$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'נסיס: סגנון מקורי חדש ביוקרה

מאחורי הקלעים של עולם היוקרה של ג’נסיס בקוריאה

בועז קורפל
בועז קורפל  17.07.23 - 13:42

תגיות: ג'נסיס

מותג היוקרה הקוריאני ג’נסיס עלה על המפה כמותג עצמאי בנובמבר 2015.  היעד הראשון של החברה ששייכת לתאגיד יונדאי הוא שוק הרכב בארה”ב אבל לכולם היה ברור, כי החברה לא תסתפק בשוק המקומי בקוריאה ובשוק האמריקאי ואכן במאי 2021 הם פתחו את הדלת לשוק הרכב באירופה כאשר מיד לאחר מכן הגיעו גם המזה”ת, אוסטרליה, סין, קנדה ואפילו רוסיה.

זה היה מתבקש לשלב במסגרת הביקור בקוריאה גם הצצה לעולם של ג’נסיס אם כי מזוויות אחרות. לאו דווקא מתחום הפיתוח והייצו,ר אלא יותר מהיבטי תפיסת העולם שלהם ביחס לעולמות היוקרה, כאשר במוקד העניינים תהליך המפגש בין הלקוחות למכוניות החל באולם התצוגה המיוחד בסוג’י שבו מוצגים הדגמים באופן מיוחד ושונה למוכר כאן אצלנו ועד למעמד המסירה של המכונית ללקוחות והשירותים שהלקוחות מקבלים שם מעבר לדברים שקשורים ברכב עצמו, אלא דווקא מתוקף היותם בעלים של מכונית של ג’נסיס מהדגם הכי יוקרתי ויקר שמגיע גם אלינו בקרוב, ג’נסיס G90.  

 

אסטרטגיה חדשה
על מנת ליצור אסטרטגיה חדשה של מיתוג בחרו ללכת בג’נסיס על בעלי תפקידים בכירים ומנוסים מאוד שמגיעים מתחומי יוקרה באירופה ולאו דווקא מעולמות הרכב וזאת הסיבה שהם מינו את גרהאם ראסל הבריטי למנהל המותג ואת לוק דונקרוולקר כמעצב ראשי. השניים מגיעים ממורשת ארוכה של מותגים חזקים באירופה הן מתעשיית הרכב וגם מתעשיית הוויסקי (ראסל) ולשניים ניתנה האפשרות הבלתי מוגבלת לצייר מחדש על גיליון חלק את החזון ובעיקר את הדרך שבה החברה צריכה ללכת בכדי ליצור לעצמה בידול וסגנון משלה.

”עם כל הכבוד וההערכה למותגי הרכב האירופאים ובעיקר לחברות הגרמניות שחתומות על מותגי היוקרה ומובילות את התחום הזה בעולם במשך שנים, צריך לזכור שלא מדובר בתפיסה אחת ששייכת להם וכולם צריכים לקדש אותה וללכת בעקבותיה” אמר גרהאם ראסל בפגישה מיוחדת עם הנציגים של התקשורת הישראלית. “זה קל ופשוט ללכת בדרך המוכרת, לפתוח אולמות יוקרתיים ולתכנן מכוניות חדשניות ויקרות וכאן צריכה להיאמר תודה לנשיא החברה שאיפשר לנו לעשות את זה בדרכנו” הוסיף ראסל. “אבל ההבדל צריך לבוא לידי ביטוי במקומות נוספים ואחת ההוכחות לכך היא המקום בו אנחנו נפגשים, הלאונג’ הפרטי של ג’נסיס שנמצא באחד המלונות הכי מפורסמים בעולם, מקום שהוצע לנו על ידי חברת סמסונג שמחזיקה במלון הזה והיא ראתה בנו גורם יוקרתי חשוב וכאן יצרנו מקום מפגש בעיצוב מיוחד ובהשקעה עצומה של כסף והמקום מוקדש ללקוחות שלנו שרכשו את המכונית הכי יקרה שלנו וזאת דרכנו להודות להם. הם יכולים לקבל את המקום לטובת אירוע פרטי או עסקי ואנחנו מעמידים לרשותם חדרי עבודה ואירוח בעיצוב מקורי וריהוט ייחודי לרבות בר משקאות סופר יוקרתי ומערכות סאונד נדירות שעלותן מיליוני דולרים בפני עצמן”.

אולם הפגישות המיוחד הזה סגר את יום הביקור המיוחד עם ג’נסיס. עם המון מחשבה סביב תכנון היום הזה, בחרו אנשי ג’נסיס להתחיל בסיור באזור העתיק והמיוחד בליבה של סיאול, שם נמצאות השכונות המקוריות של העיר שהפכה למודרנית, שם נמצאים האלמנטים הראשיים שמשתקפים בקוד העיצובי של המכוניות. הסיור המרתק לימד אותנו על הלך המחשבה הקוריאני והצורה שבה העם הקוריאני תופב את החיים, למדנו כיצד נראים הבתים שלהם ומה הרעיון של הבנייה והעיצוב הפנימי והחיצוני לרבות השטחים הציבוריים והגינות הפרטיות.

