$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לוהט בבודפשט

יהיה חם בין מרצדס לרדבול מחוץ ועל המסלול בהונגריה

משה פינצ'בסקי  30.07.21 - 15:05
מקס וורשטאפן, רדבול (צילום: Getty)
מקס וורשטאפן, רדבול (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

בסילברסטון הוסרו הכפפות במאבק האליפות ובהונגריה נוכל לחזות בקרב הראשון במצב הדברים החדש. אם יש קבוצה שמסוגלת להתמודד עם מרצדס ברמה הפרסונלית וההתנהלותית, זו רדבול, הרבה יותר מאשר פרארי למשל לפני כשלוש שנים. ורשטאפן לא סובל מחוסר קשיחות מנטלית וחוסר אגרסיביות על המסלול, נהפוך הוא, ייתכן שעקב האכילס שלו הוא דווקא עודף אגרסיה. במקביל, ברמת ההשפעה וההתנהלות, הורנר בהחלט נותן פייט לוולף. התוצאה מעוררת התאבון היא שמעתה צפויים מאבקים חמים בין הנהגים ובין הקבוצות.

רדבול הגישה ל-FIA בקשה לבחינה מחודשת של התאונה בסילברסטון וזה מראה שהם מוכנים להפוך כל אבן בחיפוש אחר הישגים מול מרצדס והמילטון. אני לא זוכר מקרה בו קבוצה אחת הצליחה להביא להחמרת הענישה של נהג קבוצה אחרת, אבל מעבר להכל, רדבול מסמנים למרצדס שהם "אול אין" על האליפות השנה. אני חושב שהמכה הקשה ביותר מסילברסטון עבור רדבול, היא מחיר הנזק העצום למכונית של ורשטאפן. מכה כספית בלתי צפויה לתקציב הקבוצה עם השפעות מרחיקות לכת לעונה זו ולבאות אחריה, מבחינת השקעה בפיתוח לקראתן. ייתכן מאד שהלחץ הזה של רדבול מול מרצדס אצל ה-FIA, נועד בעצם לייצר איזו פשרה של פיצוי כספי כזה או אחר עבור רדבול.

הבעתי בעבר דעה שלילית לגבי מסלול ההונגרורינג, על כך שהוא קטן למידות (הגדולות – תרתי משמע) של הפורמולה 1, אבל דווקא במצב הדברים המתוח העכשווי, יש משהו מושך באפשרות שבמסלול עליו כה קשה לעקוף, יתפתח מאבק חם וצמוד בין מקס ללואיס. קשה לשכוח את המאבק ביניהם ב-2019, כאשר המילטון עצר בעצת הקבוצה לצמיגים טריים והצליח לתפוס ולעקוף את ורשטאפן ממש לפני סוף המרוץ. מרוץ מרתק גם בלי התבלין של "דם רע" בין השניים. אני רק מדמיין מה יכול לקרות הפעם.

מאפייני המסלול
ההשוואה המתבקשת של ההונגרורינג הינה למסלול קארטינג ענק. אמנם חלק מהפניות הינן מהירות למדי וארוכות, אבל אחריהן מגיעות מיד עוד פניות ולא ישורות. קשה מאד לנהגים ולמכוניות להישאר צמודים, במיוחד לאורך הפנייה האחרונה הארוכה שמובילה לישורת הזינוק / סיום, שהינה הישורת האמיתית היחידה שקיימת במסלול. הקבוצות מריצות את המכוניות עם הצמדה מקסימלית לטובת הפניות בידיעה שמחיר הגרר בקטעים הישרים כמעט לא משפיע וכמובן שההצמדה תורמת גם לעמידות של הצמיגים. מנגד, ברגע שההצמדה נפגעת בגלל קרבה למכונית מלפנים, הנהג יתקשה כמובן לעקוף וגם ישחק ויחמם באופן מאד מהיר את הצמיגים. למעשה בזינוק למרוץ או במצב בו נהג מגיע למצב עקיפה על נהג אחר, כדאי מאד להשלים את העקיפה באחת משתי הפניות הראשונות או שמסתכנים באובדן ההזדמנות מפאת הפגיעה בצמיגים.

