16 שנים חלפו מאז יוסי בניון הנער נמנה לתקופה קצרה על מחלקת הנוער המפוארת של איאקס, זו שבאותם ימים, אמצע שנות התשעים, זכתה בליגת האלופות כשבגמר מול יובנטוס היא משתפת תשעה שחקנים שהגיעו למועדון עוד לפני שחגגו יום הולדת 20. רבים מהם היו שם עוד הרבה קודם, כולם נהנו ממה שהיה אז בית הספר לכדורגל הטוב בעולם. 16 שנים חלפו מאז שיוסי בניון עזב את כל זה כדי לחזור לשחק בהפועל באר שבע. וזה שהיום הוא אמור לקבל דקות ראשונות בעונה ה-11 שלו באירופה נראה היה אז כמו חלום שבניון זורק לפח.
את הסיבות שגרמו לו אז לחזור לישראל שמענו מספיק פעמים, לפני 96, והרבה אחרי 96. אתם יודעים, הבית, המשפחה, האוכל של אמא. ובאמת שהיה קל מאוד לזלזל בהחלטה ההיא של בניון, לפקפק ברצינותו וביכולת שלו למצות את הפוטנציאל העצום שלו לכדי קריירה עשירה ומספקת. היה קל, אבל כמו שבניון הוכיח, זה גם היה מוטעה. העניין הוא שעכשיו, 16 שנים אחרי, 16 שנים בהן ניהל בניון את הקריירה שלו באומנות, יש שוב מקום לתהות האם ההחלטה לשוב לקדנציה שנייה בווסטהאם היא ההחלטה הנכונה עבור בניון.
כשמסתכלים אחורה, קשה לראות החלטת קריירה אחרת שבניון לקח שהצדיקה ביקורת או שהעלתה תהיות. הליגה הספרדית בכלל, וקבוצה קטנה וכיפית בפרט כמו ראסינג סנטאנדר, התבררו כנקודת המוצא המושלמת לשחקן עם סט הכישורים של בניון. המעבר לאנגליה והבחירה בווסטהאם ההתקפית בעלת התשוקה היה גם הוא בדיוק מה שהרופא רשם, ולא רק כי בפעם המי יודע כמה בקריירה שלו הוא נכנס למשבצת שאייל ברקוביץ' היה בה קודם. וברור שלא הייתה שאלה להתקדם משם לליברפול, ואחרי שלוש שנים לא היה מקום גם להטיל ספק בבחירה שלו ללכת, בגיל 30, לחוזה מצוין בצ'לסי.
הבחירה הראשונה מאז 96 שאולי הרימה מעט גבות הייתה זו שלקח בשנה שעברה, כשהצטרף לארסנל בהשאלה לעונה ממש בסוף חלון ההעברות של הקיץ. אבל גם אז, כשברור היה שהוא לא בתכניות של אנדרה וילאס בואס, וכשארסן ונגר התקשר במיוחד כדי לשכנע אותו לבוא, לא באמת היה מקום לבקר את הצעד. ובסופו של דבר, עם 25 הופעות בכל המסגרות ושישה שערים (כולל אחד באלופות), יוסי תפס לעצמו מקום ברוטציה באמירויות למרות תחרות גדולה על דקות משחק.
אז למה דווקא ההחלטה לחזור לווסטהאם היא כזו שיש לתהות לגביה האם מדובר בצעד הנכון? על פניו, הכל נראה בדיוק כמו שהוא צריך להיות: בניון חוזר למועדון בו שיחק בעבר ובו ביצע קפיצת מדרגה. הוא חוזר למועדון שהיסטורית מעדיף לשחק כדורגל שמתאים לבניון. הוא חוזר למועדון שהוא מכיר, ושהקהל אוהב אותו. ראינו את זה כשהוצג לפני ה-0:3 על ביתי על פולהאם לפני פגרת הנבחרות. ולא פחות חשוב, יוסי נשאר בלונדון, עיר בה בילה 4 מ-7 השנים שלו באנגליה ובה משפחתו כבר מרגישה בבית, והשכר הוא עדיין אותו שכר מהחוזה בצ'לסי שהרי בניון רק הושאל ולא נמכר וחתם על חוזה חדש. איפה נקודת התורפה?
