$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יונדאי: גרסת ביצועים של איוניק-5 בדרך

המכונית החשמלית מקבלת חבילה מכוילת ועוצמתית, מקבילה לקיה EV6 GT החדשה

ניר בן טובים  13.09.22 - 10:00

תגיות: יונדאי

יונדאי לא מתכוונת לשבת על הגדר ולתת לקיה לגנוב ההצגה. במקביל לחשיפת קיה EV6 בגרסת GT, שתהיה המהירה מסוגה, גם יונדאי החלה עובדת באופן קדחתני על גרסת ביצועים מהוקצעת של הדגם החשמלי המוצלח איוניק-5. הגרסה החדשה לא רק תהיה מהירה אלא גם מתגמלת בכבישים המפתלים, כך אומרים האנשים מאחוריה. בכורה רשמית של ה-IONIQ 5 N תהיה ב-2023, ולדברי בכיר יונדאי בדימוס, אלברט בירמן, יש למה לצפות.

בירמן, כיום יועץ טכני מיוחד לחברה אחרי פרישתו, וראש חטיבת N Performance לשעבר, אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת באוסטרליה כי החברה מחויבת (גם) לפרוס פיתויים לחובבי הנהיגה: "ה-IONIQ 5 N תהיה הרבה יותר מהירה ומוכשרת מיונדאי i30n. אנחנו בכמעט 600 סוסים. עם זאת, כשנשאל על נתון הביצועים המדויק, ביירמן נשאר מסויג ולא ממהר לפזר הבטחות: "זה עדיין לא סופי, זה יכול להיות 580, 600, 620 כ"ס. נראה".

בהמשך, בירמן, שגויס כאמור עם עומק ונסיון מחטיבת הביצועים של ב.מ.וו לפני הקדנציה האחרונה ביונדאי, חידד שוב שההנאה מקורה בהתנהגות - והנהיגה חשובה יותר מזמן התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש. "המהירות לא משנה. מדובר בחיוך, בדופק. השאלה היא כמה כיף האוטו. כמה גדול החיוך שלך בזמן נהיגה? זה חשוב. נעשה את המקסימום".

האיוניק-5 של חטיבת N מבוססת כאמור על רצפת ה-E-GMP, ובקרביים שלה מערכת טעינה עם מתח של 800 וולט שמאפשרת גם פריקת מתח לגופים חיצוניים. היא תצויד בין היתר גם בדפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה שמבצע חלוקת מומנט נפרדת לגלגליים מאחור, וזאת על ידי שימוש בשני מצמדים על הסרן האחורי, כך שכל העברת הכוח תעשה בצורה חלקה ומבוקרת, על אף העוצמה המוגברת של המנועים החשמליים.

אחת התופעות המדכדכות ברכבי חשמל ספורטיביים היא העדר צלילי מנוע בשרניים, שכן כיום משתמשים היצרנים במערכות מלאכותיות כדי לייצר נהמות באמצעות מערכות השמע בתא הנוסעים. בירמן מודע לביקורת אך מוסיף שהתנאים בתעשיית הרכב משתנים, וכך גם הם צריכים לבצע התאמות כדי שהחוויה תהיה קרובה ככל האפשר לדבר המקורי.

"כשהצטרפתי לחברה הזו דיברנו הרבה על הפחתת רעש. עכשיו מדברים על הוספת סאונד למכוניות חשמליות כדי שתהיה לנהג הרגשה נעימה, או התרגשות כלשהי שנגרמת מהאקוסטיקה. עם זאת, זה מאוד קשה, אפילו לא ריאלי, לחקות בעבוע/בקפייר מהאגזוז, או פיצוץ דינמי במערכת הבעירה תוך שימוש רק באפקטים קוליים בתא הנוסעים. כמובן שהסאונד חשוב, אבל זה לא רק במובן הזה. החוויה הכוללת צריכה להיות מיוחדת".

נוסיף, כי ל-IONIQ 5 N אמורים להיות פרמטרים דומים ל-KIA EV6 GT , איתה היא גם תחלוק את השלדה המוקדשת לכלי רכב חשמליים וכנראה גם היבטים טכנולוגיים נוספים בתא הנוסעים. המשמעות היא שימוש בהנעה כפולה, סוללת 78 קווטש, כ-75 קג"מ, בלמים חזקים יותר ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בסביבות 3.5 שניות - מה שיהפוך אותה רשמית ליונדאי המהירה בכל הזמנים.  

המחיר תמורת האיוניק-5 N אמור להיות בסביבות 65,000 יורו, ויש גם דיווחים בגרמניה לפיהם עשויה להתקרב אפילו ל-70 אלף יורו ומעלה. ביונדאי לא דנים כרגע במחיר אבל דואגים להזכיר שכמו כל רכבי N המטופחים על ידי נהגי המבחן של חטיבת המירוצים, גם האיוניק-5 N תעבור סדרה ארוכה של מבחנים על הנורדשלייפה כדי לכייל אותה בצורה מיטבית.