הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הנעה כפולה: ציון דרך בתולדות סובארו

החברה היפנית מציינת 20 מיליון מכירות של רכבי הנעה כפולה

מערכת עולם הרכב  08.07.21 - 11:09
סובארו 1600 ה'צבק הנעה כפולה מ-1980 (צילום: Getty)
סובארו 1600 ה'צבק הנעה כפולה מ-1980 (צילום: Getty)

תגיות: סובארו

סובארו "ממוסדת" בקשר הדוק עם מכוניות פרטיות להן הנעה כפולה, גישה טכנולוגית ברורה שהובילה את היצרן לשורה של תארים מפוארים על מסלולי הראלי העולמיים בעיקר בשנות ה-90 ואל הצלחה מסחררת בתחומי התיור, פנאי וכן עבור חקלאים ועכברי שטח שהיו זקוקים לכלי רכב מיומן ועמיד בתנאים מורכבים.

עוד לפני כן, נבנה המוניטין של סובארו על מכוניות זולות עם הנעה קדמית או אחורית החל ב-1968; דגם הביכורים של סובארו, ה-360 היה חמוש הנעה אחורית אבל כבר בתחילת שנות ה-70 הציגו הנעה כפולה והפכו למחוזרים מאוד מחוץ לגבולות יפן. רכב ההנעה הכפולה הראשון של סובארו היה הלאונה 4WD Estate ואן, שהושק במדינתה בשנת 1972, מכונית שכמו רוב דגמי ה-AWD של היצרן שודך אל מנוע בוקסר. הקונפיגורציה הזו ממשיכה לדגמי ה- e-Boxer ההיברידיים של 2022 ומחזקת את הגשר בין העבר להווה ומלמדת על מידת הנאמנות של סובארו לגישתה המקורית.  

לאורך ההסטוריה, סיפקה סובארו מכוניות מוצלחות כמו ליאונה וכן חלופות עירוניות בדמותה ג'סטי, משפחתיות קלאסיות כמו אימפרזה ולגאסי עם הנעה קדמית כדי לפנות לקהל רחב שזקוק לדגמים בעלי אופי מעט יותר בטיחותי ופחות זללן, אולם הצימוד בין סובארו להנעה בארבעה גלגלים הפך להיות סימן ההיכר של המותג לאן שהיא לא פונה. נכון לעכשיו, 98 אחוז מהמכוניות שסובארו משווקת מצוידות בהנעה כפולה סימטרית וזה בהחלט מעיד על ההמשכיות שהם מטפחים באדיקות כמעט דתית. השבוע איפוא נרשם ציון דרך כאשר המותג מכר כעת לא פחות מ-20 מיליון מכוניות עם הנעת AWD. ברכות.