$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רכבי בדרך XPENG לישראל

פריסבי תשווק את דגמי מותג היוקרה הסיני החדש בארץ XPENG. קרוסאובר, מכונית סדאן תחילה

ניר בן טובים  05.09.23 - 11:52

תגיות: פריסבי

שחקן סיני נוסף בדרך לכבישים בישראל. יבואנית רכבי קבוצת רנו, דאצ'יה ואינפיניטי בין היתר, חברת פריסבי, הודיעה היום (ג') כי עתידה לשווק בארץ את רכבי מותג הרכב הסיני היוקרתי XPENG. בשלב ראשון ינחתו בארץ מכונית סדאן וקרוסאובר משפחתי - שניהם כמובן חשמליים 100%, ומכוונים לקבוצת הפרמיום.

ישראל מצטרפת למדינות קולטות את רכבי XPENG כגון הולנד, נורבגיה, שבדיה ואיזורים נבחרים בהם הוסדרה התקינה, וכפי שהכריזו השגרירים מהמזרח הרחוק מטרתה של XPENG היא להשתלב בזרם הסיני ששוטף את היבשת המערבית עם פרשנות משלה. החברה הוקמה בשנת 2014 והיא בשיתוף פעולה פורה עם יצרניות סלולריות בהן שיאומי וכן הזרוע הטכנולוגית של ALIBABA. לחברת פולקסווגן נתח של 5% ב-XPENG דרך המיזמים בסין.

בהתאם לתכנון, כאמור ישווקו בארץ 2 דגמים אסטרטגיים: מכונית סדאן בשם P7 וקרוסאובר חשמלי משפחתי, גדול ממדים בשם G9. הראשונה מוגדרת דמוית קופה, מפוארת, עם טכנולוגיה אוטונומית דרגה 3, והיא מצוידת מנוע חשמלי אחורי בעל 267 כ"ס , כאשר טווח הנסיעה הוא 586 קילומטרים. גרסת ביצועים תחלץ 430 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.3 ש' עם טווח נסיעה של 550 קילומטרים.

ה-G9 הוא קרוסאובר סגמנט D עם חמישה מושבים שיהיה זמין הנעה אחורית או כפולה בהספקים שבין 315 ל-540 כ"ס. אורכו קרוב ל-4.9 מ' ובסיס הגלגלים כמעט שלושה מטרים. הוא זמין באירופה במספר קונפיגורציות כולל גרסת ביצועים חזקה מאוד עם הנעה כפולה ו-550 כ"ס, המאיצה בו ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. הוא מתהדר גם במערכת טעינה אולטרא מהירה שתאורטית, בהתאם לזמינות המסופים מסוגלת להחזיר לו 200 קילומטרים בחמש דקות טעינה. טווח הנסיעה שלו במחזור WLTP נאמד בגרסה בכירה עם סוללת 93 קווטש ב-560 קילומטרים.

המפרטים של שני הדגמים עשירים מאוד כנהוג ברכבים הסיניים; מושבים מהודרים וחשמליים עם קירור וחימום, מערכות מדיה מושקעות (כולל אופציה לבמת סאונד לה צליל 5D היקפי) ומעטפת בטיחות, בכלל זה 5 כוכבי ריסוק במסגרת המבחנים של Euro-ncap. צריך לציין שמדובר בכלי רכב לא זולים בכלל שיחפשו לקוחות בקצה העליון של שוק הרכב המקומי; בחלק מהשווקים שצויינו לעיל מתחילים רכבי בסיס ב-58 אלף יורו ומאמירים עד קרוב ל-73 אלף יורו בחבילות היקרות.

פריסבי מוסרים כי הדגמים הראשונים יגיעו לארץ בחודשים הקרובים. לצורך כך יוקמו מבנים נפרדים ומערכת שיווק המיועדים למותג בגפו.