$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כמה רכבים נשרפים מידי שנה בישראל?

במהלך ארבע השנים האחרונות עלו באש אלפי כלי רכב מסיבות שונות, כולל הצתה ובערה ספוטנטית. אלו המספרים

ניר בן טובים  07.12.22 - 14:07
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: אסף ורשה

שירותי כבאות והצלה בישראל ופורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין מספקים נתונים על מספר אירועי שריפת הרכבים אליהם הוזנקו צוותי כיבוי במהלך ארבע השנים האחרונות ומספקים נתונים אודות עלות נזק מצרפית משוערת לחברות הביטוח. תשומת הלב, כי הנתונים לא כוללים את סיבת הבערה: בחלק מהמקרים המדובר על בערה ספונטנית כפועל יוצא של תקלה, ובחלקם על הצתה מכוונות או כל סיבה אחרת.

שריפה של רכבים פרטיים
• סה"כ הזנקות לאירועי שריפה של רכבים פרטיים: 8,188 מקרים ב – 4 השנים האחרונות
• בשנת 2022 הוזנקו הצוותים ל – 2,043 אירועים ואילו בשנת 2021 , ל – 1,784 : נתון שמשקף עליה בשיעור של 15%
• ממוצע הזנקות צוותי כיבוי לאירועי שריפת רכבים פרטיים בשנת 2022 – 5.5 אירועים ליום.

שריפה של משאיות
• סה"כ הזנקות לאירועי שריפה של משאיות : 1,136 מקרים ב – 4 השנים האחרונות
• בשנת 2022 נשרפו לא פחות מ -305 משאיות ואילו בשנת 2021 הנתון עמד על 250 משאיות 'בלבד' – עליה בשיעור של 22%

שריפה של אוטובוסים
• סה"כ הזנקות לאירועי שריפת אוטובוסים : 458 מקרים ב – 4 השנים האחרונות
• בשנת 2022 נשרפו 113 אוטובוסים ואילו בשנת 2021, הנתון עמד על 110 – עליה בשיעור של 3%

מדוע נשרפים כל כך הרבה רכבים?
"במקרה בו אין מדובר על שריפת רכב שנגרמה בכוונת זדון, לרוב, הסיבה לכך היא תולדה של כשל טכני, כדוגמת נזילת דלק על האגזוז, מכסה מנוע מעוקם שנוגע בקטבים של המצבר כמו גם חיבורי חשמל רעועים", אומר לנו עו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין. כמו כן הוא מציין, "ישנם לא מעט מקרי ביטוח של שריפת רכבים שלאחריהם התברר כי הסיבה לכך היא התקנת מערכות ורכיבים שאינם עומדים בסטנדרט של היצרן ובאופן רשלני ובכלל זה, מערכות שמע וטלפוניה שמתחברות למערכת החשמל באופן לא מאובטח, ע"י גורם לא מורשה". 

אומדן נזק:
שלושה היבטים עמדו בבסיס החישוב: האחד כי לא כל הרכבים שנשרפים – מבוטחים בביטוח מקיף. לצורך ביצוע אומדן, הונח כי מדובר על 70% רכבים שבוטחו בביטוח מקיף. שנית, לא כל האירועים הסתיימו בנזק טוטאלי לרכב והשבתה מלאה – לעיתים, נגרם לרכב נזק אש חלקי. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי אומדן זה לא לקח בחשבון את היבט השיבוב – כלומר, במקרה בו חברת הביטוח משלמת תגמולי ביטוח, עומדת לרשותה הזכות להגיש תביעה כנגד הגורם שאחראי לקרות הנזק. אי לכך, הערכה היא כי מדובר על תגמולי ביטוח בסך מוערך של כמיליארד שקלים ששילמו חברות הביטוח בישראל למבוטחים בגין שריפת רכבים מסוגים שונים ב – 4 השנים האחרונות.