$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טויוטה מפתחת חטיבת ביצועים חשמלית

אנשי גאזו רייסינג קיבלו אור ירוק להקים תת חטיבה לרכבי ספורט חשמליים

ניר בן טובים  25.06.23 - 08:11

תגיות: טויוטה

לא רק יונדאי עוסקת בפיתוח רכבי ספורט חשמליים כדי לפצות את חובבי הנהיגה של מחר. מחלקת Gazoo Racing של טויוטה, המתמחה בספורט מוטורי, בוחנת בימים אלו את המכונית החשמלית הראשונה שלה במסלולי ניסוי. לדברי החברה, הרעיון הוא שהדגם יהיה מכויל לפחות כמו הדגמים הספורטיביים שהוצעו עד כה במתכונת קובנציונלית, בהם היאריס GR, הקורולה GR וכן הסופרה - כולם זוכים להצלחה גדולה.

"נקודת ההתחלה היא לא איזה מערכת הנעה יש למכונית, אלא כמה כיף יהיה לנהוג בה בלי קשר", אמר יו"ר החברה אקיו טויודה במסגרת מירוץ 24 השעות בלה מאן שנערך לפני שבועיים. הוא אמר שהוא נהג לאחרונה ב-GR המופעלת על ידי סוללות שהחברה מבשלת בסתר, אולם עדיין לא ברור אם המכונית הספציפית הזו תגיע לשוק ומתי. "הפוקוס של דגמים כאלה הוא תמיד כרוך בפאן פקטור", הוסיף טויודה.

טויודה רמז שהמכונית החשמלית תהיה חיקוי של מכונית עם מנוע בערה, כלומר ברמת התפעול. המשמעות היא, שבדומה למשל לאופל מנטה החשמלית, מאפיינים רבים של כלי רכב עם מנוע בעירה פנימית, כולל מצמד, תיבת הילוכים וצליל המחקה צליל של מנוע יהיו חלק מהחבילה והחוויה. "הנהג עלול לחשוב שהוא יושב במכונית עם מנוע בעירה פנימית", ציין עוד. כן הוא אמר כי החברה מנסה לצמצם מרחב טעויות. "חשוב להבין מה אסור להפסיד במכונית כזו, גם אם היא תהפוך למכונית חשמלית" אמר טויודה.

הפרויקטים של טויוטה כוללים פיתוח טכנולוגיות סוללות חדשות שתסייענה בהפחתה משמעותית של חרדת הטווח וחרדות הטעינה. אלה אמורים לאפשר טווחים של עד 1000 קילומטרים ובהמשך הרבה מעבר לכך. מכונית חשמלית תחת מיתוג GR צריכה להיות לא רק ספורטיבית, אלא גם מתאימה לשימוש יומיומי כמובן, וזה חלק משמעותי מאוד ביכולת לשווק אותה כמכונית רב-תכליתית.

טויוטה כזכור הצטרפה באיחור למרוץ החשמלי אולם בזכות הניסיון שלה בהנעה היברידית והמשאבים היא סוגרת פערים במהירות. כמו קודמו, גם מנכ"ל טויוטה החדש, לשעבר בכיר בלקסוס, ממשיך להסתמך על תמהיל ולא על סוג הנעה אחד בלבד אבל רוצה לדחוף את הרכבים החשמליים המלאים לשלב הבא. טויוטה משווקת כיום באירופה וגם בישראל רק את ה-bZ4x שפותח על פלטפורמה משותפת לסובארו סולטרה. בהתכנות, דיברו על 30 רכבים חשמליים, כולל של לקסוס.