צמיגים
פירלי מביאים להונגרורינג את שלושת התרכובות "האמצעיות". זה אומר שהתרכובת האדומה הרכה, עשויה להיות בעייתית מאד לאורך סטינט במרוץ ועל אחת כמה וכמה בזינוק למרוץ על מיכל דלק מלא. להזכירכם, אנו חוזרים לפורמט המוכר הרגיל, בו מי שעבר את Q2, ייאלץ לזנק על הצמיגים בהם קבע את אותה הקפה ולכן ייתכן שמרצדס ורדבול ייהנו מיתרון גדול, משום שיוכלו לעבור על צמיגי המידיום הצהובים ובכך להבטיח גמישות אסטרטגית עדיפה מבחינת החלפת צמיגים אחת או שתיים. שימו לב גם לכך שהקבוצות והנהגים חייבים למצא איזון נכון בסטאפ בין תרכובות הצמיגים. לדוגמה, מי שימקסם את הביצועים על הצמיגים הרכים, עשוי למצא עצמו במרוץ בבעיות על הצמיגים הקשים, אבל ייתכן שזה חלק מהאסטרטגיה שלו והוא מאמין שיוכל להדוף מתקפות במהלך המרוץ, בזכות הקושי לעקוף על המסלול הזה.

חבל שאין גשם

מזג האוויר עשוי לזרוק את כל המרוץ לבלגן נהדר. הקיץ בהונגרורינג חם מאד, אבל ייתכן מאד שצפוי גשם גם בשבת וגם בראשון בשעת המרוץ. גשם הופך את כל מאפייני המסלול על ראשם, משום שהמסלול דווקא מאפשר מספר קווים שונים בגשם, שהופכים את העקיפות לאפשריות בהרבה. דוגמה קלאסית לכך היא למשל הניצחון הראשון של באטן ב 2006. לא רק שזה יהיה נפלא, אלא שהמאבק בין ורשטאפן להמילטון רק עשוי להשתפר, מאחר והם כידוע נהגי הגשם הטובים ביותר כיום באליפות. הגשם בהחלט יכול לקחת מאבק כזה לפנתיאון או להפוך לעוד רגע של מחלוקת קשה.

מצד שני, גם מזג אוויר חם משאיר פתח למרוץ מרתק (כמו 2019 כאמור), משום ששחיקת הצמיגים עשויה להיות מכרעת. עקבו אחר טמפרטורות המסלול הצפויות בלינק הזה.

הימורים
מצבי העגום בליגת הפנטזי של אפליקציית ה-F1, אולי נגרם בגלל שלא למדתי את החוקים לעומק (תירוצים), אבל מעיד על חוסר יכולתי לחזות את הצפוי לקרות. עדיין, הדבר הברור היחיד הוא שאם יש מסלול עליו הנהגים והקבוצות יהיו מוכנים להמר על דירוג מקסימלי במחיר של בעיה במרוץ, זה בהונגרורינג. כמו במונקו, הקושי לעקוף משנה את האסטרטגיה ולכן זה נותן הזדמנות פז למטיבי הדירוג.

בגזרה של ורשטאפן והמילטון, ייתכן שהדבר יעבוד לטובת ההולנדי, אבל מצד שני, ייתכן שפרז יתקשה יותר בדירוג מאשר בוטאס וזה עשוי לבנות לנו מאבק מרתק בין שני נהגי מרצדס לבין מקס מלפנים. מצד שני, זהו מרוץ ארוך עם ניהול צמיגים קריטי ובזה קשה להגיד שפרז מתקשה, אז המאבק הזה מעניין מכל כיוון שבוחנים אותו.

מאחורי קדמת הגריד, פרארי יצטרכו להחליט האם לנסות למקסם את הדירוג בסיכון שיהיו תחת לחץ של מקלארן במרוץ. ייתכן גם מצב הפוך, או שעטנז לקלר ולנדו עשויים ללכת על הדירוג בעוד סאיינז וריקארדו יתמקדו בסטאפ למרוץ. איך שלא חותכים את זה, מרכז הגריד יהיה רותח. כל אחת מהקבוצות כמו אלפא טאורי, אסטון מרטין או אלפין תפעלנה לחץ גדול בדירוג ובל נשכח את כוכב ה-Q2 - ראסל, שאף אחד לא ירצה להיתקע מאחוריו על הגריד. 

למרות שעשוי להיות מרוץ מרתק גם בחום, אני אישית אתפלל לגשם. תהנו.