$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: אופל אסטרה חשמלית

האסטרה תהיה בין השגרירות היחידות באירופה ואולי בעולם עם מערכת הנעה חשמלית במרכב סטיישן

ניר בן טובים  30.11.22 - 17:16

תגיות: אופל

אופל חשפה השבוע את התמונות הראשונות של אסטרה 'אלקטריק' החדשה - גרסת הייצור הכל-חשמלית של הסדרה המשפחתית שגם מתוגברת עם תצורת סטיישן חשמלית שימושית, או Astra Sports Tourer Electric, בשמה המלא הרשמי על פי אנשי רוסלהיים בגרמניה. זו, יחד עם MG5, וכן פיג'ו 308 החשמלית (עימה האסטרה חולקת מכללים), תהיינה מכוניות הסטיישן החשמליות היחידות באירופה ב-2023, לפחות ככל הידוע בשלב זה.

"אסטרה אלקטריק ואסטרה ספורט טורר אלקטריק הן חלוצות אמיתיות: עם הגרסה החשמלית החדשה במרכב חמש דלתות וסטיישן, הלקוחות יוכלו בעתיד לנסוע בנוחות, נינוחות ובעיקר עם הרבה הנאה בנהיגה ללא פליטות מזהמים. לזה אנחנו מתכוונים ב'חידוש ירוק' הגיוני של ניידות", אומר המנכ"ל פלוריאן היוטל.

בנוסף למנועי בעירה רגילים, האסטרות לעיל כבר זמינות כגרסאות פלאג-אין היברידיות מחושמלות כולל ה- Astra GSe החדשה והספורטיבית עליה דיווחנו לא מזמן. המנוע החשמלי של האסטרה אלקטריק הבסיסית מקורו ב-DS4 וכן בפיג'ו 308, מספק 115 קילוואט/156 כ"ס ומומנט מרבי של 28 קג"מ. המשמעות היא מהירות של עד 170 קמ"ש, 0-100 קמ"ש איפשהו באזור ה-8 שניות. האנרגיה מאוחסנת בסוללת ליתיום-יון של 54 קוט"ש. הסוללה מבטיחה לנהגים שהאסטרה אלקטריק החדשה יכולה לצבור 416 קילומטרים עד התרוקנות בהתאם לתקן WLTP.

אופל אומרים: "המהנדסים ייחסו חשיבות רבה לאריזה יעילה והצליחו להבטיח טווח למופת עם גודל סוללה קומפקטית. אסטרה אלקטריק החדשה דורשת רק 12.7 קוט"ש חשמל לכל 100 קילומטרים (14.9 קוט"ש לפי WLTP) ולכן היא לא רק המלווה המושלם והיעיל לשימוש יומיומי, אלא גם קרוואן אידיאלי כדגם חמש דלתות או כסטיישן ספורט". 

האסטרה החשמלית החדשה יכולה לטעון עד 100 קילוואט בזרם ישר (DC) בתחנות טעינה ציבוריות, כך שהסוללה צריכה להתמלא ל-80 אחוז מהקיבולת שלה תוך כ-30 דקות. בנוסף, הדגם מצויד כסטנדרט במטען מובנה 11 קילוואט תלת פאזי לטעינת AC מהירה מהמסופים שיש לכם בבית, עם טעינה שאורכת כ-7 שעות.

הסוללות ממוקמות בחלק התחתון של הרצפה, כך שלא אובד מקום לנוסעים ולמטען. עם המושבים האחוריים זקורים, גרסת הסטיישן מציעה 516 ליטר של נפח אחסון. עם קיפול המושבים, הקיבולת גדלה משמעותית - כמו המקבילה ההיברידית הפלאג-אין - עד ל-1553 ליטר. "יתרון נוסף" הם אומרים, "המיקום הנמוך של הסוללה עוזר גם לאסטרה אלקטריק ולאסטרה ספורט טורר אלקטריק להפגין יציבות והרבה בטחון על הכביש". 

האסטרה החשמלית מגיעה במספר רמות אבזור יחד עם פני המותג החדשים שנראו כבר בדגם הקונבציונלי - "אופל ויזור" כולל פגוש קדמי ספורטיבי במיוחד המותאם לדגם החשמלי. בנוסף, ישנם חישוקי סגסוגת קלה סטנדרטיים בקוטר 18 אינץ' בחיתוך יהלום או שחורים לחלוטין. שאר המערכות דומות לאסטרה הרגילה להוציא תפריטים המוקדשים לזרימת האנרגיה של המנוע החשמלי והסוללה. 

המחירים של האסטרה מתחילים בגרמניה ב-25,510 יורו להאצ'בק ו-26,610 יורו לסטיישן. גרסאות הפלאג-אין ההיברידיות זמינות החל מ-38,650 ו-39,750 יורו. הדגמים החשמליים צפויים לעלות הרבה יותר מ-40,000 יורו. ואם למדנו משהו מהתמחור של האסטרה בישראל (כ-170 אלף שקל), הרי שהגרסה החשמלית תעשה עליה עם תוספת לא מבוטלת לתג המחיר.