$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

1000 ק"מ על מימן: המשאית שתשנה את כללי המשחק?

המשאית של מרצדס שתשלח את מנועי הדיזל לספרי ההיסטוריה

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  30.09.20 - 08:11

תגיות: מרצדס

מרצדס חושפת את העתיד של התחבורה הכבדה שלה ובכלל, מה שאתם רואים לנגד עינכם היא משאית חשמלית מלאה בשם GENH2, אך בניגוד לכל מכונית או כלי תחבורה חשמלי למשאית הזאת אין מערך סוללות עצום שיספק את תאוות החשמל של מנועיה אלא היא למעשה מייצרת את החשמל על סיפונה המרשים.

למעשה מדובר במשאית שעושה שימוש בטכנולוגיה תאי דלק מימניים שהופכים, הודות לראקציה כימית את המימן לחשמל. תוצר הלוואי של התהליך הנקי הזה הוא מים נקיים שנאגרים במיכל פנימי וניתנים לפריקה בלחיצת כפתור עפ"י דרישת הנהג. המשאית שתחילת יצורה הסדרתי נקבע ל 2025 תאפשר בחירה בין שתי יחידות הנעה, הראשונה תייצר 308 כ"ס ומומנט של 160 קג"מ  ואילו השניה 442 כוחות סוס ומומנט קיצוני של מעל ל 200 קג"מ, בשני המקרים הכוח מנוהל ע"י מחשב שישמור מצד אחד על יכולת הסחיבה ומצד שני על הצמיגים. במקרה של עומס גדול צוידה המשאית בסוללה קטנה ותרתם באופן זמני למאמץ ותספק עוד 70 קילווואט שעה, שלא יחסר

אחד הגורמים המרכזים בתחום התחבורה שאחראי על פליטת המזהמים הגדולה ביותר הוא תחום התחבורה הכבדה, במקרה הזה דגם אב הטיפוס של מרצדס שמסוגל לנוע לטווח של 1000 קמ פולט 0 מזהמים, לפחות לא בצורה ישירה. מרצדס היא אחת מיצרניות המשאיות הגדולה ביותר בעולם ומחזיקה תחת ידה כמה מותגי מדף נוספים והצלחת הניסוי של המשאית המימנית שיחל ב 2023 יכול לשנות את כללי המשחק בתעשייה כולה.

אחד היתרונות של המשאית המימנית על פני משאיות חשמליות כמו של טסלה למשל הוא זמן התדלוק שזהה לזמן התדלוק של משאית דיזל רגילה, החיסרון נעוץ במספר תחנות דלק מצומצם שמצויד בעמדות תדלוק מימן אך בעשור הקרוב חברת "של" צפויה להשקיע מאות מיליוני יורו בהתקנת עמדות תידלוק מימניות בכל רחבי אירופה אך בעיקר בגרמניה כשבמקביל אנו שומעים על ניסויים של טסלה לייצר עמדות טעינה מהירות שיפתרו את סוגיית הזמן. מי תקדים את מי, ימים יגידו מה שבטוח הוא שבעוד עשור ימי הדיזל ככל הנראה יהיו מאחורינו.