Injustice 2: Legendary Edition

משחק המכות של יקום DC חוזרלסיבוב נוסף בגרסה הכוללת את כל דמויות ה-DLC והתוספות. ביקורת

תומר חסד  01.05.18 - 11:39
תחילת כתבהאחח... Injustice 2, איפה אני מתחיל עם המשחק הזה? היה לו כל כך הרבה פוטנציאל, אבל, בדיוק כמו אחיו Shadow of War , החמדנות של WB הרסה אותו והפכה אותו למשחק הימורים, במקום שהוא יהיה משחק מכות. למה אני מתכוון? ובכן, במשחק יש מערכת לוט בוקס, את הקופסאות הללו תוכלו לקבל ע"י ניצחון בקרבות, או לקנות אותן בכסף אמיתי. מה יש בתוך הקופסאות? פריטים קוסמטיים כמו תלבושות וכדו'. עד פה זה בסדר יחסית, נכון? אז זהו, שיש טוויסט. התלבושות הן לא קוסמטיות בלבד, והן ישפיעו על הסטַטים של הדמות שלכם. לדוגמה, קסדה שמעלה חיים או שריון גוף שמעלה את הנזק שאתם עושים ליריב. אז אפשר בגדול להגיד שבמשחק יש אלמנטים שמזכירים Pay To Win, אבל יותר מזה, בגלל שזה לוט בוקס, כל העניין הופך ל-Pay To Win רנדומלי, כי אתם יכולים לקבל משהו שבכלל לא רציתם. והנה מגיע הדובדבן שבקצפת, כל הרכישות האלו, כולל הדמויות ה-"משופרות" מגיעות כולן למצב האונליין של המשחק. נכון, אפשר לשחק במודים שמבטלים שיפורים, אבל זה ממש לא הופך את העניין לגיטימי. אבל, אם כבר הזכרנו את Shadow of War בתחילת הכתבה, והוא גם סובל מהחמדנות הזאת, ולמרות זאת מצליח להיות כיפי, אך האם גם Injustice מצליח להיות כיפי? ובכן, כן ולא.
משחקיות:
בתור שחקן מכות קז'ואלי, לא ראיתי הבדל גדול בין המשחק לבין דומיו כמו טקן. לפחות לא בבסיס של המשחקיות. עדיין כל כפתור מפעיל גף אחר (יד ימין, יד שמאל וכן הלאה), שילוב של כפתור בסיס זה עם החצים או בקומבו מסוים, ייתן מכה שונה מהמכות הבסיסיות. וכן, כמו בכל המשחקי מכות שנתקלתי בהם, גם המשחקיות של  Injustice היא Easy to learn, Hard to master. אבל, יש שינוי קטן בצורת המכות המיוחדות. למעשה, לכל דמות יש יכולת מיוחדת שאפשר להפעיל בלחיצת כפתור פשוטה. המכה הזו לא הכי חזקה, אבל זו תוספת נחמדה לארסנל המכות. בנוסף, אחרי זמן מסוים, אתם תקבלו מעין Power attack, בדומה לטקן 7. את המכה הזאת קצת קשה לחסום והיא בקלות יכולה לשנות את הקרב ב-180 מעלות.