ובכן, נקודת התורפה היא מקצועית לגמרי, ועם כמה שזה אולי יכול להישמע קצת עצוב לאוהדי ליברפול, דווקא בקבוצת הפאר שלהם ליוסי יש יותר סיכוי לראות דקות משמעותיות מאשר בווסטהאם הצנועה. אמנם, לפי כמה דיווחים מהימנים, ליברפול לא הגישה הצעה רשמית לצרף את בניון בהשאלה מצ'לסי, אבל כמות הדיווחים שהציפה את כלי התקשורת בחודש שעבר לגבי בירורים שליברפול עשתה בנושא הפכו את האופציה הזו לרלוונטית. בטח אם בניון היה מביע עניין ועוזר לסגור את הסיפור גם מהצד שלו.
אבל זה לא קרה, ובניון הוא שחקן ווסטהאם לעונה הקרובה. כאמור, יש הרבה מאוד סיבות להתרגש מהמעבר הזה (גם לכותב שורות אלה, בתור אוהד ווסטהאם וחובב בניון), אבל עניין אחד נראה כמה שעלול להפוך את העונה הקרובה לסיוט עבור בניון, והוא שווסטהאם היא הקבוצה של סם אלרדייס.
בעונה שעברה אלרדייס מילא את התפקיד שלו כהלכה, למרות נפילות מנטאליות בסופי משחקים ובסיום העונה, כשהחזיר את ווסטהאם לפרמיירליג אחרי עונה אחת בליגת המשנה. זו הייתה המטרה, והאמצעים היו כשרים. אפילו שהאמצעים שהוא השתמש בהם הניבו כדורגל מסוגר, זהיר, צפוי ומשעמם, שהתבסס על מרכז קישור מעובה, מתפרצות מהאגפים ושליחת כדורים ארוכים לרחבת היריב. זה לא הכדורגל של ווסטהאם, זה לא הכדורגל של בניון. אבל זה כן הכדורגל של אלרדייס.
חוסר ההתאמה של הכדורגל של אלרדייס לכישורים של בניון לא זועק לשמיים רק מבחינות של פילוסופיה ותפישה. גם פרקטית, על המגרש, מדובר במיס-מאצ' שעלול להתברר כבעייתי מאוד עבור הקשר ההתקפי מדימונה. אלרדייס מעלה ב-11 שלו שלושה קשרים מרכזיים – אחד הגנתי, אחד שהוא 50-50 ואחד שהוא קווין נולאן. מבין שלושת התפקידים האלה בניון מסוגל לשחק רק בשלישי, אבל הבעיה היא שלאלרדייס יש בקבוצה את נולאן, הקפטן שלו וכנראה השחקן שהמנג'ר סומך עליו יותר מאשר כל שחקן אחר שאי פעם אימן. מעשית, לבניון אין כל כך מה לחפש בתוך השלישייה המרכזית, וגם אם יחפש, יחזור בידיים ריקות.
את החלק הקדמי של המערך שלו אלרדייס מפזר עם קיצוני שמאלי, קיצוני ימני וחלוץ מטרה. לצורך העניין, השאלתו של אנדי קארול מליברפול מושלמת לשיטה הזו – חלוץ מרכזי גבוה עם משחק אווירי מעולה שיורד קצת אחורה, מאפשר לקיצוניים ולנולאן להיכנס לרחבה, בזמן שהוא מוריד להם כדורים בראש. קארול, אגב, נפצע בבכורה המצויינת שלו מול פולהאם, אבל קרלטון קול שם כדי למלא את החור עד שיחלים. ולצורך העניין, רכישתו של מאט ג'רוויס, גם אם במחיר קצת מוגזם, מושלמת לשיטה. ג'ארוויס הוא קיצוני אנגלי קלאסי, מהיר וחזק ומתמחה בלהרים כדורי גובה מהאגף לתיבת החמש במינימום מאמץ. אלה הדברים שאלרדייס מחפש בקיצוניים שלו, ואלו לא האיכויות המרכזיות במשחק של בניון.
