$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מסע מוצלח למשאית המימן של יונדאי

נבחרת משאיותXCIENT מונעות מימן צברו מיליוני קילומטרים של נסיעה בשוויץ

ניר בן טובים  04.07.21 - 08:01

תגיות: יונדאי

ציון דרך בתולדות היצרן הדרום קוריאני. צי משאיות XCIENT של יונדאי המבוסס תא דלק מימני חצה את קו מיליון הקילומטר בתום 11 חודשי שירות בלבד, תוך הפחתת פליטת המזהמים ביותר מ-631 טון. מאז שהתחיל המיזם בדרכי שוויץ באוקטובר האחרון, שרשרת של 46 משאיות מונעות מימן הצליח לרשום הישג משמעותי המתנוסס לאחרונה על דגלי 25 חברות שוויצריות הפועלות בתחום הלוגיסטיקה, ההפצה והרכש של סופרמרקטים ועוד רשתות כאלה ואחרות.

יונדאי פועלת בשקיפות אסטרטגית חכמה, משתפת תוצאות עם לקוחות שבחרו לשלב את משאית המימן הראשונה בייצור המוני במסגרת עסקיהם וכן מתעניינים, וזאת במקום משאיות מונעות דיזל מסורתיות. לקוחות בשוויץ הביעו שביעות רצון מהביצועים של יונדאי XCIENT (המבוססת על משאית סולר) והעריכו במיוחד את המאפיינים האקולוגיים שלה, זמני התדלוק הקצרים וטווח הנסיעה הארוך. המשאית זמינה במספר קונפיגורציות עם 7 תאי דלק מימנים במשקל כולל של 32 קילוגרמים, טווח נסיעה של כ-400 קילומטרים בין תדלוקים, כ-450 כ"ס באדיבות מנוע חשמלי בודד ומשך הטעינה אכן קצר מאוד לרכב בגודל זה, ונמשך בין 8 ל-20 דקות בלבד, זאת בהשוואה ל-45-50 דקות בתשתית אולטרא-מהירה עבור משאית חשמלית, אם כי טווח הנסיעה שלהן מוגבל יותר.  

חברות התחבורה והלוגיסטיקה השוויצריות משוכנעות כי לכלי רכב מסחריים בטכנולוגיית מימן יש את הפוטנציאל הגדול ביותר של ספקי הכוח האלטרנטיביים השונים. החברות לא עוצרות רק בהטמעה של ​​משאיות תא דלק, יש להן ציפיות גבוהות ממימן כמקור אנרגיה, והן מאמינות כי מימן יהיה "המפתח למעבר לאנרגיה נקייה", אמר יורג אקרמן, יו"ר איגוד H2 בשוויץ, חברה העוסקת בפיתוח תשתית מימן ציבורית לכלי רכב. "באופן ספציפי, היתרון הגדול ביותר של אנרגיית מימן הוא קיבולת האחסון. זה מרמז כי מימן ישחק תפקיד חשוב בעידן אנרגיה בת קיימא. חברות הפצה רבות כבר חוו ממקור ראשון את היתרונות באמצעות תאי דלק של XCIENT, ואני מאמין שאם הפעולות שנבצע בקיץ יושלמו בהצלחה (הגברת עמדות הטעינה), הביקוש למשאיות מימן של יונדאי יורחב עוד יותר".

בעקבות השקת הדגם בשנת 2019, חשפה יונדאי לאחרונה את גרסת 2021 של סדרת XCIENT. הדור החדש של משאית המימן כולל עיצוב גריל קדמי חדש ושדרוגים להגברת הביצועים. דגם זה מוצע בתצורות של 4 × 2 או 6 × 2. עד סוף השנה, כ-140 יחידות מדגם 2021 יעבדו על כבישי שוויץ, וכדי לדחוף עוד יותר את המעבר אל תחבורה אלטרנטיבית, צי משאיות המימן של יונדאי יגדל ל-1,600 יחידות עד שנת 2025.

מה זה בכלל מכונית שנוסעת על מימן?