$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מזג האוויר נתן ומזג האוויר לקח

כמעט ניצחון ראשון ללנדו, אבל במקום קיבלנו את הניצחון המאה של המילטון

משה פינצ'בסקי  01.10.21 - 13:45
לאנדו נוריס בגשם (צילום: Getty)
לאנדו נוריס בגשם (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

איך מזג אוויר יכול להפוך מרוצים על המסלולים הגרועים ביותר לאירועים שייזכרו להרבה זמן. המסלול המתייבש בדירוג שהצריך שתי הקפות חימום בכדי לאפשר הקפה מהירה על צמיג הסליקס האדומים, יצר גריד מפתיע וחלומי. מרצדס שלטו בסוצ'י ביד רמה, אבל ברגע האמת בדירוג לא הגיבו בזמן וזכינו לראות את האמיצים זוכים בשלושת המיקומים הראשונים. לנדו זכה בפול הראשון שלו ותיקון של החוויה הלא נעימה מספא. בכלל, העונה, נוריס מראה שהוא לא יוותר מול ג'ורג' על עמדת הבריטי הבכיר ובהחלט לשניהם יש מה למכור.

מקלארן העונה מוכיחים את "שובם לחוד". מונזה היה תפור בשבילם עם קצת מזל ובסוצ'י זה היה במרחק 5 הקפות מלנדו. הקרבה הזו לניצחון הראשון השפיעה על שיקול הדעת של נוריס ויש וידיאו ברשת שהוא אומר ללואיס שהקבוצה אמרה לו להיכנס והוא החליט שהמסלול מאפשר להישאר על הסליקס ואז המילטון עונה לו שגם הוא סירב הקפה אחת, אבל חטף בראש ונכנס ופשוט רואים על הפרצוף של לנדו איך הוא אוכל את הלב.

אין לנוריס מה להיתקע עם זה יותר מדי. הוא היה בדרך לניצחון ראשון. פה זה לא סילברסטון והמילטון לא היה יכול לעקוף ולסכן את האליפות שלו. ההימור של לנדו היה סביר וההוכחה היא המילטון וורשטאפן. לקלר למשל התעקש אפילו יותר ושילם עוד יותר ביוקר מלנדו. אלה הימורים כמעט בינאריים, כלומר תוצאה של כמעט הכל מול כמעט כלום. לפחות הוא יכול לצאת מבסוט מעוד החלטה מוזרה של השופטים, שבחרו להעניש אותו רק באזהרה על ההחלקה שלו בכניסה לפיטס בגשם. החלטה הגיונית לאור חומרת התנאים באותו רגע, אבל ממש לא עקבית לעונשים שניתנו בעבר באופן אוטומטי על דברים כאלה בלי התחשבות בנסיבות. כפי שהסברתי, בכל מרוץ יש שופטים אחרים ולטוב או לרע, זה לא מאפשר עקביות בשיפוט.

לפני 5 ההקפות האחרונות היה לנו מרוץ נהדר גם כן. ניתן לראות ממש עד כמה המילטון נוהג עם העין על האליפות. לא זכורה לי כבר הרבה זמן, זהירות כמו שהוא הפגין בזינוק. זו ממש מ-מ-ש לא ביקורת! לו יש הכל להפסיד ולאחרים הכל להרוויח. הזהירות הזו היא מה שאפשר לו להגיע בסוף המרוץ למאבק אחד על אחד מול לנדו. ללא הגשם, אני בספק אם לואיס היה מעז לנסות עקיפה מסוכנת על נוריס, בדיוק מאותה סיבה. שיקול הדעת של המילטון מושלם או כמעט מושלם. אצל וורשטאפן אני לא בטוח. א-ב-ל, מקס הוא הזוכה הגדול של המרוץ הזה! אני לא יודע מה הלך בינו לבין הקבוצה בהקפות הסיום, אבל הוא המשיך על הסליקס בדיוק עד לרגע הנכון האופטימלי, והתוצאה היא מקום שני לאחר שזינק אחרון. אני לא מת על סטטיסטיקות, אבל זה משהו שלא זכור לי. בסוף העונה ייתכן מאד שהתוצאה הזו תבלוט יותר מכל ניצחון שלו.