חלודה יוקרתית
התחנה הבאה הייתה ביקור באולם התצוגה של ג’נסיס בסוג’ו, אולם שונה באופי מכל מה שמוכר לנו בישראל. אם כאן אנחנו מכירים תפיסת תצוגה של אולמות רחבים, ממוזגים ומלאים בדגמים ופינות ישיבה נעימות ונוחות, הרי שבג’נסיס קוריאה הלכו על קונספט אחר: מבנה רב קומות.

בקומת הכניסה פגשנו אולם רחב ידיים ובמרכזו ספינת הדגל, ג’נסיס G90 ללא שום מכונית או אלמנט אחר, לפיכך 100 אחוזים מתשומת הלב מוקדשת למכונית. התחנות הבאות הובילו אותנו בכל קומה לדגם אחר של ג’נסיס וגם כאן, כל דגם קיבל את מלוא תשומת הלב אם כי במקום מכונית אחת, באולמות העליונים הוצגו כמה מכוניות בצבעים שונים ורמות גימור שונות של אותו הדגם.

משם התבקשנו להגיע לאולם המסירה של המכונית החדשה ללקוח. בקוריאה לוקחים את זה בכל הרצינות האפשרית ולמעשה, כל מסירה של רכב היא אירוע שלם שעובר הפקה פרטית ובו המכונית נמסרת למשפחה של הרוכש והם מקבלים הצגה אמתית כשהם יושבים באולם שקוף ולפתע ממולם מגיחה המכונית שהם רכשו, היא מוצגת בתצוגת 360 על משטח מסתובב וגם זוג רובוטים סוקרים אותה רגע לפני המסירה בכדי לוודא שאין בה פגם. אנשי ג’נסיס סיפרו בהתרגשות שהטקס הזה מציף רגשות עזים אצל רוכשי המכוניות ויש שלא מצליחים לעצור את הדמעות.

משם, המכונית מתגלגלת אל מחוץ למבנה הגדול שבצידו החיצוני לוחות פלדה ענקיים חשופים למזג האוויר וכתוצאה מכך הם צברו חלודה אדמדמה שלטענת האדריכל שתכנן את המבנה המיוחד, מדובר באלמנט שהגוונים שלו משתנים לעיתים מדי יום ויש בכך אהבה לטבע שצובע את החיים וגם אפקט עיצובי מיוחד.

טעימה מהעתיד
G90 נחשב לספינת הדגל של ג’נסיס' ובו נמצאות כל המערכות הכי חדישות מכל התחומים האפשריים במטרה להפוך את הנסיעה לחוויה חדשה. מדובר במכונית במידות גדולות עם מפרט טכנולוגי ואבזור עשיר שלא מהססת להביט בצבע הלבן של פנסי החזית של היריבות שלה מאירופה, יפן וארה”ב. עשרות רמקולים של מערכת סאונד איכותית, שבעה מיקרופונים פנימיים שמפוזרים ברכב לטובת ניטרול הרעש החיצוני, מסכי ענק, מצלמות בכל פינה וחיישנים חדים שפוקחים עין ורגישות מכל צרה ואויב שעלול לגעת בשולי שמלתה של המלכה מבית ג’נסיס.

התרשמנו עד מאוד ממערכת הניווט החכמה שמוצגת על לוח המחוונים במסך צבעוני שצובעת את הנתיב בו אנחנו אמורים לנוע ומונעת בלבול או סטייה לנתיב שכן. הנציגה של ג’נסיס שהתלוותה לנסיעה ניסתה ללמד אותנו בדקות הספורות שקיבלנו להחזיק בהגה הספינה המלכותית ולהכיר לנו את שלל המערכות, אבל הסברנו לה שזאת רק טעימה על קצה המזלג שנועדה לתת לנו הרגשה והבנה אודות רמת ההנדסה של המכונית מעבר לעיצוב ולפרקטיקה.

אז באמת שלא למדנו הרבה כי הנסיעה בקושי התחילה וכבר הסתיימה ואין מה ללמוד ממנה או להתרשם עמוקות ובכל זאת, התחושה הייתה טובה מאוד, ההתנהגות של המכונית הגדולה הייתה כמו של מכונית הרבה יותר קטנה וזה תרם לביטחון העצמי ולהנאה מהנהיגה.

המנוע העוצמתי עם 415 כוחות סוס בקושי בא לידי ביטוי וגם לא ממש ברור אם זה יהיה המנוע שיגיע ארצה, אבל אם בכל זאת צריך לתאר את הנסיעה הקצרצרה אפשר לומר שהיא השאירה בנו סקרנות גדולה לבאות. העיצוב, האבזור, החומרים והטכנולוגיה בתוך המכונית עמדה בדיוק בציפיות שלנו ממכונית שהיא ספינת דגל. פה ושם מצאנו עדות לשייכות המשפחתית שלה ליונדאי אבל לא היה בזה בכדי להעיב על אופיה כמכונית פרימיום סדאן איכותית שתחדור לכמה לבבות ישראליים בקרוב.

הכותב היה אורח של יונדאי-ג’נסיס במשלחת עיתונאים יוני 2023