$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוכרז מותג BYD בישראל

שלמה מוטורס חונכת בארץ את פעילות מותג הרכב הסיני BYD עם שלושה דגמים אסטרטגיים חשמליים. המחיר החל ב-157 אלף שקל

ניר בן טובים  13.09.22 - 19:48
רכב ה-7מושבים TANG. קרוסאובר חשמלי וגדול
רכב ה-7מושבים TANG. קרוסאובר חשמלי וגדול

תגיות: BYD

במסגרת אירוע דינמי שנערך היום (ג') על קו תל-אביב-אילת, הציגה חברת שלמה מוטורס (מקבוצת אלייד ושלמה) את מותג הרכב הסיני BYD, ראשי תיבות ל-Build your dreams. כפי שפורסם כאן לאחרונה, בשלב ראשון ישווקו בארץ שלושה כלי רכב מקטגוריות שונות: קרוסאובר קומפקטי, מכונית ספורט סדאן וכן קרוסאובר שבעה מושבים מלא. כל הדגמים מבוססים על רצפה המיועדת לכלי רכב חשמליים מסוג platform 3.0 עם סוללות מגוונות ורשימת אבזור עשירה, כמקובל בשגרירי סין המחושמלים.

ב-BYD, בדומה למספר מותגים מתחרים מארץ מוצאה (כמו סקיוול למשל) מבצעים "פלישה" מערבית מתוזמנת ליבשת אירופה וגם אלינו במקביל, במיוחד במדינות שבהן מורגשת האצה ברכישת מכוניות חשמליות (הולנד למשל ונורווגיה בין היתר ובאפריל האחרון הופצו דגמים גם ליבשת אוסטרליה). הטכנולוגיה של BYD, שהוקמה בשנת 1995 ופעילה בתחום המכוניות מ-2003, נחשבת לייחודית מסוגה בתחום הסוללות (Blade) עם ווסתי טמפרטורה מתקדמים לשמירה על שרידותה לאורך זמן וביצועים גבוהים תחת עומסים, וכן חתומה על יחידת הינע חשמלית מתוחכמת (8 ב-1) שבה כל הרכיבים המרכזיים כמו ממירי מתח, המנוע עצמו, המחשב הראשי, בקר ניהול הסוללה ועוד מוצמדים יחד במקום בשיטה המסורתית יותר שבה הם מקושרים בחיווט מסורבל וגוזל מקום.

בתכנון זה, להבדיל, ניתן להפחית משקל ולנצל את הפלטפורמה בצורה יעילה יותר (במיוחד בממד האחסנה או מרחב המחיה), וכן היא מאפשרת שימוש בסוגי הנעה שונים - כפולה, קדמית או אחורית, ותרומה נוספת היא בפן הביצועים וטווח הנסיעה. לפלטפורמה פוטנציאל של 1000 קילומטרים עבור הסוללה ואם יחפצו בכך, ניתן לכייל את המכוניות, במיוחד רכב דוגמת ה-HAN להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות.  

ג'קי אביב, מנכ"ל שלמה מוטורס מסר: "אנו שמחים להשיק בישראל 3 דגמים מבית אחד ממותגי הרכב החשמליים המובילים בעולם. שלמה מוטורס פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם היצרן כבר למעלה מעשור, עם תחילתם של הפיילוטים הראשונים של אוטובוסים חשמליים בארץ. עדות נוספת לקשר החזק בין שתי החברות, ניתן למצוא בכך שישראל היא הראשונה מבין המדינות שתחל לשוק את דגמי המותג, בגל ההתרחבות הנוכחי של היצרן לאירופה. אולמות התצוגה יספקו אף הם חוויה טכנולוגית מתקדמת על מנת לאפשר לקהל הישראלי להנות מערכי מותג הרכב החשמלי מהמובילים בעולם".

המכוניות
הדגם המוביל של שלמה מוטורס עתיד להיות ה-SUV הקומפקטי ATTO3, שלפחות מבחינת מהות מוצב מול הדגם החשמלי הראשון שאי פעם שווק בישראל בקבוצה זו, ה-MG ZS החשמלי. כאן מדובר בג'יפון חשמלי מסגמנט C עם בסיס גלגלים חריג יחסית של 2.72 מ' ורוחב של 1.87 מ'. הוא מצויד מערכת חשמלית מבוססת מנוע אחד בהספק מרבי של 204 כ"ס, סוללת 60 קווטש וטווח נסיעה מרבי של 420 קילומטרים במחזור WLTP. את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים ב-7.3 שניות וטעינת הסוללה אורכת כחצי שעה במסופים מהירים. הוא ישווק בשתי רמות גימור, כאשר בציוד התקני שלו מערכות בטיחות חכמות, תאורת LED קדמית, מערכת שמע שמונה רמקולים, מושבים קדמיים מחוממים,  ריפוד דמוי עור, 4 שקעי USB ועוד. רמת הגימור הבכירה מעודכנת במסך ראשי 15.6 אינץ', תא מטען חשמלי ותאורת אווירה מותאמת למערכת השמע.

