$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"הרכב החשמלי יהיה הנמכר ביותר עד אמצע העשור"

ראש מחלקת הינע חשמלי של ספקית תיבות ההילוכים האוטומטיות הגדולה מסביר כיצד משנים גישה טכנולוגית בהתאם לאקלים המוטורי

ניר בן טובים  28.12.22 - 13:59

אם פעם חששנו לגורלה של התיבה הידנית הקונבציונלית ולמדנו לקבל (חלקנו בדמעות) את גסיסתה ההדרגתית והעלמותה המתמשכת, הרי שבעתיד הלא רחוק, גם התיבה האוטומטית תהיה רכיב שיצרני הרכב לא יזדקקו לו יותר בהיקפים גדולים (לפחות לא בחלקים המערביים). בכיר בספקית התיבות הגדולה בעולם, ZF, מעריך שימיה של התיבה המסורתית כנראה ספורים לאור הדהירה לעבר המכונית החשמלית - וכך גם הולך ואוזל זמנו של מנוע הבערה.

סטיבן פון שוקמן (שם משפחה לתפארת), עומד בראש מחלקת פיתוח חטיבות הינע חשמליות ב-ZF, אותה ZF שאת תיבות ההילוכים שלה תמצאו בדגמים של ב.מ.וו, אסטון מרטין ועוד. לפי הבנתו, הוא מאמין ששוק המכוניות החשמליות יעקוף את השוק של מנועי הבעירה עד אמצע העשור או קצת אחריו. לשנת 2030, ZF צופה נתח של 47 אחוזים מכלי רכב חשמליים מלאים מכלל המכירות; הרבה יותר מהתחזיות שדווחו לכלי התקשורת לפני שנתיים.

שוקמן סבור, ששוק הרכב החשמלי בסין ימשיך לפרוח וימריץ את כלל השווקים. זאת גם בשל העובדה שהמימון בסין "קוהרנטי יותר" מאשר באירופה. "הסינים עובדים על כל הטכנולוגיות, כולל תאי דלק", הוא מעיר. "אולם בסין עדיין יש הרבה אזורים כפריים עם תשתיות מיושנות בהן אנשים עדיין לא נוהגים במכוניות חשמליות. אירופה, להבדיל, התמקדה יותר מדי במכוניות חשמליות ומהר. הייתי רוצה לראות יותר פתיחות לטכנולוגיה בעוד מקומות אפילו פחות נגישים", אומר פון שוקמן.

"הטרנספר הזה לעבר ניידות חשמלית מציב אתגרים גדולים עבור ספקים, בין היתר בשל ההתמקדות הקודמת שלהם במנועי בנזין ודיזל", לדברי פון שוקמן. עוד הוא אומר "הדברים נראים טוב ב-ZF, הקבוצה יכולה "יותר מלפצות" על הירידה במנועי בעירה ותיבות. עד סוף העשור, היו לחברה הזמנות של טכנולוגיה חשמלית ("מתח גבוה") למכוניות חשמליות והיברידיות פלאג-אין בשווי של יותר מ-25 מיליארד יורו. זהו "צבר הזמנות גבוה מאוד" ואנו כל הזמן רוכשים הזמנות נוספות. במקביל, ZF מבצעת עדכונים מסיביים במפעלי הייצור, קווי ההרכבה והשרשרת התפעולית כדי להתאים את עצמה לעולם החשמלי.

כשנשאל על השוואה בין מכוניות חשמליות מגרמניה וסין, שוקמן זיהה את הגרמנים כמי שיש להם הרבה במה להתעדכן בתחום מערכות המולטימדיה והדיגיטל בתא הנוסעים - אבל מצביע על היתרונות המובהקים שלהם בצד הדינמי. "אם זה היה אחרת, הדור האחרון של הרכב החשמלי הגרמני היה מוצא את עצמו גבוה יותר בתחרות הבינלאומית ובמספרים מוגדלים. גם לדגמים יהיה ביקוש טוב, אפילו שהם יקרים יותר. המכוניות הגרמניות "מצוינות" מבחינת יעילות וביצועים אבל בהחלט עדיין חסרות משהו בחוויה הפנימית".

הידע של המהנדסים והטכנאים ב-ZF מבוסס על עשרות שנות ניסיון עם שלל מותגים, ומאפשר להם לרתום ידע רב גם לתחום החשמול. "ב-ZF ניתן ליצור מערכות יעילות הודות לאינטגרציה העמוקה של הרכיבים השונים וזה מבטיח ללקוחות מערכות הנעה אמינות וחדישות”, הוא מוסיף. ב-ZF יחשפו בקרוב (גם) שורה של פתרונות טכנולוגיים בתחום התקשורת בין כלי רכב ותציג את פלטפורמת 'פרו-קונקט' החדשה המבוססת על מאגרי ענן, שלדבריה היא המשוכללת ביותר מסוגה. כמו כן, בוחנים הקמה של קו ייצור לשבבים ומוליכים כדי להתמודד עם המחסור והשיבושים של היצרנים הגדולים.