$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשמלית מלאה לבוגאטי? יש עוד זמן

יצרנית מכוניות העל ויירון ומיסטראל לא ממהרת להיפרד ממנועי הבערה הקלאסיים

ניר בן טובים  04.09.22 - 12:47
בוגאטי מיסטראל החדשה
בוגאטי מיסטראל החדשה

תגיות: בוגאטי

אחת הבעיות המורכבות של יצרניות רכבי העל כרוכה בעמידה ביעדי זיהום האוויר של האיחוד האירופי, ולצורך כך הוקמו בשנים האחרונות שותפויות טכנולוגיות שבמרכזן שימוש בהנעה חלופית וידידותית לסביבה. המעניינת בהן משלבת את מייסד חברת מכונית הקצה הקרואטיות 'רימאק' והעומד בראשה, מאט רימאק, יחד עם קבוצת פורשה ובוגאטי. לפורשה יש מניות ברימאק והקימה את קורת הגג האקזוטית 'בוגאטי רימאק' עם הקרואטים מטעם קבוצת פולקסווגן.

בעוד שהמכוניות של רימאק עצמה, שהינה ספקית סוללות ומנועים חשמליים לכמה מותגים מובילים בעולם תשארנה חשמליות לחלוטין, מכוניות בוגאטי תהיינה לכל היותר היברידיות בעשר השנים הקרובות, הסביר המנכ"ל הצעיר בן ה-34. "אנחנו רוצים טווח שמיש. המכוניות חייבות להיות בעלות מספיק כוח לנהיגה חשמלית בלבד. וממה שאנחנו מבינים הנהגים צריכים טווח חשמלי יעיל לנסיעה בעיר". מדברים אלה ניתן להסיק כי מדובר בטווח של 50 קילומטרים לערך תוך שמירה על ביצועים קיצוניים כפי שמצופה מהם.  כרגע בכל אופן, לא מתוכנן דגם חשמלי לחלוטין.

החיבור בין בוגאטי לרימאק מבטיח לצרפתים גישה לתשתית חשמלית מושקעת, אולם הסינרגיות מוגבלות בין רימאק לבוגאטי לאור השוני הגדול שנעוץ בזהות המותגים. אי לכך, כלי הרכב של שני המותגים יהיו מובחנים אחד מהאחר, גם מבחינה טכנולוגית ואישיותית. רימאק אומר שהוא רצה לשמור על בוגאטי אנלוגית - גם מבחינת תכנון חלל הפנים. "בוגאטי מייצגת גם אומנות", הוא מעיר, ומציין שיצרן הרכב החשמלי שהקים הוא דיגיטלי וחדשני במהותו.

לפי דיווחים בצרפת, בוגאטי מפתחת רכב חדש ומשוכלל במידה ניכרת מהדגמים הנוכחיים עקב הכלאה ויהיה בעל מנוע בעירה חדש. "נעלה פה לרף גבוה מאוד של ביצועים, ועם זאת עלויות הפיתוח צריכות להישאר מבוקרות, למרות שאתה רוצה לפתח הכל באופן פנימי בתוך הבית", הוא מציין. רימאק מתבססת על המבנים שלה בקרואטיה וייצור בוגאטי בעיריית מולסהיים הצרפתית, שניהם אמורים להיות מורחבים משמעותית בסיוע פורשה. בדרך זו, אפשר לפתח מכוניות עם עלויות ניתנות לניהול בעתיד.

לדברי רימאק, למכונית העל הנוכחית Chiron יש יותר מדי נגזרות, שכולן מאוד דומות. בעתיד יוצעו מכוניות שונות, מכונית ספורט ורכבי GT אחרים. רכב כביש שטח אם תהיתם לא מתוכנן אבל אנחנו אומרים לעולם אל תאמר לא (כי כבר ראינו מה קרה לפרארי). בכל הקשור בצד של רימאק, כיצרן רכב חשמלי, זה חל גם על הפנים, רוב ההשקעה תהיה בחווית המשתמש הפנימית הוא אומר,  ולגבי מכונית הקצה החדשה של רימאק, Nevera, נמסר כי כי היא על פס הייצור ותועבר בהדרגה ללקוחות.