טסט-וולוג: פיג'ו 508 החדשה במבחן. מנהלת כריזמטית

שימו בצד כל מה שהכרתם על מכונית מנהלים קונבציונלית. פיג'ו 508 החדשה משלבת הופעה מוחצת, תא נוסעים מקורי וביצועים מפתיעים. אבל איך כל זה מתחבר למחירים שמתחילים ב-200 אלף שקל ונושקים ל-240 אלף שקל?

ניר בן טובים  19.05.19 - 15:28
תחילת כתבה

צילום ועריכת וידאו: ניר בן-טובים

סטילס: רונן טופלברג

לפעמים מספרים הם סתם מספרים. במקרים אחרים, הם משקפים תמונת מצב. לפני 20 שנה שידרו משפחתיות גדולות סמל סטטוס עבור מי שהצליח להתקדם במעלה סולם הדרגות מעמדת פקיד למנכ"ל עם זכויות להחזיק מניות ודירת 5 חד' במיקום מנצח. אבל בעשור האחרון על רקע הביקוש הגובר לקרוסאוברים והשינויים בדפוסי הצריכה, פענוח נתוני מכירות דגמי ה"מנהלים" מצביע על משבר עמוק – המשפחתית הגדולה, הקלאסית, מאבדת את מקומה לטובת הג'יפון המפונק.  

המצב שם בחוץ לא עתיד להשתפר, אבל יש יצרני רכב שלא מוכנים להודות בתבוסה. להפך. ביניהן נמנה את סקודה (סופרב), מאזדה (6), יונדאי (סונטה הייבריד) ותאומתה קיה אופטימה, סובארו לגאסי, טויוטה קאמרי, פולקסווגן פאסאט ועוד כמה חברי פורום קבועים. אבל בסך הכול ולמרות שנדמה שהמחנה עוד לא התפורר, אנחנו חווים כרסום מתמשך ודי מבאס.

קצת לפני סימני סערת הג'יפונים, זכורה לי היטב הפגישה עם ה-508 במסגרת ההשקה בספרד בשנת 2011. הדיבורים סביבה יצרו תשתית של הבטחות על איכות חומרים קפדנית, דינמיות וגם עלות-תועלת גבוהה ביחס למתחרים – מיפן או גרמניה. על הכביש וגם בחלל הנוסעים היו לכך קבלות, שכן ה-508 הוכיחה שהיא ראויה לשחק במגרש של המובילות בלי שום רגשי נחיתות.   

הדור הבא של ה-508 לא אוזכר בהתכנות האסטרטגית מלבד רמיזות. בכלל, כל התעשייה הייתה עסוקה בניסיון להרכיב "כביש-שטח" משפחתי ולהעמיד מוצר אטרקטיבי. רק כאשר הבשילה הפלטפורמה המודולארית נפלה ההחלטה לערבב את המכלולים עם המעוף של ה-3008 החדש - ולחבר הכול למכונית ספורט-סדאן עתידית. בין לבין, האקלים הכלכלי חווה מהפכה צרכנית (חשמל, הייבריד ותקנות זיהום), שחקנים נשרו, מותגים התאחדו או התפוגגו ושפת העיצוב של PSA עודכנה, ולכן מרכב ה-סדאן (4 דלתות ותא מטען נפרד) הוסב למרכב 'פאסטבק' – בודי עם 5 דלתות, קו תקרה נמוך, מפתה וספורטיבי ועיצוב מצודד. כלומר, כל הזהות של ה-508 עברה שינוי כדי שברירת המחדל לא תהיה קרוסאובר. 

אז היום יש לנו את הזכות לפגוש את הדור השני של ה-508 בגרסת ה-GT. דגם זה, ספציפית פונה לקהל שרוכש גרסאות "כניסה" של מותגי היוקרה. אבל האם אנו רשאים לציין את פיג'ו באותה נשימה עם חברות כמו אאודי או לקסוס? בואו נצא לדרך ונבדוק.

 

מפרט טכני פיג'ו 508 GT:

מידות:

אורך – 4.75 מ'

רוחב – 1.86 מ'

גובה – 1.41. מ'

בסיס גלגלים – 2.80 מ'

משקל -1.42 טון

נפח תא מטען – 487 ל'

מנוע ותיבה:

1.6 ל' טורבו, 4 צילינדרים, הנעה קדמית.

הספק מרבי: 225 כ"ס ב-5,500 סל"ד

מומנט: 30.6 קג"מ מ-1,650 סל"ד.

תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות, תוצרת AISIN יפן.

ביצועים

0-100 קמ"ש ב-7.3 ש' (מבחן: 7.6 ש')

מהירות מרבית: 250 קמ"ש.

צריכת דלק  (מבחן): 10 ק"מ לליטר

מערכות בטיחות חכמות:

התרעת עירנות

התרעה על סטיה מנתיב

זיהוי תמרורים והמלצה לשינוי מהירות בהתאם לבקרת השיוט

מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים

מערכת בלימה אוטומטית אדפטיבית (10-140 קמ"ש) עם זיהוי הולכי רגל ופגיעה ברכב נייח

מערכת תיקון היגוי אקטיבית

בקרת שיוט אדפטיבית

התרעה על רכב בשטח נסתר במראות הצד עם תיקון אקטיבי בהיגוי

תאורה אדפטיבית מונעת סינוור

מחירים:

פיג'ו 508 'פרמיום': 200 אלף שקלים

פיג'ו 508 גרסת ג'י-טי: 240 אלף שקלים.

מסגרת אחריות: 3 שנים