$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכונית ה-1000 קילומטרים של מרצדס מתקרבת

הדור הבא של רכבי הפאר החשמליים יוצג בקרוב עם הצגת דגם ה-EQXX, שתמונה ברורה יותר שלו הופצה בימים האחרונים

ניר בן טובים  20.12.21 - 16:16

תגיות: מרצדס

כבר בשלהי שנת 2020 קיבלנו טעימה להתכנות של מרצדס בכל הכרוך בהקמת חטיבה חשמלית עשירה, עמוקה ומאוד משוכללת. תמונות טיזר של רכב ה-Vision EQXX היו חלקיות בלבד, אולם כעת אנחנו מקבלים המחשה ויזואלית מעט יותר ממוקדת. נזכיר כי זוהי מכונית קונספט חשמלית שאמורה לשקף את הידע והמומחיות שרכשה מרצדס בתחום ההנעה החשמלית וכפועל יוצא מכך, את יתרונותיה מול המתחרים. התמונה האחרונה שפורסמה בשילוב עם קצת מהתמונות שהתגלגלו לרשת מספקים הצצה רשמית אל המראה הסופי של ה-EQXX.

הצללית של ה-EQXX כבר התגלתה במעורפל בטיזר הראשון של המכונית, אבל כעת קווי המתאר נראים ברורים יותר. אלמנטים אלה מסירים הרבה מהמסתורין סביבה, וניתן לראות כיצד גובש קו החלונות והפנסים באזור חגורת המותן. מרצדס, במודע פיצלה בין עיצובי החרטום של ה-EQS וה-EQE בהשוואה אל ה-EQXX כדי לסמן את פער הטכנולוגיות ביניהן. האף של ה-EQXX אינו מתעגל לכוון השמשה הקדמית, אלא מאופיין בקו שטוח לגמרי כמו מכונית GT מקטגוריית לה מאן. מאחור, החלון האחורי אלכסוני בעיצובו, מתמזג עם סיומת תלולה לכוון הזנב ופנסים צרים.   

תוכניות הייצור של ה-EQXX עדיין לא זמינות, אבל מרצדס הציבו רף גבוה מאוד. בסופו של דבר, הדגם אמור להיות שמיש לצריכת חשמל חד ספרתית (סביבות 10 קילוואט ל-100 קילומטרים) ולהיות מסוגל לנסוע 1,000 קילומטרים על סוללה מלאה לפי מחזור ה-WLTP. מנקודת מבט אווירודינמית, הערכים של ה-EQXX נמוכים מ-0.20 של ה-EQS וזו כבר תרומה לתצרוכת האנרגיה שלו, בעוד שצפיפות האנרגיה של התאים בחבילת הסוללות צריכה להיות גבוהה ב-20 אחוז. 

חשיפת ה-EQXX מתוכננת ל-3 בינואר. עדיין לא ידוע מתי היא תכנס לייצור סדרתי.