מחירו בישראל: החל ב-157 אלף שקלים וגרסת דיזיין תמכר תמורת 165 אלף שקלים. צפו בוולוג הנהיגה ב-ATTO3:

מוביל הנוסעים החשמלי, TANG, מצויד כאמור שבעה מושבים בשלוש שורות, והוא מקביל במידותיו, למשל לסקודה קודיאק. אורכו 4.87 מ', בסיס הגלגלים 2.82 מ' ונפח תא המטען מאחורי השורה השניה הוא 940 ל' (או 235 ל' עם שלוש שורות זקופות). דגם זה מציע לא  רק יכולת דינמית משופרת (מתלה אחורי רב חיבורי) ואיכות נסיעה גבוהה לדברי היצרן, אלא גם ביצועים חשמליים מרשימים; הוא נעזר במערכת חשמלית דו מנועית, הנעה כפולה בהספק מרבי של 518 כ"ס ו-69 קג"מ. את המיאוץ ל-100 קמ"ש יסיים ב-4.6 שניות בלבד וסוללת ה-86 קוטש מספיקה ל-400 קילומטרים עד התרוקנות, עם טעינה שאורכת חצי שעה במסופים מהירים. בחלל הפנים מערכת מדיה 12 אינץ', מסך ראשי 12.8 אינץ', ריפודי עור, משטח טעינה אינדוקטיבי, גג פנורמי, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', ריפודי עור פרמיום בגוון חום, מושבים קדמיים ממוזגים ומחוממים, חיישני חניה היקפיים, מצלמת 360 מעלות ורשימה ארוכה של מערכות בטיחות אקטיביות מהיצרן.

מחירו בישראל יחל ב-284 אלף שקלים

מכונית הספורט סדאן HAN, מי שמולה מתחרות כגון טסלה מודל S, מצוידת במערכת חשמלית זהה ל-TANG, אך היא בעלת ביצועים ספורטיביים. עם 518 כ"ס לצידה, היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות בלבד וטווח הנסיעה שלה עומד על 521 קילומטרים. ניתן להחזיר לסוללת ה-85 קווטש כ-80% בפרק זמן של חצי שעה בתשתית מהירה.  בתא הנוסעים תמצאו חלל פנים רחב ידיים בזכות בסיס גלגלים של 2.92 מ', אורך של חמישה מטרים וקבינה באווירה מפוארת ודינמית. הרכב מגיע עם ריפודי עור נאפה, במת צלילים עם 12 רמקולים של חברת Dynaudio (הייתה בעבר שותפה עסקית של וולוו), לוח מחוונים דיגיטלי 15.6 אינץ', מסך מגע 7 אינץ' לשליטה עבור הנוסעים מאחור בחלק מהפונקציות של המושבים וכמו כל דגמי BYD מצוידת בכל עזרי הנהיגה החכמים.

מחירה בישראל יחל ב-300 אלף שקלים. צפו בוולוג הנהיגה ב-HAN:

לכל הדגמים המשווקים על ידי שלמה מוטורס מצטרפת אגרת רישוי שנתית בגובה 537 שקלים. מסגרת הטיפולים/עדכונים היא כל 20 אלף קילומטרים או פעם שנה, ומסגרת האחריות היא שמונה שנים. מהיבואנית שלמה מוטורס נמסר עוד כי יש מלאי מכוניות לא קטן, וכי מסירות ראשונות תהיינה זמינות החל באוקטובר הקרוב. לגבי מבחני הריסוק, כל רכבי BYD נמצאים בימים אלה תחת זכוכית מגדלת של Euro Ncap לניסויים בטיחותיים והתוצאות תתפרסמנה בשבועיים הקרובים. עוד נאמר כי כל הרוכשים מקבלים אפליקציה להפעלה מרחוק של הרכב  (בקרת אקלים, הנעה וכדומה).  בשלב זה, מעירים, לא קיימת אופציית שיקוף סלולרי אלחוטית (תהיה זמינה ברבעון הראשון של 2023).