$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיקרוסופט חושפת מכתב מתקופה שהיא לא הצליחה לקנות את נינטנדו

"תאר לעצמך שעה שמישהו פשוט צוחק עליך"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  28.11.21 - 11:55

מיקרוסופט יצרה מוזיאון וירטואלי כדי לחגוג את 20 שנות ה-Xbox, בו תוכלו לחקור יותר מ-100 אבני דרך בהיסטוריה של מותג משחקי הווידאו, ביניהם כללה החברה הוכחה לניסיון הכושל שלה לרכוש את נינטנדו לפני יותר מ-20 שנה.

לפני שהאקס בוקס הפכה לאחת הקונסולות המובילות בתעשיית הגיימינג, היא ניסתה להיכנס לשוק משחקי הווידאו על ידי רכישת אחת מהחברות המובילות בתחום באותה תקופה, את נינטנדו... במוזיאון הווירטואלי, מיקרוסופט הציגה מכתב שנשלח בין שתי החברות כחלק מהשיחות בין שתי החברות.המכתב מפרט כיצד מיקרוסופט התייחסה לרכישה מתוכננת עם נינטנדו. המכתב, שנכתב ב-1999 על ידי סגן נשיא חומרה דאז ריק תומפסון, לאנשי נינטנדו כדי לארגן פגישה שתבדוק אם יש אפשרות "לשותפות אסטרטגית" בין שתי החברות.

"ג'קלי היקר, אני מעריך שהקדשת מזמנך כדי לנסות לקבוע פגישה עם מר טקדה ומר ימאוצ'י כדי לדון בשותפות אסטרטגית אפשרית בין נינטנדו למיקרוסופט בפלטפורמות עתידיות של משחקי וידאו", נפתח המכתב. "אני מבין את חששותיו של מר טקדה לגבי השותפות האפשרית ואנסה [מילה מחוקה] את ההנחיות שביקש".

מוזיאון ה-Xbox מציע רק חלק מהמכתב שנשלח לג'קלי סטורי, שהייתה אז סגנית הנשיאה לענייני עסקים בנינטנדו, כששאר המכתב מוסתר בטקסט ירוק גדול, כך שלא הרבה נגלה לנו מהמכתב, אבל הוא מספק תובנה עד כמה רצתה מיקרוסופט להיכנס לשוק משחקי הווידאו הביתיים באותה תקופה.

מנהל קשרי הצד השלישי של מיקרוסופט לשעבר, קווין באכוס, הסביר לעומק את הרכישה הפוטנציאלית של נינטנדו על ידי מיקרוסופט וכיצד הם למעשה הושפלו על ידי נינטנדו בגלל ההצעה. "סטיב באלמר, אז מנכ"ל מיקרוסופט הכריח אותנו להיפגש עם נינטנדו כדי לראות אם הם ישקלו להירכש", אמר באכוס, "הם פשוט צחקו. כאילו, תאר לעצמך שעה שמישהו פשוט צוחק עליך."

ההצעה של מיקרוסופט לנינטנדו באותה תקופה הייתה שבעזרת העבודה עם החומרה של מיקרוסופט, נינטנדו תוכל להתחרות בצורה טובהיותר עם הפלייסטיישן 2 של סוני. אבל נינטנדו לא הסכימה, והפלייסטיישן 2 של סוני המשיכה לשלוט בתרבות משחקי הווידאו.

מיקרוסופט המשיכה בשלה בפיתוח קונסולת המשחקים שלה, מה שהביא ליציאת האקס בוקס בשנת 2001 בעוד נינטנדו נאלצה לחשב את מסלולה מחדש עקב אי היכולת של קונסולות ה-Gamecube להתחרות עם סוני. החשיבה מחדש של נינטנדו הביאה לנו את ה-Wii מספר שנים אחרי אשר הביא הצלחה עצומה לחברה וכמו כן מוצרי העתיד.