$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיג'ו הציגו את ה-308 החשמלית

הצרפתים מעדכנים את קו דגמי המשפחתית החדשה בגרסת e-308 עם טווח נסיעה שימושי

ניר בן טובים  14.09.22 - 08:03

תגיות: פיג'ו

זמן קצר לאחר חשיפת הדור הנוכחי של פיג'ו 308 במאי אשתקד, הוכרז כי בבוא העת תהיה זמינה גם גרסה חשמלית מלאה. דברים אלו היו קצת מפתיעים, לאור העובדה כי ה-308 דור שלישי משתמשת בפיתוח מקביל של פלטפורמת EMP2 של קודמתה מ-2013, פלטפורמה שלא מוקדשת באופן ספציפי למכוניות חשמליות. ואולם פיג'ו מוכיחה כעת, שעם חבילה טכנולוגית מתאימה אפשר לרקוח את הנוסחאות הנכונות ולצאת לדרך.   

אז הנה לפניכם מוצגות פיג'ו e-308 ו-e-308 SW החשמליות 100%, ואלה יאחסנו מארז סוללות של 51 קוטש מהדור האחרון. בהתאם לגרסה הנבחרת, המשמעות היא טווח נסיעה של יותר מ-400 קילומטרים, טוענים בפיג'ו. ל-308 החשמליות מטען מובנה של 11 קילוואט כסטנדרט וכן נכונה לקבל 100 קילוואט, בו ניתן להטעין את ערכת הסוללות מ-20 עד 80 אחוז תוך פחות מ-25 דקות.

המנוע החשמלי מפיק 156 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים, אך מבחינת ביצועים אין כרגע מידע מלא. על מנת להפוך את צריכת האנרגיה ליעילה בכל אופן, ניתן לבחור בין מצבי הנהיגה Eco, Normal ו-Sport. עוד אומרים בפיג'ו כי "בזכות בלימת החירום האוטומטית Active Safety Brake Plus כולל אזהרת התנגשות קדמית, ניתן אף לצמצם את הצריכה בעת שחרור מבוקר של דוושת התאוצה, וזאת על מנת לייעל את התאוששות האנרגיה (מזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים, ביום ובלילה, בהתאם לגרסה מ-7 ק"מ עד 140 קמ"ש )", על פי היצרן.

בפנים, ה-e-308 וה-e-308 SW מציעים את הדור האחרון של ה-i-Cockpit של פיג'ו עם הגה קומפקטי ומחומם, אשכול מכשירים דיגיטלי תלת מימד ופאנל דיגיטלי מרכזי בגודל 10 אינץ'. "ההתמקדות היא בעיבוד סביבת הפנים, ה-i-Toggles הווירטואליים הניתנים להגדרה מלאה והקישוריות, כולל הטכנולוגיה העדכנית ביותר של i-Connect Advanced, מערכת מידע שהופכת את חווית הנהיגה והנסיעה לאינטואיטיבית אפילו יותר", כך מציינים.

פרט מעניין. העובדה שה-308 SW מקבלת אף היא מערכת הנעה חשמלית מציבה אותה בעמדה ייחודית בקבוצה זו, שכן כיום כמעט ולא קיימות מכוניות סטיישן חשמליות בפלח העממי. לפי שעה, ישנן דוגמאות בודדות כמו עם ה-5 MG אלקטריק. בעתיד יצטרפו אל ה-308 החשמלית גם ה-DS 4 ואופל אסטרה עם חשמול בצנרת. כמו ה-308, גם אופל אסטרה זמינה כסטיישן באופן מסורתי, ולכן גרסה חשמלית של אסטרה טורר תתממש בסופו של דבר ותחזק את הנוכחות של סטלנטיס בסגמנטים אלה.

המכונית החשמלית תופץ לשווקים במהלך שנת 2023, וכנהוג, יגבו ביצרן פרמיה לא קטנה עבור החלופה האקולוגית בהשוואה לדגם הקונבציונלי עם פער מחירים שיכול להגיע עד 10-15%. מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-308 החדשה כבר נמצאת בארץ בשלבי ניסוי, אך כרגע מחכים למלאים (רוב התפוקה נמסרת לאירופה) וכן ממתינים למחיר יותר אטרקטיבי עבורה לשוק המקומי. אי לכך, לא ברור אם עד סוף השנה יחלו כלל במכירות הדגמים הרגילים בארץ.