$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ריינג' רובר ספורט בישראל

הגרסה המפוארת והמושחזת של רכב ה-4X4 האנגלי מושקת בארץ בגרסת 2023 עם גדילה במידות, שדרוגים בטכנולוגיות והרבה צעצועים

ניר בן טובים  21.11.22 - 11:28

תגיות: לנד רובר

חברת המזרח, יבואנית רכבי לנד רובר לישראל הציגה היום (ב') בהרצליה את הדור השלישי של ריינג' רובר ספורט (דור חמישי לריינג' רובר בכלל), שהושק עולמית לפני כחצי שנה. הדגם לשנת 2023 המתקרבת אלינו בדהירה, ממשיך את המסורת של קודמו ומציע קצת יותר בידול בתחום הניהוג והביצועים מאחיו המלכותי והנינוח, כאשר מולו דגמים מקבילים מבית מרצדס AMG או חטיבת M של ב.מ.וו.

כמו הריינג' רובר הרגיל, גם דגם הספורט מבוסס על רצפת MLA מודולארית מאלומיניום, כשירה לקבל מנועים מחושמלים ועם קשיחות מבנית משופרת ב-35%. הוא קצת יותר גדול מקודמו, בעיקר בזכות צמיחה בבסיס הגלגלים (פלוס 12  סנטימטרים) עם תמורות במרחב הפנים, בסביבת העבודה וגם עבור היושבים מאחור, לצד גדילה של כמה עשרות ליטרים בנפח תא המטען ל-835 ל'. במידותיו הוא מתהדר באורך של כמעט חמישה מטרים, רוחב 2.2 מ', גובה 1.82 מ' ומרווח גחון של 30 ס"מ.

הוא ישווק ב-2 רמות גימור עם תוספות ייחודיות בתשלום; גרסת ה-HSE דינמיק ומעליה גרסת First edition מובחרת שמעפילה ל-935 אלף שקלים בקצה העליון עם מנוע PHEV. בציוד התקני שלו חישוקי 22 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים,  כניסה והנעה ללא מפתח, גג פנורמי, תאורת LED מלאה, מתלי אוויר, סגירת דלתות רכה ועוד. בפנים מערכת מדיה Pivi pro עם מוניטור 13 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים מחוממים וממוזגים, בקרת אקלים דו אזורית ותצוגה עלית.

הגרסה הבכירה מוסיפה גם גג בצבע שחור, מגדילה חישוקים ל-23 אינץ', 22 כיוונים למושבים הקדמיים עם פונקציית עיסוי, בקרת אקלים 4-אזורית, גימור פנימי קרבון, תאורת אווירה יוקרתית ועוד. כל הדגמים מצוידים במערכות הגנה מהדור האחרון של JLR כולל התרעה אקטיבית מפני כלי רכב בשטח נסתר במראות הצד ובקרת שיוט אדפטיבית חכמה.

בצנרת הראשית מנוע דיזל, בנזין ובנזין פלאג-אין הייבריד. דגם ה-D300 מצויד מנוע 3.0 ל' בהספק מרבי של 300 כ"ס ו-66 קג"מ ולצידו גרסת ה-350 כ"ס בטכנולוגיה מיקרו היברידית עם קצת יותר מומנט וצריכת דלק נמוכה במעט. גרסת הבנזין ה-P400 מצוידת מנוע 3.0 ל' טורבו בהספק של 400 כ"ס ו-55 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. דגם הפלאג אין ההיברידי מבוסס מנוע 3.0 ל' טורבו אף הוא בשני הספקים: 440 ו-510 כ"ס. לשני הדגמים סוללת 35 קווטש שמאפשרת נסיעה על חשמל למרחק של כ-100 קילומטרים עד התרוקנות. כל הדגמים משודכים אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית והנעה כפולה עם מערכות שטח מהוקצעות של לנד רובר, כמיטב המסורת.

הדגם החזק ביותר במשפחת ריינג' רובר ספורט הוא ה-P530. דגם זה מצויד בזוג מגדשי טורבו עם מנוע שמונה בוכנות 4.4 ל', בהספק מרבי של 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ המאיצים בו ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בשלב זה, אינו מוצע למכירה בישראל.

המחירים יחלו ב-758,100 שקלים לגרסת הדיזל הבסיסית. גרסה חשמלית מלאה של הדגם צפויה רק ב-2024.