היו עוד נהגים שהרוויחו מאד מתזמון נכון של עצירה לצמיגי האינטרמידייטס בסוף, כמו סאיינז, וריקארדו, אבל חייבים לציין שוב את אלונסו שנראה נהדר בכל שלב של המרוץ ומפגין לאחרונה ביצועים ששמים בצל את אוקון המנצח בהונגריה. הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שכל הקבוצות מקבלות כמה רגעי תהילה ותחרותיות. ראסל אולי עושה קסמים עם ויליאמס, אבל אלונסו פשוט מתחיל להזכיר את המפלצת שהוא היה אך לפני כמה שנים.

הקבוצה המאוכזבת היותר זה המרוץ השני ברציפות, חייבת להיות אלפא טאורי. התוצאות שוב מצויות ביחס הפוך לתחרותיות של גאסלי לפחות. בכל סוף שבוע הם עשויים להיות בחוד, אבל משהו קורה. אני אוהד אותם בסתר לבי (בכל זאת מינארדי), אז הגיע הזמן שהמזל יאיר להם שוב פנים בטורקיה.

התוצאה המפתיעה ביותר מבחינתי בסוף המרוץ היה המקום השמיני של רייקונן. אלפא רומיאו גם נראו לא רע במרוצים האחרונים, אבל היה זה בעיקר ג'יובנאצ'י שעומד עם גבו אל הקיר מבחינת קריירה. לא מצאתי משהו לגבי מה קרה עם קימי כשהתחיל הגשם, אבל לאור יכולות הראלי שלו, לא מפתיע שהוא הימר נכון בגשם ולא נכנס מוקדם מדי. הנקודה הזו מצריכה הסבר, שכן צריך להבין שצמיגי האינטרמידייטס, הם צמיגים מאד "רגישים". הם יותר צמיגי סליקס רכים במיוחד עם חריצים (לא עמוקים) מאשר צמיגי גשם ולכן, מספיקה הקפה אחת על מסלול יבש ברובו בכדי להרוס את החריצים ולהפוך אותם לכמעט סליקס בהקפה הבאה כאשר הגשם באמת מגיע. זה עובד מצויין כשמתחילים על מסלול רטוב שמתייבש, אבל רע כאשר מתחילים על מסלול יבש שמתרטב...

חייבים מילה על נהגי מספר 2 של מרצדס ורדבול. בוטאס היה מהיר בתנאים רגילים לפחות כמו המילטון, אבל מרצדס ראו הזדמנות אסטרטגית בשבילו להחליף יחידת כוח, והלכו על זה. אני לא יודע אם קיוו שיעכב את ורשטאפן, אבל לא נראה לי שהמחוייבות של ולטרי למרצדס היא מה שהייתה...

פרז שוב אכזב. יש גבול לכמה שימור הצמיגים שלו יכול לעזור כאשר רדבול צריכים שהוא יגבה את ורשטאפן במאבק בחוד מול מרצדס. מקס זינק מאחור והפרשי הביצועים שלו מול סרחיו מתחילים להראות רעים כמו מול אלבון (שחוזר מהמתים בעונה הבאה!). אני בטוח שבמקסיקו פרז ייתן הצגה, אבל מה ביתר המסלולים? הביצועים של פרז מול בוטאס עשויים להכריע את מאבק האליפות, לא פחות מאשר הביצועים של ורשטאפן והמילטון עצמם.

אני מצטער שוב על הכתבה הקצרה מפאת קוצר זמן וכמובן שלא כתבתי דבר לפני המרוץ. מקווה להספיק לטורקיה, אבל אם לא אכתוב ושוב יהיה מרוץ מרתק כזה, אז אולי עלינו על משהו.