$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לראשונה בתולדות Jeep: רכב כביש שטח חשמלי

המותג האמריקני מציג בתערוכת הרכב בפריס את ה-אוונג'ר החשמלי. SUV קומפקטי, מודולארי ומעוצב

ניר בן טובים  17.10.22 - 16:44

תגיות: jeep

תערוכת הרכב בפריז שנפתחה השבוע כבר מספקת כמה כותרות מעניינות. בראש ובראשונה, מוכרז, רשמית על במותיה של עיר האורות דגם חדש לחלוטין בשם ג'יפ אוונג'ר, רכב הכביש שטח (סגמנט B) החשמלי הראשון של Jeep מקבוצת סטלנטיס המאוחדת שמכין את הקרקע לשלב ב', שעד-2025 יורכב מארבעה דגמים חשמליים לשוק האירופי. ג'יפ אישרה כי מחירי האוונג'ר ('הנוקם') יהיו מתחת לרנגייד, אשר ימשיך לעת זו עם הגרסאות הקיימות שלו, בנזין והייבריד.  

אוונג'ר, שהוצג חלקית לפני כמה חודשים, יורכב במפעל הפולני בטיצ'י של חברת פיאט, ויוצע בשלב ראשון רק עם מנוע חשמלי והנעה קדמית תרומת DS3 החשמלי: הנתונים הם 156 כ"ס ו-27 קג"מ בשילוב סוללת 54 קוט"ש המאפשרת להגיע לטווח נסיעה ריאלי של 390-392 ק"מ במשולב, ועד 550 ק"מ בנסיעה עירונית בלבד במחזור WLTP תקני. חיבור למסוף מהיר של 100 קילוואט מחזיר לסוללה מ-20 ל-80% תוך 24 דקות, כאשר כ-30 ק"מ של אוטונומיה זמינים כבר אחרי 3 דקות של חיבורו לתשתית חיצונית מהירה. למטען המובנה 11 קילוואט, או במסוף ביתי משך הטעינה לוקח כ-5.5 שעות עד 100%.

למרות שמדובר בדגם נטול הנעה כפולה, המסורת בדגמי Jeep מחייבת את אוונג'ר לצאת להרפתקאות על משטחים תובעניים הרחק מהאספלט הסלול והמפולס, וזאת עם בקרת שטח סלקטיבית בעלת מספר מצבי כיול, יחד עם בקרת מדרון. מחשב ה- Select-Terrain מנוהל על ידי שישה מצבי נהיגה: רגיל, אקו, ספורט, שלג, בוץ וחול. מרווח הגחון שלו בהחלט הולם עם כ-21 סנטימטרים, וזווית הגישה והנטישה היא 20 ו-32 ס"מ בהתאמה. בג'יפ אף מנסים לפצות על העדר מערכת 4X4 בעת הירידה לשבילים עם מיגונים היקפיים מקוריים של היצרן שאמורים למנוע נזק יקר למכלולים שלו.

האוונג'ר נוצר בהשראת השוק האירופי ומיועד בעיקר לו, עם קווים שגורמים לו להיראות גדול מ-4.08 מטרים הצנועים עליהם הוא מתייצב (16 ס"מ פחות מהרנגייד) ו-22 ס"מ פחות מפיג'ו 2008 איתו חולק את הרצפה המודולארית ה-E-CMP או STLA לפי הגדרות פנימיות בתאגיד. הנעה חשמלית אפשרה למעצבים להמציא מחדש את החלק הקדמי ולשרטט שבעה מלבנים אנכיים סגורים, המדמים כניסת אוויר. גלגלי ה-18 אינץ', קשתות הגלגלים וקו המותניים משווים לו מראה רבוע וחסון,  בעוד שהפנסים האחוריים הם בתמת האות X שכבר נעשה בה שימוש בדגמי ג'יפ אחרים.

תא הנוסעים מאופיין במוטיב מינימליסטי, פונקציונלי עם 34 ליטרים תאי אחסון ומתכנס לכוון המסך בגודל 10.25 אינץ' המבוסס על ה-Uconnect infotainment, לוח מחוונים דיגיטלי וחללים מודולריים. הקונסולה המרכזית ניתנת להזזה או הסרה מלאה למשל, ועוד ברשימה החלקית מושבי עור ובד עם כוונון חשמלי ופונקציית עיסוי, ניווט של חברת טום טום, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. תא המטען מציע קיבולת של 380 ליטר וסף עומס נמוך ונגיש במיוחד. לאוונג'ר תהיה אפלקצייה שמאפשרת להפעיל חלק מהבקרות על סיפונו כמו בקרת האקלים, פיקוד על הדלתות, בדיקת מפלס הסוללה ושליטה על טעינה.  

חלק מהגרסאות מגיעות עם פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, וכל הדגמים מעודכנים עם ממשקי אפל ואנדרויד. בצד הבטיחות, הנוקם הקומפקטי חמוש בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז נתיב, סיוע בפקקים, זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת נהג מנקר על ההגה, ניטור נקודה נסתרת במראות הצד, סיוע לשמירה על מסלול הנסיעה וכן חבילות סיוע עם חיישני 360 מעלות ומצלמות.

שיווק האוונג'ר מיועד לתחילת 2023, ובג'יפ מקווים לנגוס בחתיכה שמנה מהמכירות של קבוצה B שמוערכת ב-2.2 מיליון מכירות באירופה. "אנחנו חוזים שהוא יהיה הרכב הנמכר ביותר שלנו ב-2024", כך אומרת אנטונלה ברונו, מנכ"ל ג'יפ באירופה. המחיר שלו צפוי להתחיל ב-30 אלף יורו - ולפי סטלנטיס יהיה זמין גם במנועי בערה רגילים או מיקרו היברידים בעתיד. דיזל, אינו על הפרק וגרסת הנעה כפולה כאמור תעשה את דרכה לשורותיו לאחר שדגם הקונספט, ה-4xe הוצג אף הוא בפריז. מוקדם לדעת מתי בדיוק נראה אותו בישראל.