$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשמל ואש: מפלצת ה-דקאר של Audi

ה-RS-Q אי-טרון נכנסת לשלבי מבחן מתקדמים לקראת הזנקת המירוץ בערב הסעודית ב-1 בינואר 2022

ניר בן טובים  25.07.21 - 13:53

תגיות: אאודי

חטיבת המירוצים של אאודי מתכנסת למקצה אימונים לקראת הזנקת ראלי דקאר, מירוץ השטח המפרך ביותר בעולם המתוכנן לחודש ינואר הקרוב בערב הסעודית. במסגרת ההכנות, אאודי החלה לבצע מבחנים על ה- RS Q e-tron החדש איתו תתמודד עם האתגרים הגדולים של המדבר הבוגדני, שיעמיד את מכלולי הרכב בפני משימות מורכבות בשל תנאי מזג האוויר והסביבה ובמיוחד יעמיד את עמידות הסוללה בלחצים תובעניים.  

המוניטין של אודי-פולקסווגן במירוץ הוא יתרון שירצו לשמר אותו. יוליוס סיבך, מנכ"ל ומנהל הספורט המוטורי של המותג, חוזה הרפתקה מוטורית מרגשת בהקשר זה: "אנו רוצים לחנוף עידן חדש בדקאר באמצעות בדיקה ופיתוח נוסף של טכנולוגיית ה- e-tron בתנאים קיצוניים. ה- e-tron של ה-RS נוצר ממש מדף ריק - ובזמן שיא". אב הטיפוס החדש של אודי יתמודד עם תחרות שתמשך על פני שבועיים, ושאורכו היומי של סטייג' מלא עשוי להגיע לעתים עד שמונה מאות קילומטרים. "מרחק ארוך מאוד", אמר אנדראס רוז, ראש פרויקט דקאר, אאודי ספורט. "מה שאנחנו מנסים לעשות מעולם לא הוכח עד כה. הדקאר הוא אתגר גדול למכונית חשמלית".

כיוון שלא יהיו אפשרויות טעינה זמינות במדבר, אאודי בחרה להתמקד במערכת טעינה אלטרנטיבית: על סיפונה של ה- RS Q e-tron, שוכן מנוע ה- TFSI המתקדם ביותר המשמש אותם במירוצי התיור, ה-DTM. המנוע ממיר אנרגיה לטעינת הסוללה במתח גבוה בזמן נהיגה. מכיוון שמנוע הבעירה מופעל בטווח שבין 4500 ל- 6000 סל"ד, מהנדסי אאודי מעריכים כי הצריכה הספציפית תהיה נמוכה מ-200 גרם לקוט"ש. הציר הקדמי של ה- RS Q e-tron יכלול שתי יחידות גנרטור-מנוע (MGU) שפותחו על ידי אאודי עבור ה- FE07 של פורמולה E, עם קצת שינויים במשקל. יחידת גנרטור-מנוע נוספת תפעל כחלק מממיר האנרגיה שיטען את הסוללה במהירות, בו תצטבר גם האנרגיה שתוחזר במהלך הבלימה. ההספק המרבי יעמוד על 680 כ"ס ונפחו של מכל הדלק 295 ל'. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 ש' והמהירות המרבית (לפי הרגולציות של הקטגוריה) מבוקרת ל-170 קמ"ש.

הפעילות המתבצעת בפורמולה E היא מקור חשוב להבנת המגבלות, כך לדברי סטפן דרייר, ראש פיתוח החטיבה. "כמהנדסים אנו בעצם רואים את פוטנציאל הפיתוח של כל רכיב. אך מבחינת יחידת הכוח, השגנו כבר יעילות מערכת של מעל 97% הודות לפורמולה E ואין יותר מרחב תמרון לשיפור. המצב שונה לגמרי עם סוללות וניהול אנרגיה וכאן טמון הפוטנציאל הגדול ביותר להתפתחות הניידות החשמלית באופן כללי. כל מה שנלמד מהדקאר יוסב למודלים עתידיים בייצור סדרתי".

הבכורה של אאודי RS Q e-tron החדש נערכה בנויבורג, בימים הראשונים של חודש יולי - שלב א' במקצה האימונים המקדמי של תוכנית בדיקות אינטנסיבית שתמשך עד סוף השנה. רוז הדגיש: "לוח הזמנים לפרויקט זה הוא צפוף ותובעני ביותר. עברו פחות משנים עשר חודשים מאז תחילת הפרויקט הרשמי. היינו צריכים להתחיל בפיתוח בעוד שהתקנות לרכבי הנעה אלטרנטיביים עדיין לא הושלמו. ההתפתחות התרחשה במהלך מגפת הקורונה ולכן אסור לזלזל גם בכך. מה שהצוות השיג עד כה הוא ייחודי באמת - והמבחן הראשון היה רגע מיוחד לכולם".

מעבר לצדדים הטכנולוגיים, זהו ארוע בעל סממנים נוסטלגיים שנוגע בלב ליבם של מעריצי המותג הגרמני. החל משנת 1981 חוללה אאודי מהפכות טכנולוגיות בסבב הראלי עם מערכת הקוואטרו שהעניקה לנהגיה מספר שנים דומיננטיות על קרעי האספלט והכורכר. כיום, הנעה כפולה קבועה הפכה להיות סטנדרטית ברוב דגמיה המוכרים.

הנהגים הרשמיים של אאודי בדקאר הם קרלוס סאיינז, סטפן פטרהנסל (בתפקיד כפול של יועץ ונהג) ומתיאס אקסטרום (DTM), שאף הוסיף: "אתה מקבל את התחושה שאאודי פשוט העבירה את העיצוב של אב הטיפוס שלה רכב ה-לה-מאן לרכב ראלי. זה נראה סופר אגרסיבי." השבדי כבר השלים מספר לא מבוטל של קילומטרים וסיכם. "זה כמעט מרגיש כמו מכונית ראלי-קרוס. מרכז הכובד כל כך נמוך. המכונית כמעט ולא נוטה לצד אחד בפינות. זה היה ממש כיף."