ואם זה לא מספיק, הרי שעל הנייר, בניון הוא השחקן החמישי על העמדות האלה. תכירו את השלושה האחרים, מלבד ג'ארוויס, שמצפים לפתוח כל משחק: 1) מאטי טיילור השמאלי, עוד בייבי של אלרדייס ומגביה מחונן. 2) מובידו מאייגה, אולי הרכש הכי מבטיח של הקיץ (כ-7 מליון יורו), שהוא אמנם חלוץ טבעי אבל כזה שמשחק ברמה גבוהה גם כקיצוני, ובשיטה של אלרדייס זה בדיוק מה שהוא אמור לעשות. 3) ריקרדו ואז טה, שמספק את הניצוץ באגפים עם מהירות, כדרור ולהט. כן, גם המשבצת של השחקן היצירתי בכנפיים, שבניון מצטיין בה, כבר מאויישת, ועוד על ידי שחקן שמסוגל לשחק בימין ובשמאל. אה, כן, וגם הוא שחקן-של-אלרדייס ששיחק אצלו בבולטון (כמו טיילור ונולאן. וגם יאסקליינן וג'ואי אוברייאן כאלה).
מה שיכול היה לעזור לבניון מאוד היה לקבל דקות בעמדה הכי טבעית שלו – מאחורי החלוץ. אבל מה לעשות שאלרדייס, שבנה בווסטהאם סגל בצלמו כדי שישחק בדיוק את הכדורגל שהוא רוצה, זה שלא מתאים לבניון, לא מאייש את המשבצת הזו? נולאן הוא האיש שעושה את הפריצות ממרכז הקישור אל הרחבה, אבל ביתר הזמן עסוק במאבקים פיזיים במרכז המגרש. מאבקים שנולאן הבריון מצטיין בהם, שאלרדייס דורש, ושהם ממש לא כוס התה של בניון.
בליברפול המצב מתאים בהרבה. קודם כל, כי ברנדן רוג'רס ממשיך באותה שיטה בה משחקים באנפילד כבר כמה שנים טובות – עם שלושה שחקנים מאחורי החלוץ. ככה, ליוסי יש שלוש עמדות לקבל בהן דקות, כולל העמדה הטבעית ביותר שלו. בנוסף, באגפים, המתחרים שלו היו יכולים להיות ראחים סטרלינג בן ה-17, סטיוארט דאונינג המושמץ, ורק עוד שני שחקני רכש טעוני הוכחה בדמות פאביו בוריני ואוסאמה אסיאדי. ממש לא הבאנקים שמחכים לו בווסטהאם. מה גם שכאמור בליברפול יש עוד משבצת שמחכה לבניון – מאחורי החלוץ. לליברפול יש שחקן אחד טבעי בעמדה הזו, קוראים לו סטיבן ג'רארד, שבגלל פציעות לא הגיע ל-30 הופעות בכל המסגרות כבר שנתיים. בגיל 32 (אגב, נולד באותו חודש כמו בניון), זה לא הולך להשתפר.
