$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Moto GP: לורנזו ישנה את המגמה בברנו?

המירוץ בצ'כיה מבטיח דרמות עוד לפני שבכלל כבו אורות הזינוק

אלון סקיאנו  19.08.16 - 19:47
מגיעים לצ'כיה. לורנזו (GETTY)
מגיעים לצ'כיה. לורנזו (GETTY)

תגיות: מוטו GP

במירוץ המוטו GP הקודם באוסטריה התחילה הספירה לאחור עד לסיום העונה. תזכורת: רוכבי דוקאטי סיימו במקומות ראשון-שני כשלורנזו ורוסי מסיימים רביעי-חמישי בהתאמה. מארק מרקז, במגמת צמצום נזקים, הצליח לסיים אחרי רוכבי הימאהה במקום החמישי מבלי לאבד יותר מדי נקודות בטבלת האליפות. הפער בינו לבין שני יריביו עדיין מאד נח ועומד על 43 יתרון מלורנזו ו-57 נקודות משמעותיות יותר מרוסי. כעת יש לאלוף המכהן ולסגנו מירוץ אחד פחות כדי לסגור את הפער.

המשמעות היא שככל הנראה לרוסי, אם מרקז לא יפצע, אין הרבה סיכוי לתפוס אותו. על האיטלקי יהיה לסיים מירוצים בניקוד גבוה ממרקז של כמעט 8 נקודות בכל סבב מתוך השמונה עד לסיום העונה. בעשרת המירוצים שהתקיימו בינתיים העונה, זה קרה רק פעמיים, כשבאחת מהן היתה זו נפילה של מרקז שגרמה לפער הנקודות (צרפת). ללורנזו הסיכוי כבר פחות תאורטי ויותר מעשי. הביצועים שלו העונה הראו חוסר יציבות מאד לא אופייני. שני מרוצים ללא ניקוד, ושני מירוצי גשם עם ניקוד דל מאד גרמו לאלוף המכהן להישכח קצת בתמונת מאבק האליפות, ולא בצדק. לזכותו עומדים שלושה ניצחונות העונה והיה היחיד מבין שלושת הטוענים לכתר שהצליח לטפס על הפודיום במירוץ האחרון באוסטריה.

המסלול הצ'כי בנוי בדיוק לסגנון הרכיבה שלו וסט-אפ הבסיסי של הימאהה M1. מסלול רחב עם אחיזה טובה ופניות ארוכות ברדיוס קבוע. מי שינצח את המירוץ יהיה מי שיידע לשמור על מהירות פניה גבוהה, בסגנון רכיבת אופנועי 250 (זצ"ל) – בדיוק כמו לורנזו ודני פדרוסה. שני אלופי 250 לשעבר. השנה דני לא מצליח לייצר שום הישג ראוי (דבר שמצביע יותר מכל על הנחיתות של ההונדה לעומת שאר הכלים בזירה), אבל לורנזו בתנופה. בששת העונות האחרונות טיפס לורנזו חמש פעמים על הפודיום, פעמיים על המדרגה הגבוהה מכולן. המירוץ הקרוב יהיה עבורו צומת דרכים של להיות או לחדול ממאבק האליפות. אם יצליח לנצח ואולי גם לדחוק את רוסי או רוכבי דוקאטי או את וינאליס בינו לבין מרקז, יהיה זה צעד מאד חשוב בדרך אל התואר הנכסף.

אבל גם מרקז לא צוחק השנה. רציני מתמיד, רוכב שקול ומחושב כשלנגד עיניו עומדת רק אליפות העולם ולא שום דבר אחר. הוא לא מהסס להוריד קצב (אסן, אחרי שמילר עקף אותו) או להסתפק במקום השני (ספרד, כשרוסי פתח פער בהקפות האחרונות). אם מרקז ימשיך במגמה הזו הוא ירכב בברנו, כמו באוסטריה, במגמת צמצום נזקים. ינסה להיצמד לזנב הימאהה 99 מבלי להסתכן יתר על המידה. מרקז יודע כי בארבעת השבועות הקרובים מתוכננים להיערך שלושה סבבי אליפות. פציעה עכשיו, תזיק לו פי שלוש יותר מאשר בקצב הסבבים הרגיל.

ואחרי שכל זה נאמר, בברנו עשוי מאד להיות גשום ביום ראשון. אם לא ראינו עד עכשיו את לורנזו בוכה, בבוקר גשום כדאי להצמיד אוזן לקרון המירוצים שלו ולהקשיב. לורנזו לא מוצא את דרכו בין שלוליות גשם. ראינו זאת באסן ובגרמניה. גורם נוסף שעלול להשפיע הוא רוכב מאד מהיר שמצוייד באותו ימאהה M1, ולנטינו רוסי. הרוכב בצהוב זרחני היה, במצטבר, הרוכב המהיר ביותר על המסלול. טעויות מטופשות דירדרו את האיטלקי אל מחוץ לתמונת המאבק על אליפות העולם, אך לא פגעו במהירות שלו. רוסי ינסה לנצח בכל סבב העונה, ולעיתים לעשות זאת על חשבון סיכויי צמצום הפער של לורנזו ממרקז. בברנו עלול להתפתח בדיוק התסריט, אם היתה חסרה לנו דרמה בעונת המירוצים השנה.