$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בדרך לישראל: רכב השטח גראנדיר נכנס לייצור

רכב ה-4X4 עתיד להיות מיובא לישראל על ידי קבוצת UMI, יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס

ניר בן טובים  24.10.22 - 09:30

תגיות: UMIגראנדיר

לאחר שנפתרו רוב הבעיות הלוגיסטיות הכרוכות באספקת חלקים ורכיבים, חזר המפעל הצרפתי בהמבאך לפעילות רגילה, כאשר היחידות הראשונות של רכב השטח הבריטי גראדניר ירדו מקווי הייצור שלו. נזכיר כי בפברואר האחרון הוכרז על ידי UMI, יבואנית רכבי ג'נרל מוטורס לישראל כי עלה בידם לרכוש את הזיכיון לייבוא רכב ה-4X4 הקשוח שאת השראתו קיבל מהדיפנדר המיתולוגי. בשלב זה, עוד מוקדם לדעת מתי יחידות ראשונות שלו (בהזמנה) תהיינה בארץ.

אז מה קרה עד כה. לפני מספר שבועות נודע כי ייצור ה-INEOS Grenadier נדחה למועד לא ברור. אולם מפעל המבאך הצרפתי, מפעל דיימלר לשעבר בו יוצרו דגמי סמארט שנמצא שעתיים נסיעה משטוטגרט, שב לפעילות לאחר תקופה שבה בוצעו בו שורה של שיפורים כדי להתאים את שרשראות ההרכבה לדרישותיהם אנשי גראנדיר ובינתיים אף ניצלו את ההפוגה לבצע כיול מחודש למערכת המתלים שלו. אגב, ליחידה הראשונה של INEOS Grenadier החדש יש בעלים והוא אינו אנונימי, על הוא שמבחינה ציבורית שומר על פרופיל נמוך. זהו מייסד המותג סר ג'ים רטקליף, מהנדס ואיש עסקים מיליארדר שבין נכסיו הרבים  חברות דלק ואנרגיה ואף מעורב בספורט המוטורי מזה עשרות שנים.  

גראנדיר יימכר בשני פורמטים, עם אפשרויות אבזור שונות וניתן להתאמה אישית מלאה. מצד אחד יש את גרסת הנוסעים ומצד שני האלטרנטיבה היא דגם המותאם במיקוד מסחרי, הנקרא Utility Wagon. יוצעו שני מנועי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר מוגדשי טורבו מבית BMW. מנוע בנזין עם הספק של 282 כ"ס ומומנט של 46 קג"מ. חלופת הדיזל המבוססת על אותו בלוק בדיוק היא 246 כ"ס ו-56 קג"מ. שניהם מוצמדים אל תיבת 8-מהירויות  אוטומטית והנעה כפולה, הילוך כוח וכל המערכות הנדרשות באזורים לא סלולים.

"אנחנו לא חסינים מפני בעיות בשרשרת האספקה, ​​ואנחנו לא מוכנים להקריב את האיכות בשביל דרך מהירה יותר לשוק", אומר מארק טננט, המנהל המסחרי של Ineos Automotive, והוסיף כי "להוציא מכונית לייצור זה קשה מאוד. קשה, כולם יודעים את זה ויש הרבה מקרים של חברות שלא מצליחות. לכן אני מזדהה עם הקשיים, אבל אני גם חוגג את החוסן וההצלחה של הטכנאים שלנו".

יצרנית הרכב האנגלית תמכור את גראנדיר דרך יותר מ-200 מרכזי מכירות ברחבי העולם, בנוסף לחיבורים שנוצרו עם יותר מ-75,000 לקוחות פוטנציאליים באזורים כמו אפריקה, אסיה  והמזרח התיכון. כושר הייצור יוגדל בהדרגה, תוך התמקדות ראשונית בדצמבר שבו תושג תפוקה מלאה. המטרה היא לייצר כמה שיותר יחידות כדי לספק את 15,000 העותקים שכבר הוזמנו לקראת ההשקה, שהתקיימה רק לפני מספר ימים. לאחר השלמת הפעימה הראשונה, המותג יגדיל בהדרגה את הייצור ל-50,000 יחידות בשנה. מחירו כ-85 אלף יורו.