מקצועית, ליברפול הייתה יכולה להיות סיטואציה טובה בהרבה עבור בניון, שהעונה הזו בווסטהאם עלולה להתגלות כסיוט מתמשך עבורו. אם בשנה שעברה הוא היה השחקן ה-15 בקבוצת צמרת (ארסנל), העונה הוא יכול להיות השחקן ה-15 בקבוצה שנלחמת על חייה. זו צניחה במעמד שקשה להתאושש ממנה. בטח בגיל 32. ובטח כשבמקביל, בבית קוראים להדיח אותך מהסגל הלאומי. 2012/13 עלולה להיות השנה בה בניון יפסיק להיות כדורגלן רלוונטי, וההחלטה לעבור לווסטהאם יכולה להתברר כמה שהאיץ את התהליך הטבעי שעובר על כך כדורגלן. עכשיו נותר לראות אם 16 שנה אחרי, לבניון עדיין יש את מה שצריך כדי להפוך את מה שנראה כאיבוד כדור למהלך גאוני. גם אם זה יהיה האחרון. |
|
|
| התפרסם לראשונה: 06:35 | 15/09/12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
46. |
הכול בולשיט  |
JFT96 |
| 16/09/12 | 20:54 |
יקבל דקות בליברפול תאמין לי עשית לי את היום יש לנו את סאהין שלבי סטיבי המלך כמובן בניון לוקאס אלן איפה הוא בידיוק ישחק
|
|
|
|
|
מדהים  |
|
| 17/09/12 | 16:57 |
מדהים שהצלחת לכתוב כמעט רק את כל השחקנים שבכלל לא משחקים באותה עמדה כמו בניון
(שאהין, שלבי, לוקאס ואלן משחקים באמצע הקישור. אם היה מגיע לליברפול אז הוא היה משחק באותה עמדה כמו סטרלינג, דאונינג, בוריני, אסאידי)
|
|
|
|
45. |
חומר למחשבה  |
שי |
| 16/09/12 | 11:18 |
זו בהחלט נקודת מבט מעניינת שאני לפחות לא חשבתי עליה.
כיף לקרוא טור ענייני ומנומק.
|
|
|
|
44. |
שאלה לאוהדי ליברפול   |
בנצי |
| 15/09/12 | 20:19 |
שכבר 23 שנים באנגליה הם אוהדי לוזרפול :
מה דעתכם על פפ גוארדיולה כמאמן הוא כרגע נח (וכנראה הוא רוצה יוניטד אבל כרעיון) ?
הרי כמה "גאונים" אומרים בו ניראה אותו מחוץ לבארסה ובהתחשב בהישגים שלו שם כל מועדון היום זה כאילו ירידה ברמה.
אולי תצליחו יותר מאשר מאמנים דהיו לכם ויוכל להחזיר אתכם לאט לאט למקומכם הטבעי כאחת הגדולות בעולם גם היום ולא רק בגלל העבר שלכם.
פרגסון לא יבוא מסיבות ברורות מוריניו גם לא כ י הוא הולך על מועדון עם כסף
אבל אם הוא יבוא ותצליחו כולם ירוויחו (פפ לא חייב להוכיח כלום לאיש)
|
|
|
|
43. |
זה איפה עדיף לשבת על הספסל.זה השיקול היחידי.   |
מוטי |
| 15/09/12 | 18:10 |
|
|
|
|
42. |
היה צריך לחתום בדנבר ברונקוס  |
פרופ׳ ע.חגי |
| 15/09/12 | 17:47 |
איזו כימיה היתה יכולה להיות לו עם פייטון מנינג...
|
|
|
|
41. |
האישה רצתה להישאר בלונדון  |
איל |
| 15/09/12 | 16:02 |
וצריך לכבד גם את דעתה אחרי כ"כ הרבה שנים.
|
|
|
|
40. |
יוסי פשוט העדיף להישאר בלונדון ולא לטרטר את המשפחה  |
זה כל הסיפור |
| 15/09/12 | 15:26 |
פחות עניין אותו העניין המקצועי, איפה עדיף לו כשחקן כדורגל לחתום.
מה שעניין אותו יותר זה לא לשגע את המשפחה שהתרחבה והעדיף להשאיר אותה בלונדון שגם נותנת חיים קצת יותר נוחים מאשר ליברפול.
אפשר אולי לבקר אותו על כך אבל לפעמים כדורגלנים מגיעים לשלב שהם מסתפקים במה שיש ומגרדים עוד קצת לירות או פאונדים מהקריירה שנשארה להם.