אז לסיכום, בעיניו של שחקן המכות הקז'ואלי, זה שמזמין חברים ורוצה למעוך כפתורים ולתהות "איך עשיתי את זה??" (אני נכלל בקטגוריה הזאת), Injustice מספק את הסחורה. אבל, למה לכם לבחור בו על פני שאר המשחקים? בעיקר אחרי הפסקה הראשונה הסיקור? ובכן, זה תלוי כמה אתם אוהבים קומיקס בכלל וכמה אתם אוהבים את יקום DC בפרט.
סיפור:
גילוי נאות, לא שיחקתי ב-Injustice  הראשון, אז הסיפור קצת עמום מבחינתי, כי אחרי הכול,  הסיפור הוא המשך ישיר למשחק הראשון. בגדול, מה שהבנתי הוא שהג'וקר מת וזה איזשהו עולם מקביל בו סופרמן הוא רודן מרושע שניסה להשמיד את העולם במשחק הקודם ובעצם הוא פיצל את כל עולם הגיבורים לשניים. בזמן שכל זה מתרחש, הנבל הידוע Brainiac מגיע לכדור הארץ בחיפוש אחר סופרמן, שלדבריו הוא הרכוש שלו מכיוון שסופרמן הצליח לברוח לפני שברייניאק השמיד את כל קריפטון. בעצם, הסיפור מעניין במיוחד, כי יש למעשה שלושה צדדים. באטמן והתומכים שלו, סופרמן והתומכים שלו, וכמובן ברייניאק והנבלים שהוא הצמיד לעצמו. נוסף להם, ישנו גם The Swamp Thing , שמנסה לשמור על יציבות כדור הארץ (הוא ניטרלי, בערך).

בגדול, אפשר להגיד, שבתור פריק של יקום DC, הסיפור הוא הסיבה היחידה שבכלל רציתי לשחק במשחק מלכתחילה, ולמרות שאני כן נהניתי מהסיפור, הוא לבדו לא מצדיק קנייה לדעתי. כמו כן, יש מוד חביב בשם Multiverse, הוא משמש גם בתור שלב הסבר למשחק וגם בתור המקום הראשי בו משיגים את הלוט בוקס שציינתי בתחילת הסיקור. זה נראה שגם כשיש משהו טוב סוף סוף, WB מחליטים שזה לא מספיק, ברצינות, מה היה כל כך חשוב להכניס פ'יצר כזה למשחק מכות?
הגרסאות השונות:
למעשה, המשחק Injustice 2 יצא לפני שנה כמעט, ומה שאני התבקשתי לסקר היא הגרסה המחודשת שלו שנקראת Legendary Edition , גרסה זו כוללת את כל התוכן שיצא למשחק עד כה, בתמחור של 60 דולר. כלומר, זה כמו לקנות משחק חדש. התוכן שמתווסף למשחק עם הגרסה הזאת הן מספר דמויות כגון, Hellboy, Black Manta , צבי הנינג'ה ועוד. הדמויות עצמן מוסיפות למשחקיות וכן נהניתי לשחק בהן. הדמות האהובה עליי הייתה Black Manta, יש לו ארסנל מכות די גדול, הכולל שימוש באלמנט המים (אטלנטיס אחרי הכול) וגרימת נזק רב ליריב. את  Hellboy  גם כן אהבתי מאוד, אבל הוא כבד מדי ואיטי מדי לסגנון משחק שלי. אישית, די מפריעה לי העובדה שלוקחים משחק ישן, מוסיפים לו קצת תוכן ומשחררים אותו בתור משחק "חדש". במיוחד, שתאריך היציאה של גרסה זו הוא אחת התקופות העמוסות של השנה, עם משחקים כמו Ni No Kuni 2, far Cry 5 ו-God of War.

בשורה התחתונה:
חייב להודות, שברגע שראיתי את אלמנט הלוט בוקס שהמשחק כלל בתוכו, ישר הפכתי להיות שלילי. כשגיליתי את המכניקה הזאת, בדיוק סיימתי את הקמפיין של המשחק, והייתי די מרוצה, חשבתי אפילו לתת למשחק 9/10 רק בגלל הקמפיין. אבל, החמדנות הזאת כל כך הרגיזה אותי, שהיא השאירה אותי עם טעם מר בפה לאורך כל שאר הסשן שלי. נוסף לכל, להוציא משחק בן שנה, לתת לו כמה דמויות ספורות (אני חושב שבסך הכול, נוספו שש או שמונה דמויות) ולהגיד "זהו, זה משחק חדש" ועוד לתמחר אותו ב-60 דולר... זה מודל שאני פשוט לא מסכים לראות ולא רוצה לראות אותו בתעשייה.