$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אופל אסטרה לובשת בגדי ספורט

המכונית הראשונה של תת המותג החשמלי GSe יוצאת לדרך

ניר בן טובים  29.09.22 - 13:16

תגיות: אופל

שמחנו לבשר לאחרונה, כי שלוש האותיות "GSe" חזרו לככב במותג אופל אחרי הפוגה של עשרות שנים. החברה הגרמנית הודיעה כי הכיתוב Grand Sport electric, או בקיצור Gse יתנוסס בעתיד הקרוב על ליין מיוחד של דגמים דינמיים ומחושמלים. אופל מציגה בימים אלה תמונות ראשונות של דגמי ה-GSe המלאים על בסיס Astra GSe ו-Astra Sports Tourer GSe. אלה הן גרסאות הפלאג-אין ההיברידיות של הסטיישן הקומפקטית וגרסת ההצ'בק שמציעות "איזון אופטימלי בין נוחות נסיעה וטיפול מכוון ביצועים - עם אחריות", כך אומר היצרן. 

צמד האסטרות מניבות כל אחת הספק מערכת לא רע למשקל ומכלליה, שעומד על תפוקה מרבית של 165 קילוואט/225 כ"ס ומומנט מרבי של 37 קג"מ. נתונים אלה מבטיחים אנשי אופל מלווים בתחושת זריזות, ספורטיביות ונהיגה מהנה מאוד. "בדרך זו הם משיגים מספרים מצוינים כאשר בוחנים זה בהאצה ובמהירות מרבית", הם אומרים. אופל מסרבת לנקוב בנתונים (בגרמניה סוברים שמדובר ב-7 שניות ל-100 קמ"ש) ורק מספקים צריכת הדלק לפי WLTP שמחזירה בסביבות 1.2-1.1 ליטר/100 ק"מ משולב. פליטת ה-CO2 כ-26-25 גרם/ק"מ.

דגמי ה-GSe מכוילים בצורה מובחנת, ומדויקים יותר מהגרסאות שהוצגו בעבר, לפי אופל. ההיגוי, המתלים והבלמים מגיבים באופן מיידי וישיר לכל פקודה מהנהג. שלדה מיוחדת מונמכת ב-10 מילימטר, אותה מתקינה אופל רק בדגמי ה-Astra GSe החדשים, הופכת את הנהיגה בה בכביש ובמסלול למתגמלת מאוד. עוד אומרים אופל כי כלי הרכב מציעים יציבות יוצאת דופן ויציבות כיוונית בעת פניות, בלימה וכמו כל אופל - במהירויות גבוהות בכביש המהיר". 

הקפיצים, והבולמים צריכים לאפשר נהיגה דינמית מבלי להקריב את נוחות הנסיעה או איכותה. "זה מובטח על ידי מה שנקרא טכנולוגיית FSD, ראשי תיבות ל-Frequency Selective Damping שפותחה על ידי KONI. הבולמים מיישרים את כוח השיכוך הנדרש עם תדירות התנועה של הרכב. כך ניתן להשיג מאפייני שיכוך שונים לשיוט כבישי בתדרים גבוהים ולסגנון נהיגה ספורטיבי ושאפתני עם מגע ישיר יותר בכביש בתדרים נמוכים”. גם ה-ESP בדגמי ה-GSe מוגדר בצורה ספציפית: תוכנית היציבות האלקטרונית לא מתערבת בצורה מופרזת בכל פעם שהעסק קצת משתולל, כך שנהגי ה-GSe לא ירגישו אובר-מלאכותיות בהיגוי או מתחת לרגליים.

חיצונית ואסתטית, אלמנטים אופייניים של GSe מעניקים לאסטרה מראה יותר תוקפני לעומת הגרסאות הרגילות. חישוקי הסגסוגת הקלה בגודל 18 אינץ' בהשראת רכב הראווה Manta GSe, כמו גם החזית הספציפית ל-GSe וכיתוב ה-GSe בדלת תא המטען אמורים להסגיר כלפי חוץ שמדובר בחיה קצת שונה על הכביש. בפנים, יושבים הנהג והנוסע מלפנים על מושבי ספורט ארגונומיים עם ריפוד אלקנטרה, ומסביב המערכות הסטנדרטיות של האסטרה עם קצת כיתובים פה ושם ותפירות מנוגדות.

כעת נותר לדווח איזו פרמיה תגבה אופל על מהדורות ספורט מחושמלות. דגמי ה-PHEV הבסיסיים של אופל אסטרה תומחרו בגרמניה ב-40 אלף יורו ולפי הערכות שונות התוספת תהיה כ-5% לערך.. בארץ, נמכרת כיום רק אסטרה אחת, עם מנוע 1.2 ל' טורבו 130 כ"ס בחבילת GS ליין תמורת 160 אלף שקל. מוקדם מאוד לדעת אם דגמי ה-Gse יעשו עליה ומתי זה יקרה.