$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה כבר חושבת על יורש חשמלי ל-C-HR

מציגה בתערוכת לוס אנגל'ס רכב רעיוני של המשפחה החשמלית המלאה

ניר בן טובים  17.11.22 - 13:53

תגיות: טויוטה

טויוטה בהחלט הגיעה מוכנה לתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. לא רק שהיא חשפה את אחד מכלי הרכב האסטרטגיים החשובים ביותר שלה, הדור החמישי של הפריוס, במקביל אליו העמידה על הדוכנים דגם SUV קומפקטי תחת מטריית המכוניות החשמליות החדשה BZ. הדגם הנדון הוא ה-bZ Compact SUV Concept (שם זמני ומסורבל כמובן) ולדברי היצרן היפני, רכב המחקר/אב טיפוס משקף את החזון העתידי של סדרות ה-Beyond zero.

ארוז במראה "ספורט-אלגנטי", העיצוב כולל חומרים ברי קיימא, טכנולוגיות מתקדמות וחווית משתמש מודרנית. המכונית החשמלית משלבת עיצוב מינימליסטי עם אלמנטים עתידניים, ולפי התאורים שלהם, "הגלגלים ממוקמים רחוק בפינות המרכב - מדגישים את המראה החסון ומעניקים לרכב פן דינמי - גם כשהוא בעמידה. "נראה ש-bZ Compact SUV Concept בתנועה מתמדת אפילו בחניה", נכתב. מאפיינים בולטים נוספים הם המותניים הגבוהים שכאילו נוגסים בחלונות האחוריים, והקווים הנמוכים של התקרה שתורמים להפחתת מקדם הגרר.

חלל הפנים מציע סידור הושבה לארבעה בדגם הראווה - וכולו מוקדש לאיכות הסביבה, אומרים המעצבים. שולבו בשתי השורות אלמנטים ברי קיימא שונים כגון מושבים העשויים מחומרים צמחיים וממוחזרים. תפעול המערכות נעשה באמצעות עוזר אישי הנענה לבקשות או פקודות של הנהג וכן שאר הנוסעים, כולל אלה מאחור שיכולים להטריל את הנהג כאוות נפשם. "רצפי אור אודיו-ויזואלים בונים גשר בין הנוסעים לרכב", מסבירים אנשי טויוטה.

טויוטה לא חשפה מידע לגבי הטכנולוגיה בצנרת ובחיווטים. לפי דגם ה-bZ היחיד שנמכר כרגע בעולם בצורה סדירה, היפנים לא שמים את כל המשקל על ביצועים חורכי אספלט או טווח נסיעה גדול: רכב הכביש השטח bZ4X וגם האח התאום שלו בסובארו (סולטרה) משווקים כרכב הנעה קדמית או הנעה כפולה עם עד 160 קילוואט ( 217.5 כ"ס). סוללת ליתיום-יון 71.4 קילוואט-שעה מותקנת בחלק התחתון של שתי הגרסאות, בעוד הטווח המרבי שימושי וסביר - 450 קילומטרים לפי מחזור WLTP.

דגם חדש נוסף בהיצע bZ הוא ה-bZ3 סדאן שממלא את השורות כרכב מקביל לקורולה אבל מוצע עם מערכת הנעה חשמלית מלאה. עדיין לא ברור אם ומתי הוא יוצג באירופה לאור הירידה במכירות רכבי סדאן, אך עם זאת, בעתיד אמורים להיות הרבה מאוד דגמים חשמליים מיצרנית הרכב הגדולה בעולם, שאמנם ישבה קצת על הגדר אך בסופו של דבר הבינה לאן נושבת הרוח; בסוף השנה שעברה הכריזה על 30 פרויקטים של מכוניות חשמליות עבור טויוטה ולקסוס.

בד בבד, לטויוטה יש הרבה מיזמים שגרתיים ליומיום שנגזרים מחטיבת המכוניות ההיברידיות שהיא משווקת בעולם וגם אצלנו. רכב הקונספט לעיל עשוי בעתיד להחליף/לרשת את מקומו של C-HR אבל לפחות בראיה קדימה של שנתיים-שלוש, מוקדם להספיד את הג'יפון הסמוראי הקטן שנועל שש שנים על הכבישים ובהצלחה מסחררת; בשנה הבאה הוא צפוי להתחדש מהוונטיל ועד למראה הפנימית עם הופעה מעודכנת וכן יעלה לסיפונו הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית של טויוטה, אותה מערכת אליה התוודענו לאחרונה בקורולה קרוס.