יורש לפורטנייט? הכירו את Apex Legends

חברת EA שמה דגש על עבודת צוות ומשחקיות מהירה, ויצרה את אחת ההפתעות של השנה. ביקורת

מתן בן ישי  12.02.19 - 14:29
תחילת כתבה

אני לא חובב הבאטל רויאל הכי גדול בעולם. אולי כי אף פעם לא השקעתי מספיק בשביל לנסות להפוך את עצמי מ"שורד" במשחק, ל"אחד שיודע מה הוא עושה" במשחקים פורטנייט או PUBG, ודיי זנחתי את הקונספט והמחשבה שבאטל רויאל זה הז'אנר בשבילי. אני נהנה מידי פעם להתחבר לרשת עם חברים, לשחק קצת RAINBOW SIX SIEGE או SHOOTERים בסגנון, וחשבתי שפה מסתכמת חוויית המולטיפלייר שלי. אחריי שראיתי את הטריילר של APEX LEGENDS, הכל השתנה בשבילי.

אז APEX LEGENDS הוא משחק באטל רויאל חדש שפותח ע"י RESPAWN ENTERTAIMENT ושווק ע"י EA, ועוד לפניי שיחרור הטריילר הראשון הסקפטיות שלי נכנסה לפעולה. עדיין מדובר במשחק של EA, וכולנו יודעים כמה החברה אוהבת לפשל עם מותגים מסויימים. אבל לעזאזל, הטריילר שוחרר והוא נראה כיפי: המכניקה נראית זורמת ואינטואטיבית, המשחקיות מהירה, וזה בחינם, אז מה יש לכם להפסיד? כלומר, חוץ מלהתקין ORIGIN על המחשב שלי.

אז. באטל רויאל. אני לא חושב שיש צורך להציג את הז'אנר: אתם והצוות שלכם (במקרה הנוכחי, קבוצות של שלושה שחקנים) תצנחו עם קבוצות נוספות מרחביי הרשת (עד 60 שחקנים לסיבוב) לתוך זירה עצומה שמצטמצמת וסוגרת על השחקנים עם הזמן. השחקנים יצטרכו לאסוף ציוד, תחמושת ונשק בשביל  להיות השורדים האחרונים בזירה (DUH) יחד עם ה-SQUAD שלהם. וכל האינטרקציה של הצוות עם השחקן, היא מה שהופכת את את APEX LEGENDS לשונה מהאחרים.

השליטה במשחק המשחק מהירה ומספקת עם דגש רב על תנועה מהירה ברחביי המפה. הירי מספק והשחקן ירגיש כל ירייה וירייה,  וזה לא מפתיע יותר מידי: עדיין מדובר במשחק שמבוסס על מנוע המשחק של TITANFALL, שהיה אחד ה-SHOOTERים המהנים יותר של השנים האחרונות. עכשיו RESPAWN: רק תכניסו את הרובוטים העצומים שהיו ב-TITANFALL למשחק, או שתוציאו את TITANFALL 3 עם ומצב באטל רויאל בבקשה! תודה.
 
אחד הדברים שהפתיעו אותי במשחק: נראה ש-RESPAWN ו-EA עשו את שיעורי הבית שלהם, וניסו ליצור SHOOTER ששואב סגנונות משחק לא רק מפורטנייט או PUBG, אלא גם ממשחקים כמו OVERWATCH ששמים דגש על עבודת צוות והופכים אותה להכרחית. בניגוד למשחקים אחרים, תוכלו אפילו להחיות את חבריכם לקבוצה שנפלו בנקודות מסויימות במפה באמצעות אייטמים מיוחדים שהשאירו אחריהם, כך שעבודת צוות כמו שציינו, הכרחית להשרדות.

ב-APEX LEGENDS קיימות 10 דמויות (שמונה מהן פתוחות כבר מההתחלה, והשחקן יכול לרכוש בכסף וירטואלי או אמיתי את השתיים האחרות) כאשר לכל אחת מהן יכולות משלה שתורמות בצורה כזו או אחרת לסגנון המשחק. יש לנו את הדמויות ההתקפיות, ההגנתיות, ואלו שמספקות תמיכה. נורא נהניתי לשחק דמויות כמו Mirage שיכולות ליצור הולוגרמות שיבלבלו את היריב, Bloodhound שיכול לחשוף אוייבים בסביבה, או Pathfinder שתפקידו הוא לדאוג לניווט מהיר במפה באמצעות וו תפיסה עבור הקבוצה. אין ספק שגם תקשורת בין הקבוצה וניצול יכולות מיוחדות בזמן הקרב מאוד הכרחי להישרדות, וכבר יצא לי לשחק עם שחקנים שניסו ללכת לקריירת סולו ונכשלו במשימה.

חלק מהדמויות במשחק, כמו Wraith (שיכולה ליצור פורטלים לניווט במפה עבור הקבוצה) הרגישו לי פחות אפקטיביות ביכולות שלהן, ומשהו במכניקה ובביצוע של היכולות הרגיש לא מלוטש ומסורבל לביצוע. אבל אני לא מתלונן: המשחק בשבוע הראשון שלו להשקה, ואין ספק שבעתיד המשחק יקבל עדכון למשחקיות של חלק מהדמיות האלה.

הנגיעות הקטנות של המשחק גורמות לו להפוך לתענוג אמיתי: במידה ושחקן יציין על נקודה מסויימת שאפשר לבזוז, או יציין לחברי הקבוצה על תחמושת או נשק, שאר הדמויות יגיבו לו באמירת "תודה" ועוד שלל אינטרקציות קטנות ונחמדות שגורמות לעולם המשחק להרגיש חי ואמיתי, בניגוד לדממה שיש במשחקים אחרים בסגנון: כל זה מנגיש את המשחק והופך את העבודת הקבוצתית למהנה ונגישה יותר, גם עבור שחקנים חדשים כמוני.

לסיכום
המשחק הצליח לגרום לי להתחבר לז'אנר שנמנעתי ממנו עד עכשיו וממש להנות מכל מה שהולך לי על המסך: עבודת צוות, מגוון דמויות ייחודיות, אקשן מהיר ואנרגטי ושליטה זורמת וכיפית. לדעתי, APEX LEGENDS הוא אחת ההפתעות הכי גדולות של השנה. אני לא חושב שאפילו EA ציפתה ל-25 מליון שחקנים בשבוע ההשקה הראשון של המשחק. זה פשוט הישג מטורף. המשחק עוד בחיתוליו, ואני מצפה בקוצר רוח לעדכונים ושיפורים נוספים במשחקיות ודמויות חדשות. אם לא ניסיתם את המשחק עד עכשיו, אני יותר מממליץ עליו. ומי שלא שוכנע: הוא בחינם, אז אין לכם מה להפסיד. כלומר, חוץ מלהתקין ORIGIN על המחשב.
הדפס