$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מתח גבוה: חטיבת הספורט החשמלית של יונדאי מתחממת

הקוריאנים מפרסמים קדימון חדש לחטיבת רכבי הספורט החשמליים עם הצצה לאיוניק-5 מוסווית ואולטרא חזקה

ניר בן טובים  06.12.22 - 08:36

תגיות: יונדאי

לאחרונה הציגה יונדאי שני רכבי קונספט שבישרו רשמית על הקמת תת-מותג N הספורטיבי בעידן המכונית החשמלית. זוהי תולדה ישירה של דגמי ה-N הקונבציונליים שיצאו לדרך על סיפונה של ה-i30 לפני שנים אחדות, ויש בכך בהחלט בשורה מעודדת לגבי גורלו של הרכב הדינמי בשנים הקרובות. רכבי נוסעים המיועדים לציבור הרחב המבוססים על רכבי המחקר שהוצגו אינם בקנה כרגע, אך גרסת N של הקרוסאובר Ioniq 5 שהוצג בשנת 2021 תחל להיות זמינה בשנה הבאה. יונדאי נתנה כעת מבט קצר, מתומצת ומהיר על השלוחה הספורטיבית שעתידה לצאת לדרך ב-2023.

בסרטון שפרסמו הדרום קוריאנים, ניתן לראות את שני רכבי הקונספט N החשמליים, ה- RN22e ו-N Vision 74. הוא כולל גם Ioniq 5 N תחת הסוואה לשברירי שניה כדי לעורר לכולם את התאבון. הסרט מציג בין היתר את תהליך הפיתוח של שני רכבי הקונספט, שכנראה משמשים רק למטרות מחקר ולימוד טכנולוגי עד להבשלתם הסופית. יונדאי רוצה להשתמש בהם ככר ניסוי כדי לבחון טכנולוגיה שתוקדש לחטיבת הספורט המוטורי של היצרן לפני שהיא תשולב בדגמי הייצור הסדרתיים שמיועדים ללקוחות פרטיים. 

גרסת ה-430 קילוואט (585 כ"ס) RN22e מבוססת בכבדות על ה-Ioniq 6 סדאן אותה נראה בישראל בשנה הבאה, ובדומה ל-Ioniq 5, מוברגת על פלטפורמת המכונית החשמלית GMP של יונדאי. ל-N Vision 74 יש מערך הינע המורכב ממערכת תאי דלק מימן וטכנולוגיה חשמלית עם סוללה, בהספק של מעל 500 קילוואט (680 כ"ס). מבחינה ויזואלית, הוא מבוסס על קונספט יונדאי פוני קופה שהוצג ב-1974 - אותו פוני קופה שיזכה לשחזור מקיף בקרוב.

את ה-Ioniq 5 N ניתן לראות רק לשלוש שניות בסרטון, והוא מוגן על ידי מלתחת הסוואה קלאסית עם ניגודים שחורים כחולים ולבנים כדי לטשטש את הקווים של המכונית (כאילו שמדובר במשהו מסתורי). עדיין לא ניתן לראות בצורה זו את התוספות האירודנימיות שלה אבל סביר שלא מדובר במשהו מוגזם. אז מה בכל זאת ידוע? רק לפי רמיזות מסתמן שיש למה לצפות; "מותג המשנה של יונדאי N הוא אחד המותגים בעלי הביצועים הגבוהים המתפתחים ביותר בעולם. אנחנו בדרך הנכונה עם התוכניות שלנו ליישם אותן בהתאם לחזון שלנו לחשמול", אומר טילי ורטנברג מיונדאי.

יונדאי מתכננת להציג את ה-Ioniq 5 N בשנת 2023. הפרטים הטכניים המלאים שלה יפורסמו רק בהמשך, כך זה חל גם לגבי המחירים של היצרן. ה-Ioniq 5 הרגילה עולה בגרמניה החל ב-43,900 יורו (בישראל מתומחרת ב-200 אלף שקל כרגע לפני עליית המס). בגרסה הבכירה שנמכרת בארץ תמורת 255 אלף שקל היא מספקת 239 קילוואט (305 כ"ס) על הנעה כפולה ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. גרסאות N, כך מעריכים בכלי התקשורת בארה"ב יתומחרו ב-10-15% מעל הדגמים הרגילים.