$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ולנס מונעת תאונות דרכים קטלניות במשאיות כבדות

חברת ולנס סמיקונדוטור הישראלית הציגה מערכת ראיה מתקדמת בנסיעה לאחור לכלי רכב כבדים

מערכת עולם הרכב  02.03.23 - 08:15

על פי ה-NHTSA, הרשות הפדרלית בארה"ב לבטיחות בדרכים (כן, אותה אחת שבוחנת כל מיזם אוטונומי של טסלה בשבע עיניים ומוציאה אזהרות מפניה פעם בחודש), פרסמה כי בשנת 2021 נהרגו מעל 5600 איש בתאונות משאית שנגרמו בעת נסיעה לאחור, כלומר עליה של 13% ביחס לנתונים בשנה שלפני כן. כדי לנסות לצמצם את התופעה, חברת ההזנק הישראלית ולנס סמיקונדוקטור, ספקית בתחום שבבים ותקשורת עבור תעשיית הרכב, פתחה מערכת אודיו-ויזואלית שטומנת בתוכה פתרון טכנולוגי בטיחותי שיתן מענה לאותן תאונות קטלניות שנגרמות בעת נסיעה לאחור.

ולנס עובדת עם חברות רכב רבות ובין השאר אחראית לשדרוגים שנעשו גם ברכבי מרצדס המפוארים ומערכות MBUX שהפכו לאמת מידה בתחום זה. בשנים האחרונות הפנו את תשומת לבם לתחום המשאיות ולדבריהם הצליחו לפתור שלושה אתגרים מורכבים בשל חסימת שדה הראיה של נהגי המשאיות, ולמעשה השבבים של ולנס הינם היחידים המאפשרים התקנת מצלמת נסיעה לאחור, פתרון בטיחותי המוכר משוק המכוניות הפרטיות, גם למשאיות כבדות עם נגרר, דבר שעד היום היה בלתי אפשרי. 

"הראשון, העברת מידע בין משאית לנגרר מאחור תוך חיבור שתי יחידות תקשורת נפרדות, באחת מסביבות האלקטרומגנטיות הקשות בעולם (כבל הג'אמפר המתחבר ליחידות השונות)", כך מסבירים בחברה. "השבבים של ולנס מעבירים דאטה בתדירות נמוכה של 125Msps המסייע לשמור על סינגל חזק לאורך החיבור, בתוספת עיבוד אות דיגיטלי Digital Signal Processing (DSP) המספק את יכולת ההתמודדות הטובה ביותר בתעשייה עם רעשים אלקטרומגנטים.

אתגר נוסף שולנס מפצחת, כך הם אומרים  "הוא הדרישה לעבוד מעל תשתית של כבל קיים על מנת לשמר את היכולת לחבר ולנתק את הטריילר – תוך שמירה על יכולת להעביר וידאו בין הטריילר לקדמת המשאית. הפתרון של ולנס רץ למעשה על תשתית כבלים קיימת ושומר על יכולת להעביר דאטה על גבי תשתית קיימת בצילום אחורי, גם בסיום תהליך ייצור המשאיות (after-market).

האתגר השלישי שולנס מפצחת הוא המרחק אותו הסיגנל צריך לעבור במשאית כבדה וארוכה עם השלכה של המרחק על איכות הסיגנל. "בזכות ה- DSP(עיבוד אותות דיגיטלי) הייחודי שלה, ולנס מצליחה להציע פתרון התומך בהפצת דאטה בקצב מהיר ונטול שגיאות במרחקים של עד 40 מטר, הישג חסר תקדים שמאפשר פתרון למשאיות שגודלן הסטנדרטי עד 16.2 מטר. הפתרון שאנו עובדים עליו עבור שוק המשאיות הכבדות, מבוסס על סדרת השבבים VA6000 של ולנס ומאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות עם נגרר ברחבי העולם", אומר גדעון בן צבי, מנכ"ל ולנס סמיקונדקטור. "בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים ולכלי הרכב הסובבים אותם".