|
|
|
|
39. |
כנסו  |
אריה |
| 15/09/12 | 15:13 |
כתבה משעממת ולא נכונה תיראה עכשיו ווסטהאם מול נוריץ ו ותגיד אם זה כדורגל משעמם
|
|
|
|
38. |
לנהל באמנות?! יש חוזה והקבוצה קשורה לעץ.   |
זבוב |
| 15/09/12 | 15:11 |
|
|
|
|
37. |
איזה דפיקות מוח זאת - כניסה חובה!  |
רז הגאון |
| 15/09/12 | 15:05 |
איזה דפיקות מוח זאת שלא משדרים את הליגה האנגלית בערוצים שפתוחים לכולם! לראות ביום שבת, ראשון ושני את שני המנצ'סטריות, את ליברופול, צ'לסי, טוטנהאם וארסנל עדיף על בארסה וריאל - שמשחקות אחת בשעה נורמלית והשנייה לא! זה מטריף אותי!!!
|
|
|
|
36. |
זה נראה כאילו בתמונה הוא קקי  |
טל׳ |
| 15/09/12 | 14:52 |
חחחח
|
|
|
|
35. |
מאמר מקצועי  |
עידן ג. |
| 15/09/12 | 14:21 |
גם אם אופציית ליברפול לא הבשילה רק הניתוח של מה בעייתי באופציה של ווסטהאם מעורר
כל הכבוד
|
|
|
|
34. |
מנצ`סטר סיטי  |
אלעד |
| 15/09/12 | 14:08 |
איזה דפוק זה שלא משדרים את סיטי!!!!
|
|
|
|
33. |
ליברפול? יוסי לא רצוי אצלנו  |
ינון |
| 15/09/12 | 13:50 |
אחד שעוזב ומלכלך על המאמן בניטז ועוד עוזב לצ'לסי לא רוצים אותו בחזרה לסדר לו את הפנסיה.
|
|
|
|
|
איזה מזל שלא שואלים אותך...  |
LFC |
| 15/09/12 | 15:17 |
יוסי תרם לליברפול הרבה יותר מבניטז. בניטז ב2 העונות הראשונות עשה דברים יפים אבל אח"כ רק ברדק!
|
|
|
|
|
אתה רציני?  |
רונן |
| 15/09/12 | 15:36 |
את בניטז העיפו מליברפול והאוהדים של ליברפול חולים על יוסי...הוא היה אחד השחקנים באותה תקופה בליברפול והאוהדים לא הבינו למה בניטז סתם סיפסל אותו
|
|
|
|
32. |
עונה סיוט לכל הלגיונרים אינשאללה   |
ערבי |
| 15/09/12 | 13:43 |
|
|
|
|
31. |
ליברפול? מי רוצה אותו בכלל אצלנו.  |
ינון |
| 15/09/12 | 13:39 |
ליברפול?
מי בכלל רוצה אותו חזרה?
אצלנו לא.מקבלים אחד.שעוזב מלכלכך על אנשים במועדון ועובר עוד לצ`לסי.
|
|
|
|
30. |
השיקול המרכזי היה לא להעביר את המשפחה מלונדון  |
T |
| 15/09/12 | 13:28 |
היה ברור שיחזור לווסטאהם העונה.
|
|
|
|
29. |
מיותר  |
מיכאל |
| 15/09/12 | 13:26 |
כל הכתבה הזאת מיותרת הוא הרי לא קיבל הצעה מליברפול אז על מה כל החפירה שהוא יותר מתאים לשם יכלת באותה מידה לחפור שהוא מתאים לטוטנאם או למיורקה או אפילו למכבי תל אביב אבל מה זה משנה אם לא הייתה לו את האופציה לעבור לשם הוא בחר בווסטאם כי זו הייתה הקבוצה עם ההצעה הכי טובה נקודה כתבה הכי מיותרת שראיתי בחיים שלי
|
|
|
|
|
לא מיותר  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 16:00 |
כי הנקודה המרכזית היא לא ליברפול, הנקודה המרכזית היא ווסטהאם.
האופציה עם ליברפול - וזה כתוב בכתבה - הייתה יכולה אולי לצאת לפועל אם בניון היה דוחף לזה, כי עשרות דיווחים בארץ ובאנגליה לא אומרים דברים סתם. עניין מצד ליברפול היה, זה לא הפך למשהו רשמי, אבל אולי כן יכול היה אם בניון היה דוחף לזה בתוך צ'לסי ומהצד שלו.
