$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"לאירופים אין אף מכונית חשמלית בצמרת"

מחקר: יצרני הרכב הסינים מנצלים את הבעיות הלוגיסטיות והמחירים היקרים של המותגים האירופים והופכים להיות כוח דומיננטי בעידן החשמלי

ניר בן טובים  09.11.22 - 08:12
פולקסווגן ID.4
פולקסווגן ID.4

מחקר חדש שבוצע על ידי חברת הייעוץ הניהולית העולמית PwC, לה שלוחות גם בישראל, מצא כי החל בשנת 2025 אירופה תייבא יותר מכוניות מכפי שהיא מייצאת. ממצאים אלו מתחזקים עקב הגידול במכירת מכוניות חשמליות והכוח הלוגיסטי שמקורו במזרח הרחוק: "סין הופכת ליצואנית מכוניות חשמליות הגדולה בעולם", כותבים מומחי התעשייה במחקר. "בעוד שיצרנים סיניים מוכרים יותר ויותר רכבי BEV באירופה, גם יצרנים אירופאים וגם אמריקאים מעבירים את ייצור ה-BEV שלהם לסין". BEV, נזכיר, הוא קיצור למכוניות חשמליות, או Battery electric vehicle.

בשנת 2021, יצרניות רכב אירופאיות ייצאו 35,000 רכבים חשמליים מסין לאירופה, ולפי הניתוח, השנה זה המספר יגדל ל-66,000. לפי PwC, כמעט 800,000 מכוניות מתוצרת סין יכולות להימכר באירופה בשלוש שנים, כ-330,000 מהן מהמפעלים הסיניים של חברות הרכב האירופיות. "התפתחות זו, פירושה שאירופה תוכל להניח יד על עודפי יבוא של יותר מ-221,000 כלי רכב (מנוע בעירה ומכוניות חשמליות) עד 2025", לפי מחברי המחקר. בשנת 2015, באירופה עדיין היה עודף יצוא של 1.7 מיליון כלי רכב.

יורן נאוהסן, ראש תחום ניידות חשמלית בחברה מזהיר כי אירופה, כמעצמת רכב נתונה ללחצים מכמה צדדים. "בנוסף לשרשראות האספקה ​​המשובשות, יצרנים באירופה מודאגים במיוחד מהעלייה במחירי האנרגיה". בנוסף הוא אומר, לפי הנתונים בידיהם, היצרניות האירופיות נאבקות בבעיות אספקה ​​ומסתמכות בעיקר על דגמים חשמליים יקרים. היצרניות הסיניות, לעומת זאת, מזרימות לאירופה דגמים חשמליים זולים עם טכנולוגיה חדשה ומושגים עדכניים ופתרונות חכמים ויעילים. "כתוצאה מכך, אנו רואים שאף דגם אירופי לא נכנס ל-5 המכוניות החשמליות הנמכרות ביותר בעולם", מסביר מומחה PwC בתעשיית הרכב, פליקס קוהנרט.

לפי חברת הייעוץ, יצרניות הרכב הגרמניות, שמדורגות גבוה באחוז החדירה שלהן לענף הרכב החשמלי, הגדילו את נתח השוק שלהן בסין ל-4.1 אחוזים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022. בבית, לעומת זאת, הם חשו תחרות גוברת מצד יצרנים סיניים ונדחקים לאט לאט לשוליים. "למרות שהסינים מילאו תפקיד מינורי באירופה עד כה, הם עשויים לכבוש כ-5% מנתח השוק האירופי של כלי הרכב החשמליים עד 2030", אומרים מומחי חברת הייעוץ.

השנה, במיוחד BYD ו-NIO מסין מגבירים את התרחבותם לאירופה, והראשונה כידוע כבר נמצאת כאן בישראל עם מתקפה של דגמים משוכללים. BYD היא היצרנית הגדולה בעולם של רכבים חשמליים ובפעימה הראשונה שלה ייצאה מכונית סדאן פרימיום (האן), רכב כביש שטח גדול (טאנג) ורכב שטח קומפקטי (אטו-3). בהמשך מתוכננים מכונית סדאן בגודל בינוני ועוד מכונית קומפקטית. גם הסטארט-אפ NIO, הידוע גם כ-Tesla של סין לו אף טכנלוגיית החלפת סוללה מתקדמת ומהירה, משווק כעת את ה-ET7 סדאן הגדולה, את ה-ET5 סדאן בגודלה הבינוני ואת רכב הכביש השטח הגדול EL7, כאשר מתוכננים רכבים קומפקטיים ובמחיר סביר יותר מהמתחרים באירופה. לחברה זו גם שותפים רבים בזכות טכנולוגיית סוללת ה-בלייד שמפחיתה את עלויות הייצור באחוז משמעותי.

בדומה לאירופה, נתח השוק של המכוניות הסיניות בישראל מצוי בעליה תלולה. בשנה האחרונה, היקף המכוניות החדשות מסין שעלה לכבישי ישראל גדל ב-70% ביחס לשנה הקודמת, כאשר על פי נתוני איגוד היבואנים נמכרו ב-2022 מעל 16 אלף יחידות - כמעט כולן חשמליות 100%. על פי הנתונים האחרונים, המכונית הסינית הנמכרת ביותר בישראל היא ג'ילי ג'אומטרי C שחוצה את קו ה-7000 מסירות.