$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

גם לטאטא יש מכונית חשמלית משוכללת

המותג ההודי רוצה להשתלב בשוק הרכב המערבי עם מכונית חשמלית מסוגננת ושימושית, ואולי מסמן את דרכו חזרה לישראל

ניר בן טובים  03.05.22 - 14:17

בסוף המאה הקודמת שווקו רכבי טאטא בישראל עם זכיון בידי טלקאר (אז יבואנית דייהטסו, סאנגיונג ודהייו), ולימים פנו אל שיווק כלי רכב פרטיים (רכב שטח וכלים חקלאיים), ובשלב הרבה יותר מאוחר, בסוף שנת 2008 אפילו היו קצת דיבורים (לא קונקרטיים) אודות שיווק הרכב הזול ביותר בעולם - טאטא נאנו, שבהמרה לשקל ישראלי, לפני מסים מקומיים נמכר בהודו בסביבות 10 אלפים שקלים, וזאת ממש לפני צמיחתו המחודשת של סגמנט A שפרח בזכות מכירת דגמים כמו סוזוקי אלטו ופיג'ו 107.

מאז השתנו הרבה דברים בעולם הרכב, טאטא התעצמה לגוף כלכלי מחוזר שבין אחזקותיו הרבים גם רכבי יגואר לנד רובר ואסטון מרטין, וישראל ירדה מהכוונת של ההודים כמעט לחלוטין מלבד שיתופי פעולה בתחום הייטק עם חלק מענפי הפיתוח הטכנולוגיים של היצרן. אולם בשנה האחרונה, ועל רקע בניית חטיבת רכב חשמלית ענפה, טאטא אולי סוללת את דרכה בחזרה גם אלינו עם כוונות לפלוש ליבשת המערבית באירופה באמצעות כלי רכב חשמליים, אשר אחד מהם יבוסס על דגם ראווה חדש ומבטיח: אוויניה.

המושג Avinya, שמקורו בשפת הסנסקריט, מייצג 'חדשנות', אומרים Tata Motors. הוא מגיע עמוס בטכנולוגיה, תוכנה ועיצוב מינימליסטי של העידן החדש שפועלים במשולב על מערכת מדיה חדישה. המוצר הסדרתי, שיגיע אל העולם האמיתי יהיה נגיש למדי לרוב הלקוחות כך, הבטיחה החברה עם הכרזה על מימוש המיזם הזה בכבישים כבר במהלך שנת 2025.

ה-Avinya Concept מוברג על פלטפורמה שפותחה בעיקר עבור מכוניות עם מנועי בערה, אך היא מתאימה כעת גם למערכות הנעה חשמליות. הפרטים הטכניים שטאטא משחררת בצורה חלקית נשמעים לא רע ובקנה אחד עם מה שקורה בסין או באירופה; הגרעין של המכונית מסוגל להטעין 500 ק"מ של טווח נסיעה תוך חצי שעה בלבד במסופים מהירים. ב-Tata גם מדברים על ארכיטקטורת תוכנה חדשה המשתמשת בבינה מלאכותית כדי להבטיח ניהול אנרגיה מיטבי.

אחד היתרונות הגדולים של טאטא ב-2022, טמון ביכולת שלה לייצר את הרכיבים למכוניות החשמליות בצורה עצמאית ולהתאים אותם לאקלים המקומי. אם בשנת 2020, רוב חלקי החילוף עבורן הגיעו מספקים חיצוניים, אז כיום מעל 50% מהתוצרת נעשית בידי המפעלים העצמאיים של טאטא, ולדבריהם המטרה היא שהכול ייעשה בצורה מקומית, בסופו של דבר. "יש להודו כמה איזורים חמים מאוד שהופכות אותה לאתגר לחשמול. פיתוח רכבי EV בשוק הזה מספק לנו נתונים עשירים, מידע שיכול לזרום חזרה לתהליך הפיתוח שלנו. אני לא יכול להגיד לחדד מספיק איזו התחלה זה נותן לנו", אומר בכיר בחטיבת החשמול.

מעבר לכך, לא הרבה ידוע אודות מכונית הקונספט של טאטא, ולכן נאלץ להסתפק בתאורים המחמיאים שהם מחלקים לעצמם: "Green Mobility נמצאת בגרעין של טאטא, ותפיסת Avinya היא השתקפות מושלמת של מה שהחברה מייצגת - יצירה שלא רק תאיץ את אימוץ רכבי החשמל אלא גם תוביל את התנועה הזו. יתר על כן, בקבוצת Tata, אנו נמצאים במיקום ייחודי להביא את כל המומחיות הדרושה לבניית פתרונות הניידות הללו ואנו בטוחים שבשנים הבאות נוכל להשפיע לא רק בהודו אלא גם בעולם".