לא קרה.
ועדיין, הנקודה המרכזית היא לא ההתאמה שלו לליברפול, אלא חוסר ההתאמה לווסטהאם.
אגב, בזמן שאני כותב את התגובה הזו, עם איך שווסטהאם נראית עכשיו מול נוריץ', בניון יהיה חילוף מצוין כדי להכניס קצת ברק ויצירתיות.
אבל זה מה שנכון לעכשיו בניון יכול להיות - חילוף מאוחר כדי להכניס ברק ויצירתיות במשחקים שלא הכל זורם.
אתה יודע מה זה אומר? זה אומר שהוא השחקן ה-15 בערך של הקבוצה (מספר החולצ ההופך סמלי פתאום!).
וללכת לקבוצת תחתית כדי להיות השחקן ה-15 זו לא החלטה טובה בגיל 32...
|
|
|
|
28. |
דפוקים איזו עוד אופציה היתה לו?ליברפול לא רצו אותו   |
xusad |
| 15/09/12 | 13:16 |
|
|
|
|
27. |
לכותב השורות...  |
טל |
| 15/09/12 | 13:10 |
תפסיק לבלבל את המוח...
מה קרה אין כותרות בשבת בבוקר???
סייג לחוכמה שתיקה מכיר?
בניון בן 32 ואלריידס מביא אותו בגלל הניסיון שלו בטופ הפרמייר ליג,בגלל חוכמתו והסיבה המרכזית: יצירת התקפות מתפרצות... בליגת המשנה הוא לא היה צריך צתפרצות אך השנה הוא מבין שהוא חייב יהיה להתבסס עליהן..
שבת שקטה שתהיה לנו
|
|
|
|
|
רק לידיעתך  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:57 |
גם במשחק חוץ בנוריץ' ווסטהאם בונה על מתפרצות רוב הזמן...
לא שזה משנה משהו ממה שכתבתי.
ווסטהאם משחק בשיטה מאוד מאוד מוגדרת, מאוד ברורה, ומאוד נוקשה. כדי שבניון יצליח להשתלב בה ולשחק הרבה מאוד דקות העונה הוא יהיה חייב או להתמקד בדברים שהם לא התכונות הטבעיות הכי טובות שלו (תאקלים ומאבקים פיזיים וסגירה עיקשת של הקו שלו הן דרישות בסיסיות משחקני כנף אצל אלרדייס) או לנצל פציעה או כושר מאוד ירוד של מישהו.
השיטה לא תשתנה בשבילו, והשיטה פשוט לא מתאימה לו.
בוא נקווה שבניון עדיין מספיק טוב כדי לגרום לכך שכל הדברים האלה לא ישנו ושבכל זאת תהיה לו ולווסטהאם עונה מצויינת ביחד. ואז שכבר יעבור בהעברה מלאה, למה לא?
|
|
|
|
26. |
אני אומר שווסטהאם עדיף על ליברפול .   |
עמית |
| 15/09/12 | 13:05 |
למרות שרוג'רס הוא מאמן שמבחינת הסגנון מתאים לבניון בליברפול היה לו קשה לקבל את הדקות הוא קיבל בשנה שעברה בארסנל ובווסטהאם הוא יקבל הרבה יותר דקות ממה שבליברפול וממה שבכלל כולם חושבים . יוסי בקבוצה כמו ווסטהאם הוא תכלס שחקן הרכב ואני מאמין שהזמן יראה את זה . עדיף לשחק פעם בשבוע בהרכב מאשר לשחק בקבוצה שמשחקת פעמיים בשבוע אבל אתה לא ממש בהרכב שם . לדעתי . למרות ששתי האופציות הם טובות .
