$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קאדילק חוזרים לאירופה

המותג האמריקני, שלא מצא הצלחה מול הקהילה הגרמנית מתחיל מחדש עם הבשורה החשמלית ומקווה לנגוס ברכבי היוקרה הסינים

ניר בן טובים  08.10.23 - 13:52

תגיות: קאדילק

קאדילק דווחה ביום חמישי האחרון כי היא נערכת, לראשונה, לשווק מכוניות חשמליות באירופה - שוויץ תחילה, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. המותג האמריקני חוזר ליבשת המערבית בתום שבע שנות העדרות, מאז נמכר מותג אופל לקבוצת פיג'ו-סיטרואן (היום תחת מטריית סטלנטיס).

מאז שהחלו בתכנון כלי רכב חשמליים על טכנולוגיות סוללת האלטיום, נבחנו מספר צעדים אסטרטגיים כדי להבטיח שהחזרה של מותג קאדילק לאירופה לא תהיה קצרת מועד, או נטולת אמירה מהותית. מנהלת חטיבת GM באירופה, ג'קי מקוויד, אמרה כי אחרי שוויץ תחוזק מערכת ההפצה בעוד חמש מדינות מובילות, צרפת ו-שוודיה ביניהן, דנמרק וכן השוק המוביל כיום לרכבים חשמליים באירופה (מעל 90% מהמכירות), נורווגיה. עדיין לא התקבלה החלטה לגבי גרמניה.

הרכב הראשון שקאדילק רוצה למכור לאירופים הוא ליריק, רכב יוקרה, דמוי קופה, עם הספק מרבי של 340 כ"ס וטווח נסיעה של כ-520 קילומטרים עד התרוקנות. לרכב בקרת מתח עד 190 קילוואט שמזינה סוללת 100 קווטש. היא תאפשר להטעין אותו במהירות גבוהה מאוד במסופים על תשתית ציבורית וגם לא חסרים לו צעצועים; הוא מאובזר מלמטה ועד למעלה, כולל בקרת שיוט מסוג סופר-קרוז עם יכולת אוטונומית, במת סאונד עם 19 רמקולים ומערכת ראשית מבוססת מוניטור 33 אינץ'.

בשנת 2017, הקול הבכיר ביותר ב-GM, מארי בארה, אמרה שהנסיגה מאירופה הייתה עבורם לא קלה, שכן קאדילק נלחמה כדי למצוא את ה"מוניטין" שלה מחוץ לגבולות ארה"ב. מאז, התמקדו קאדילק בבנית יחסי אמון-לקוח בעיקר בצפון ארה"ב וכן בשוק הסיני.  בקאדילק יצטרכו כמובן להתמודד לא רק מול המותגים האירופים, אלא גם מול השטפון הסיני - במיוחד לאור העובדה שחלק ניכר מהדגמים החשמליים מהמזרח הרחוק נגזרים מקבוצת היוקרה. "אנחנו מאמינים שנוכל לבנות פרופיל דגמים תחרותי, אטרקטיבי שמותאם לניחוח האירופי", אמרו ב-GM.

מול הלקוחות, קאדילק גם נכנסים לעולם שאינו מוכר להם - שיווק ללא גורמי תיווך כגון דילרים (בארה"ב יש רגלוציה שלא מאפשרת לעקוף את סוכנויות המשנה). האמריקנים ישווקו אם כן את המכוניות בשיטה מקוונת, במרכזי "חוויה" ודרך חנויות פופ אפ. המרכז הראשון שיחנך הוקם בציריך, וכבר שם תיושם שיטת המכירה האינטרנטית בלבד.

ג'נרל מוטורס נמצאת רק בתחילתו של תהליך האצה מסודר שיחליף בהדרגה את המנועים הקונבציונליים בהנעה חשמלית ורכבים יותר חדישים ואטרקטיביים. ברבעון האחרון מסרו GM רק 17 אלף רכבים חשמליים, פחות מחברת פורד, כאשר חלק ניכר מהם היו מסוג שברולט בולט המתבגרת. בעתיד, נראה עוד הרבה דגמים חשמליים של שברולט כולל את הבלייזר והאיקווניוקס שימלאו את השורות. 

בקאדילק נשמעים מאוד אופטימיים. ויחד עם זאת, הם מודעים למשוכה הגדולה שניצבת בפניהם; עם תג מחיר התחלתי של 85 אלף יורו, הם מכוונים לרף הבינוני-עליון של שוק היוקרה החשמלי באירופה. ועדיין, הם שואבים הרבה עידוד מנתוני המכירות של הליריק באמריקה, שהכפילו את עצמם בין הרבעון השני לשלישי, אמנם במספרים צנועים (קצת יותר מ-3,000) אך זו מגמת התחזקות שמעניקה להם הרבה בטחון.

כל דגמי קאדילק שיגיעו לאירופה מיוצרים בארה"ב, במפעל המרכזי בטנסי.