$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אודי מציגה: ספינת הדגל החשמלית

ה-SUV המפואר Q8 אי-טרון מוצג אחרי מקצה חידושים טכנולוגי

ניר בן טובים  09.11.22 - 12:07

תגיות: אאודי

אודי e-tron, נושא בשורת המכוניות החשמליות של אאודי שהוצג ב-2018 ויוצר ב-150 אלף יחידות משנה את שמו, מחדד יכולות וגם מתרענן, לרגל מתיחת הפנים של אמצע החיים. רכב הכביש השטח, בהזדמנות זו, משתלב במינוח המסורתי של המותג היוקרתי, לוקח על עצמו את השם החדש Q8 e-tron ומציג שורה של תכונות חדשות. הופעת הבכורה צפויה בפברואר 2023 עם מחירים בגרמניה החל מ-74,400 יורו.

העיצוב של ה-Q8 e-tron תואם את המאפיינים העדכניים ביותר של המותג: לפיכך אנו מוצאים את פנסי ה-LED המחודשים (עם גרסת ה-Matrix Led האופציונלית) וטיפול חדש בגריל הקדמי בתמת "המסגרת הבודדת", אשר כעת משלב אלמנט אור אופקי במסגרת העליונה. גם הפגושים חודש כדי לשפר את היעילות האווירודינמית: בספורטבק ניתן היה להוריד לפיכך את מקדם הגרר מ-0.26 ל-0.24 ולחסוך כמה קילומטרים יקרים.

בכל הנוגע למידות, ישנם שינויים מאוד מדודים בפרופורציות שלו: אורכו של ה-Q8 e-tron כעת הוא 4.91 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.93, והרוחב צמח ל-1.94 מטר, בעוד תא המטען מציע 569 ליטר של קיבולת (528 בספורטבק). מתיחת הפנים נוצלה גם כדי לצייד את ה-Q8 e-tron בחבילת סייעני בטיחות היקפית, הכוללת חמישה מכ"מים, חמש מצלמות ו-12 חיישני אולטרסאונד. כמו כן יש לו נהיגה אוטנומית ברמה 2 (די בסיסי בקבוצה הזו), אך זו יכולה לכלול גם סיוע בחניה מרחוק לשליטה במכונית מבחוץ באמצעות אפליקציית myAudi. אפליקציה זו גם שולטת במערכת הטעינה החשמלית שמבצעת חיוב אוטומטי במסופים מהירים ברגע שהנהג מתחבר לתשתית. תא הנוסעים, נשאר כמעט ללא שינוי מבחינת הנדסת אנוש, חומרים ומערכות מדיה.

היצע המערכות החשמליות נחלק בין שלוש גרסאות, עם מנועים אחוריים וסוללות משודרגות. ה-50 e-tron Sportback עם 340 כ"ס ו-65 קג"מ מוכרז כעת עם 505 ק"מ של אוטונומיה במחור WLTPף ה-55 e-tron Sportback עם 408 כ"ס ו-67 קג"מ מגיע ל-600 ק"מ של אוטונומיה ( 582 לרגיל) וה-SQ8 הספורטיבי עם 504 כ"ס ו-99 קג"מ מציע 513 ק"מ של אוטונומיה (494 ל-Q8 הסטנדרטי). ה-SQ8 מסוגל להגיע ל-210 קמ"ש מהירות מרבית - ומאמץ באופן בלעדי קונפיגורציה מורכבת של שלושה מנועים, כאשר הקדמי מפיק 169 כ"ס ושני אחוריים עצמאיים של 134 כ"ס כל אחד, מסוגלים לנהל טוב יותר את זרימת המומנט והעברת הכוח לכביש. זהו היבט נוסף שבו אודי רצתה לעשות צעד חשוב קדימה בכל מה שכרוך בחווית הנהיגה תחת עומסים.

הפער מהסדרה היוצאת, במיוחד בהיבט האוטונומיה, די ברור אם ככה. זו תוספת לא מבוטלת לטווחי הנסיעה שלו, המתקבלת הן עם כיול מחודש של הרכב, והן עם הכנסת סוללות חדשות עם צפיפות גדולה יותר. מתחת למעטפת הוכנסו למעשה שני גדלים שונים: לגרסת ה-50 e-tron יש תאי סוללה של 89 קילוואט (ניתנים לטעינה בזרם ישר בהספק מרבי של 150 קילוואט), בעוד ל-55 ול-SQ8 יש 106 קילוואט, נטענים בהספק של 170 קילוואט (ומסוגלים להחזיר מ-10 ל-80% מהטעינה תוך כ-31 דקות, ובכך משחזיםר 420 ק"מ טווח נסיעה).

מאז החלו לשווק אאודי מכוניות חשמליות בישראל ב-2019, מסרה עד היום חטיבת היוקרה הגרמנית מעל 1000 יחידות בארץ, כולל מיבואנים מקבילים.