שיהיה לו בהצלחה . אני אישית חושב שלמרות שאת אוואט ובן חיים צריך לשלוח מהנבחרת את יוסי חייבים להשאיר . אוואט פחות טוב מדני עמוס ובן חיים פשוט היה חלש מאוד . אולי אם הוא יחזור לשחק בצורה סדירה אולי . יוסי גם בכושר הנוכחי שלו ולמרות שהוא מעבר לשיא הוא עדיין טוב יותר מרפאלוב ורמוט עזרא מליקסון וזהבי . לדעתי ללא ספק . יוסי יודע לשחק לעומק טוב יותר מכל השאר . גם היום .
|
|
|
|
25. |
הטורי דעה שלכם גרועים..   |
|
| 15/09/12 | 13:02 |
|
|
|
|
|
לפחות הם מושכים תגובות מעולות   |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:53 |
|
|
|
|
24. |
אוי,פלד..פלד..  |
Big ben |
| 15/09/12 | 12:56 |
תתמקד ב״הקישור״,בסדר? שם אתה מעניין טוב. (יחד עם שני וטל החמודות). אשתו של בניון אמרה לא פעם שהם כבר לא צעירים מכדי להתנייד שוב,ולכן העדיפה להישאר בלונדון,ויוסי התחשב גם בדעה שלה,ובחר בווסטהאם. מבחינה מקצועית,גם בארסנל לא חשבו שהוא יקבל הרכב,אבל הוא זכה בו הרבה פעמים. כמו שאמרת-לאלרדייס יש באנקרים בהרכב-ואם בניון יראה שמגיע לו הרכב-הוא גם ישאר בו. עושה רושם שליברפול הולכת לעונה קטסטרופלית,וחסרת מעוף. ובניון צריך את הדרייב הזה (כמו שהיה לו בתקופה הקודמת בליברפול,עם שחקנים לא הכי מבריקים,אבל יחידה לוחמת ורצה). ליברפול של השנה היא אוסף מוזר של שחקנים,ונסיונות לזרוק ילדים (סטרלינג,ג׳ו אלן,אסאידי,בוריני) למגרש ולראות מה יצא. בניון במצב הזה-היה הופך למוביל יחד עם ג׳רארד וסוארז-והוא לא מספיק טוב להיות כזה(נבחרת ישראל). בווסטהאם הוא יהיה חלק מקאדר,ויוכל לתת את האקסטרות שלו.
|
|
|
|
|
נכון שטל ושני חמודות?  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:53 |
ולגבי מה שכתבת - התייחסתי גם בכתבה לזה שבלונדון, כמובן, יותר נוח ושהוא שם רוב הקריירה שלו באנגליה.
אני דיברתי מקצועית - ומקצועית, על הנייר ובנקודת הזמן הזו, ליברפול היא אופציה טובה יותר.
אבל יותר חשוב מזה שליברפול היא אופציה טובה יותר - חשוב להדגיש שמקצועית, ווסטהאם היא פשוט לא אופציה טובה. יש המון בעיות בחיבור הזה בין ווסטהאם של אלרדייס לבין בניון, ויהיה לו מאוד קשה להפוך לשחקן משמעותי בקבוצה העונה.
אבל כמו שסיימתי את הכתבה, הוא יכול לגרום לזה לקרות כי הוא באמת שחקן מיוחד. נחזיק אצבעות :)
(אגב, ביג בן זה וואלאס או רות'ליסברגר?)
|
|
|
|
|
The rebound machine.  |
Big ben |
| 15/09/12 | 17:49 |
וואלאס האחד והיחיד כמובן. וכן,מאחל ליוסי שישכח מהצרות בנבחרת ויתמקד בלהרשים את אכלן הבוטנים אלרדייס.
|
|
|
|
|
אגב, יש ספורטאי ששמו "בן" שלא זכה לכינוי "ביג בן"?   |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 20:43 |
|
|
|
|
|
בן שהר..?  |
Big ben |
| 16/09/12 | 12:11 |
(בן שהר זה ליטל בן.) וכן,את הכינויים האלה מייצרים בארה״ב,ושם אוהבים לתת כינויים. (רק לשאק היו איזה 8 לאורך הקריירה). וואלאס ורותלסברגר קיבלו את מה שהכי מתאים להם.
|
|
|
|
|
ואגב,כינויים..  |
Big ben |
| 16/09/12 | 12:11 |
http://www.cadursela.co.il/Default.asp?Text=35
|
|
|
|
23. |
לשחקן בינוני וחלש כמו בניון אין מקום אפילו בב"ש   |
תומר |
| 15/09/12 | 12:56 |
מה ז"א טעה שלא חזר לליברפול? מה זה תכנית כבקשתך? כאילו שליברפול רצתה אותו. ליברפול גם לא הייתה מעוניינת לשלם לו את השכר הגבוה המוגזם שהוא מקבל שממש לא מצדיק את הרמה העלובה שלו .
