$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קלאסיקה מודרנית: פורשה 911 חוזרת למדבר

הגרמנים חשפו את גרסת ה-דקאר 4X4 העילאית שתיוצר במכסה מוגבלת של 2500 יחידות בלבד

ניר בן טובים  17.11.22 - 13:53

תגיות: פורשה

סביר להניח שאם התבגרתם בשנות ה-80 היה לכם על הדלת/קיר כרזה של פורשה 911 דקאר, אולי במעוף מעל דיונה או סתם בפוזה מחמיאה. כך או כך, פורשה מחזירה לחיים את הסדרה האייקונית הזו כמעט 40 שנה אחרי הנצחון המפואר בראלי פריז-דקאר של 1984, הישג אותו שחזרו ב-1986 עם ה-959 דקאר. המכונית תיוצר במכסה מוגבלת של 2500 יחידות, כ-220 אלף יורו להזמנה, וחלק מסוים מהן כבר נרכש מראש. זוהי מחווה כפולה מבחינת היצרן, שכן מכונית זו סימנה את תחילתה של מערכת ההנעה הכפולה של דגמי ה-911 הסדרתיים מאז ועד היום.

פורשה למודת נסיון עם מרוצי ראלי/עפר מאז שנות ה-60, והיא גם רשמה לא מעט נצחונות בסבבי הקרוס קאנטרי, אך היא מעולם לא שיווקה את ה-911 בחבילות שטח שמיועדות לאדם הפרטי. בדיוק את זה, הם מנסים לשנות עכשיו עם הגרסה שהוצגה במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס, כאשר עליה אף מוצמדות מדבקות קלאסיות המדמות את הכרזות המקוריות של חברת 'רותמנס' (יצרנית הטבק האנגלית) אך בגלל סימני מסחר החליפו אותה במילה Roughroads (או דרכים קשוחות).  בפורשה אגב לא ימכרו כל דגם מ-2500 העותקים שיעלו לייצור עם הסממנים האלה אלא לפי דרישה. ואולם, כך מעריכים בתוך החברה כ-80% יבחרו להזמין את ה-911 עם כל האיפיוניים הנוסטלגיים, שאגב מאריכים את המלאכה עליה ב-30 שעות עבודה נוספות - ועם פרמיה לא קטנה במחיר הסופי. 

בקרביים של ה-911 דקאר פועם מנוע 3.0 ל' עם שני מגדשי טורבו שנלקח מדגם ה-GTS, בהספק של 480 כ"ס ו-58 קג"מ מחובר אל תיבה דו-מצמדית שמונה מהירויות. אך כפי שרמזו תצלומי הריגול בחודשים האחרונים, ה-911 דקאר מובחנת לא במערכת ההינע אלא על ידי הגבהה משמעותית של הבולמים ושינויים בכיול. הבולמים נמתחו ב-5 ס"מ ויש לה גם מערכת הגבהה אדפטיבית שמוסיפה עוד 3 ס"מ בהתאם לתכונה שתבחרו בבקרת הנהיגה הסלקטיבית. ניתן לנצל אותה, וזה חידוש עולמי - במהירות של עד 170 קמ"ש - מה שהופך את ה-911 דקאר למכונית ספורט-שטח מסוג שלא הכרנו עד היום. 

הביצועים דומים ל-GTS עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, אך מטעמים ברורים של שינויים במרכז הכובד, הקפיצים והמערכות - ובעיקר הצמיגים של פירלי המיועדים לשטח קשה, היא מוגבלת ל-240 קמ"ש, רחמנא ליצלן. בתא הנוסעים אין הבדל משמעותי לעומת ה-911 הרגילה, עם שימוש בלוחיות "דקאר" בספי הדלתות כדי ליצור את הבידול המינימלי שנדרש. ברשימת התוספות, ניתן לצייד אותה גם במערכת תאורה חיצונית מיוחדת, ערכת נשיאה במשקל 42 קילוגרמים מעל התקרה ועוד כמה פיצ'רים ברוח ההרפתקנות שרובצת עליהם כרגע. אין ספק שהיא תהפוך ביום מן הימים לפריט אספנות מבוקש.