$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסלה ייצרה את הסייברטראק הראשון

אחרי ארבע שנים ממושכות של דחיות, בעיות לוגיסטיות ואנושיות, העותק הראשון הוצג רשמית

ניר בן טובים  16.07.23 - 13:11

תגיות: טסלה

אחרי אינספור דחיות, זה סוף סוף קורה: טסלה סייברטראק נכנס לייצור סדרתי. כדי להכריז על ציון הדרך ההיסטורי, טסלה צייצה תמונה של הטנדר מוקף ברבים מהעובדים שפיקחו על העיצוב וידאגו להרכבה במפעל של החברה באוסטין טקסס, ארה"ב. כעת, כל שנותר לוודא, הוא מה מתוך שלל ההבטחות שנתן מאסק במצגת בנובמבר 2019 תתקיימנה, כמו למשל "שלד הפלדה החיצוני" (שאיננו אלא מסגרת אחודה במקום הגוף הקלאסי על מסגרת הטנדרים), וכך גם השימוש בלוחות נירוסטה לא צבועים על גוף המרכב עצמו.  

אלה האחרונים, בפרויקט הראשוני, היו מגולגלים ודחוסים בעובי 3 מילימטרים כדי להבטיח התנגדות גבוהה מאוד (דיברו על יכולת עמידה בפני כדורי 9 מילימטרים). ככל הנראה יאושרו גם מתלי היישור האקטיביים, אך מידות המכונית ישתנו מאלה של אב הטיפוס. כמו כן, ובהעדר תמונה, נותר גם לאמת את התצורה הפנימית עם שישה מושבים ויכולת הטעינה של הגוף האחורי, שהיה אמור בהתחלה להיות באורך 2 מטרים.

עד שלושה מנועים וביצועים שלא מביישים רכבי ספורט קיצוניים; אלו התאורים הרשמיים, הטכניים לפחות של חבילות הרכישה בחלקן. מיליון וחצי לקוחות שהזמינו Cybertruck יוכלו בקרוב להגדיר אותו בהתאם לקונפיגורציות של טסלה באתר הבית, ולבחור בין שלוש גרסאות שונות, אם כי כרגע לא ברור מי תגיע לראשונה לשוק: גרסת מנוע אחד, שני מנועים והנעה כפולה או גרסת שלושה מנועים והנעה כפולה לה גם ביצועים דמיוניים לרכב מסוג כזה.

גרסת ההנעה האחורית תהיה בעלת טווח נסיעה של 400 קילומטרים והיא תוכל להשלים את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות. חבילה דו-מנועית תצויד בסוללה גדולה יותר שתציע יותר מ-480 ק"מ של אוטונומיה ותשוגר מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות, בעוד שבגרסת הקצה כאמור יש שלושה מנועים (אחד מלפנים ושניים מאחור). כאן ככבר מדובר על גרסת על, עם טווח מוגדל ל-800 ק"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות בלבד.

טסלה נכנסת עם הסייברטראק לשוק קטן, בחיתוליו, של רכבי עבודה חשמליים עם משתתפים מעטים, כאשר היריבה הגדולה ביותר שלה תהיה חברת פורד עם דגמי ה-לייטיניג של סדרת ה-F-150, וגם חברת ריוויאן בתמונה - שני המותגים מייצרים את הפיק אפים אף הם במספרים מוגבלים. "יהיה קשה להפוך את העלות למשתלמת כי זו מכונית חדשה, שיטת ייצור חדשה", אמר מאסק. "במבט כולל של הדברים, יחסית לקצב הייצור של כל המכוניות האחרות שאנו מייצרים, היא תהיה קטנה. אבל זה עדיין מאוד מגניב", הוסיף מאסק על רקע פתיחת הייצור.

המחירים יחלו ב-40 אלף דולר ועד 70-65 אלף דולר לגרסה החזקה ביותר.