הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מביסה פורשה 911 וגם חסינת ירי: טסלה סייברטראק יוצאת לאור

מעל 4 שנים עברו מאז הציגה טסלה את הטנדר העתידני שלה, כעת הוא סוף סוף עולה על פס הייצור ובעוד העיצוב נותר נאמן למקור, הנתונים והמחירים עודכנו

רן סגל  02.12.23 - 20:34

טסלה היא יצרנית המכוניות החשמליות המוכרת בעולם, עם קהל מעריצים ענק ומנכ"ל שיודע לייצר כותרות - כך בדיוק הייתה השקתה של הסייברטראק לפני קצת יותר מ-4 שנים. טסלה חשפה אז את גרסת טרום הייצור עם הבטחות גדולות כמו למשל חלונות חסינים לפגיעת כדור בייסבול שהתנפצו בשידור ישיר על במת ההשקה.

מאז עברו כאמור ארבע שנים ובמהלכן טסלה בצעה התאמות שונות. העיצוב הכללי נשמר, אך נוסף מגב ענק ולא אלגנטי במיוחד לשמשה הקדמית ומראות צד שגרתיות. הסייברטראק תוצע בצבע אחד וזאת מאחר והיא עשויה מרכב מפלדת אל-חלד (ממש כמו הדלוריאן האייקונית), מה המשמעות הבטיחותית לכך והיכן אותם איזורי קריסה? נמתין למבחן הריסוק של ארגוני הבטיחות האמריקאים או זה של ה-Euro NCAP, אך בכל מקרה בטסלה מבטיחים שהיא חסינה לירי ואף פרסמו סרטון רשמי:


בתמונות שפורסמו לא נצפתה גרסת 6 מקומות שהובטחה בעבר וגם שלושת יחידות ההנעה שהוצעו עברו מספר עדכונים:
גרסת הכניסה בעלת מנוע חשמלי יחיד והנעה אחורית תספק טווח של כ-402 ק"מ ותאיץ ל-60 מייל/שעה (כ-96 קמ"ש) ב-6.5 שניות. ואם חשבתם שלא המתנתם מספיק, גרסה זו תשווק החל משנת 2025.

לגרסת הביניים שני מנועים חשמליים והנעה כפולה עם הספק של 600 כ"ס. טווח הנסיעה עומד של 547 ק"מ (לעומת הערכה של 482 ק"מ לפני 4 שנים) וההאצה ל-96 קמ"ש אורכת 4.1 שניות (שיפור של 0.4 שניות לעומת אותה הערכה קודמת). כושר הגרירה עומד על 4,989 ק"ג (שיפור של 453 ק"ג לעומת גרסת טרום הייצור)

הגרסה הבכירה שעונה לשם סייברביסט (Cyberbeast, מפלצת סייבר) והיא כבר מצוידת בשלושה מנועים המספקים 845 כ"ס. לסייברביסט טווח נסיעה של 515 ק"מ, רחוק מאותם 804 ק"מ שהובטחו בזמנו. ההאצה ל-96 קמ"ש אורכת 2.6 שניות (שיפור של 0.3 שניות לעומת ההערכה הקודמת) וכושר הגרירה דומה לגרסת הביניים, כאשר בעבר הובטח כושר גרירה של כ-6,350 ק"ג.

טסלה כה בטוחים בביצועיה של הסייברטראק ובסרטון שפרסמו הצליח הטנדר החשמלי לגבור על פורשה 911 במרוץ דראג קלאסי לרבע מייל עם נתון של פחות מ-11 שניות, זאת בזמן שהוא גורר בעצמו עוד 911. צפו בוידאו:


גם טווח המחירים שפורסם בזמנו עבר עדכון, כלפי מעלה כמובן (בסוגריים הפער מהמחיר שהוצג לפני 4 שנים): גרסת הכניסה תעלה 60,990 דולר (התייקרות של 21,000 דולר), גרסת הביניים תעלה 79,990 דולר (התייקרות של 30,000 דולר) והגרסה הבכירה תעלה 99,990 דולר (התייקרות של 30,000 דולר).

תחרות רכב השנה 2023 יצאה אל הדרך: על הזוכה בתחרות נכריז במסגרת משדר חגיגי שיערך ב-28.12.23 בערוץ 5+ ואתם יכולים להצביע ולהשפיע ובין המשתתפים יוגרלו שוברים בסך 500 ש"ח. ההצבעה תיסגר ב-26.12, הזדרזו להצביע - כנסו לאיזור הבחירה >>>
*** בתחרות מכונית השנה 2023 מתמודדות מכוניות חדשות או דור חדש (למעט החרגות) לדגמים שהושקו בישראל באופן רשמי בין החודשים דצמבר 2022 לדצמבר 2023 ***