי קוואטרופורטה? חכו עוד קצת

מזראטי רמזו כבר לפני למעלה משנה שהדור החדש של הספורט-סאלון יהיה חשמלי, אבל עכשיו הם נאלצים לעכב את ההשקה. מה הסיבה?

בועז קורפל
בועז קורפל  28.01.24 - 17:15
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)

יצרנית מכוניות הספורט-יוקרה האיטלקית, מזראטי, חיכתה לרגע שבו אחד הדגמים המוכרים ביותר שלה, המזראטי קוואטרופורטה, תעבור להנעה חשמלית החדשה ותצא לאוויר העולם, אבל הלידה של המכונית הזאת ממשיכה להיות איטית וכעת מודיעים במזראטי כי הם מעכבים את ההשקה של הדור השביעי והחדש שתוכנן להיחשף כשנת דגם 2025 ולהיכנס לייצור בתחילת השנה הבאה, ולהחליף את הקוואטרופורטה הנוכחית עם מנועי הבנזין וגם את האחות הקטנה יותר, מזראטי גיבלי.

המפעלים של מזראטי, במירפיורי איטליה, ערכו את ההכנות לייצור והרכבת הקוואטרופורטה Folgore ("מכת ברק" באיטלקית), שתגיע במידות קצת יותר קטנות מהקוואטרופורטה הנוכחית, אך היא תהיה הרבה יותר מתקדמת באבזור ובטכנולוגיה מהדגם המזדקן שהוצג כבר לפני כ-11 שנים. הסיבה הרשמית שמועד הייצור נדחה וללא מועד חדש היא "נטילת אפס סיכונים ברמת הביצועים של המכונית" זאת לפי הדובר הרשמי של החברה האיטלקית. ניתן ללמוד מההתייחסות הזאת כי במזראטי מרגישים כי הפיתוח והניסוי של המכונית עדיין לא הסתיים והחורף האירופאי מונע מהם בדיקה של פרמטרים נחוצים בתחום הביצועים ולכן הם מעדיפים לחכות ולא להזדרז בעניין הזה.

בהזדמנות זו נזכיר את הגראן טוריסמו Folgore שכבר הוצגה לקראת סוף 2022, ועימה הקוואטרופורטה החשמלית צפויה לחלוק פלטפורמה ומכלולים. אצל הספורטיבית ישנם שלושה מנועים (שניים מאחור ואחד מלפנים עם חלוקת מומנט וקטורית) בעלי הספק משולב של מעל ל-1,200 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.7 שניות. הסוללה בצורת האות T לטובת חלוקת משקל בעלת קיבולת של 92.5 קוט"ש (83 נטו) וארכיטקטורת 800 וולט, היא תאפשר טווח נסיעה של 450 ק"מ וטעינת DC מהירה בקצב של 270 קילוואט מ-20% ל-80% ב-18 דקות (או 100 ק"מ ב-5 דקות).

אנליסטים בתחום הרכב באירופה מעריכים כי קיימות סיבות נוספות לעיכוב המדובר, ואחת החשובות היא עלות מחירי חומרי הגלם והמערכות שמזראטי רוכשת מספקים חיצוניים, כאשר כעת מדובר במחירים יקרים יותר שישפיעו על העלות הסופית של המכונית לצד כוונות סטלנטיס להורדה של 6% בעלויות הייצור. לפיכך, נראה כי המכונית תתעכב לפחות עד למחצית השנייה של 2025 והנציגויות של מזראטי ברחבי העולם קיבלו עדכון בנושא, על מנת שיעדכנו את הלקוחות ולהיערך בהתאם, זאת מאחר ומדובר בדגם מרכזי וחשוב של היצרנית האיטלקית שמתכננת לעבור להנעה חשמלית בכל קו הדגמים שלה עד 2030, כשהקוואטרופורטה פולגורה תהיה הראשונה שתוצע ללא אופציה למנוע בעירה פנימית לעומת הגראן טוריסמו למשל.

 

 

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***