$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

4 מותגים שולטים בענף ההיברידי

טויוטה ולקסוס אחראיות לכמות הגדולה ביותר של רכבים היברידיים על כבישי העולם

ניר בן טובים  22.06.23 - 08:34

תגיות: טויוטה

מספר הרכבים החשמליים שמציף את הכבישים במגמת צמיחה תלולה. אבל עדיין, יש הרבה יותר מנועי בעירה על הכבישים וחלק לא מבוטל מהם משלב מערכת הנעה היברידית עם בנזין, סוללה קטנה וחשמל. באופן אולי לא מפתיע, היצרנית המוצלחת ביותר מבחינת מכירות בתחום זה היא טויוטה העולמית וכן חטיבת היוקרה שלה, לקסוס.

יצרנית הרכב הגדולה בעולם מיפן מכרה בשנה שעברה כ-2 מיליון מכוניות היברידיות של טויוטה ולקסוס ברחבי העולם, כך על פי פרסומים בגרמניה. לפי הנתונים שדווחו, טויוטה, בזכות היותה חלוצה בתחום זה, פתחה פערים עצומים, הרבה לפני מי שמדורגת במקום השני: חברת הונדה, שמכרה 455 אלף יחידות. אחרי שתי היצרניות היפניות נכנסות הקוריאניות המובילות לתמונה, יונדאי-קיה עם 365,000 מכוניות היברידיות ובמקום הרביעי, רנו-ניסאן עם 355,000 כלי רכב.

ארבע החברות ביחד מהוות 95 אחוז מ-29 מיליון מכוניות חשמליות למחצה שנמכרו עד היום בענף הרכב העולמי. הטכנולוגיה החלה להכנס למעגל המסחרי כידוע בשנת 1997 עם הדור הראשון של הפריוס מבית טויוטה ששינה  את התפישה כלפי רכב ידידותי לסביבה, ועל הצלחתה הכלכלית מיותר להכביר במלל. על פי ההערכה ביפן, דגם זה לבדו במהדורותיו השונות מכר עד כה כ-5.9 מיליון יחידות.

רוב יצרניות הרכב הגדולות הכריזו כי הן רוצות להתמקד במכוניות חשמליות בטווח הבינוני עד הארוך. החל משנת 2035רק מכוניות נוסעים לא מזהמות תורשנה לקבל רישוי חדש באירופה, כלומר היברידיות והיברידיות פלאג-אין נמצאות על סף הכחדה, וכך גם מנועי בעירה טהורים. טויוטה וחברות אחרות, כולל BMW, נצמדות לעת עתה לרכבים חשמליים עם סיוע חשמלי בין אם מיקרו היברידי, היברידי מסורתי או פלאג-אין. הם טוענים שהם רוצים להישאר גמישים, מכיוון שסביר שהביקושים לרכבים אלו יימשך עוד תקופה ארוכה על רקע מחירי הרכב החשמלי.

הישראלים אוהבים חשמלי
אנחנו לא לבד באתגרים הלוגיסטיים שכרוכים בתפעול הרכב החשמלי במרחב הציבורי. התשתית בפיגור בהרבה מדינות בעולם. אבל קשה לחלוק על העובדות: בשנתיים האחרונות חל גידול דרמטי בכמות הרכבים החשמליים שעלו לכבישי ישראל; בין חודשי ינואר-מאי החולפים נמכרו בארץ כמעט 25 אלף מכוניות חשמליות, או 16% מכלל המסירות. כמות הרכבים ההיברידים שנמכרו חצתה 21 אלף מסירות (נתח שוק של 14%) ורכבי פלאג אין אחראים ל-6% נתח שוק. כמו בעולם, גם בישראל טויוטה היא כוכבת המכירות של הדגמים ההיבריידים עם קרוב ל-10 אלפים יחידות בחמישה חודשים. במקום השני חברת יונדאי, עם קרוב ל-6000 יחידות. קיה מובילה את השוק עם קרוב ל-4000 רכבי פלאג אין ו-MG התקרבו ל-2000 מסירות עם ה-EHS.