בגילו ובמעמדו הוא צריך להגיד תודה(לסוכן שלו) שדאג להעביר אותו לפחות לווסטהאם ששם אולי יזכה לקצת דקות משחק וגם לא בטוח
בניו מעולם לא היה שחקן כדורגל טוב..הוא התפרסם כי התקשורת כי מיחצ'נת אותו ושומרת עליו שלא יעלם כי הוא תמיד מדליף לה מחדר ההלבשה של הנבחרת ולכן גם היא גם לחצה על גוטמן להחזיר אותו להרכב מול רוסיה למרות שראינו שבסוף הוא לא תרם כלום כך שלמעשה התקשורת עשתה לעצמה את הפאדיחה כי עובדה שהיא העלימה עין ולא העבירה בקירות על המשחק הגרוע של בניון כי הוא הבייבי שלה.
|
|
|
|
|
ליברפול, כמו שכתבתי כאן בתגובות אחרות...  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:50 |
רק עוזרת להמחיש את כל הנקודות השליליות בחיבור המקצועי של ווסטהאם ובניון כמו שהוא נראה עכשיו, בנקודת הזמן הזאת.
אם ליברפול הייתה אופציה אמיתית או לא קשה לדעת. ברור שהיו המון דיווחים שיש עניין, וברור שאם יוסי היה מביע עניין פעיל מהצד ה שני זה היה עוזר לסגור. אבל אי אפשר לדעת באמת כמה קרוב זה היה.
בכל מקרה, הנקודה המרכזית היא שבחיבור של ווסטהאם עם יוסי העונה יש המון מכשולים מקצועיים שלבניון יהיה מאוד מאוד קשה להתגבר עליהם. מקווה שיצליח, אבל נראה...
|
|
|
|
22. |
כנסו  |
נאור |
| 15/09/12 | 12:55 |
חרא כתבה אתה חופר ומשעמם, חלשששש
|
|
|
|
21. |
אני חושב שאתם טועים ובגדול, חג שמח ושנה טובה!   |
almog |
| 15/09/12 | 12:54 |
|
|
|
|
20. |
כנסו  |
נאור |
| 15/09/12 | 12:54 |
חרא כתבה אתה חופר ומשעמם, חלשששש
|
|
|
|
|
צודק   |
אריה |
| 15/09/12 | 15:16 |
|
|
|
|
19. |
ניצי ניצי  |
אבאלה |
| 15/09/12 | 12:48 |
חולה עליך . הפעם כתבת יופי. באמת לא מתאים לסגנון משחק של ביג סאם ומסקרן לדעת למה זה החליט להביא אותו . מצד שני, אני לא בטוח שיש לו גם מקום בליברפול במיוחד לאור הסכומים המטורפים שהוציאו על דאונינג,הנדרסון ובוריני וגם היכולת הטובה ששלבי וסטרלינג מראים. לא בטוח בכלל שליברפול הראתה נכונות להשקיע עוד משכורת גבוהה בשחקן התקפה שאיננו חלוץ מטרה (ההחלטה להשאיל את קארול מוזרה גם כן ועלולה להעיד על כך).
ישנה אפשרות שיוסי שוב חכם יותר מכולם וההחלטה לחתום בווסטהאם תוכיח את עצמה אבל היא לא תלויה בו. ווסטהאם בתור עולה חדשה מועמדת טבעית לחזור לליגה הראשונה בדלת המסתובבת אבל לאור החלשות מספר קבוצות יש סיכוי סביר שכבר מאמצע העונה מפלס המתח והלחץ ירד וווסטהאם תתבסס כקבוצת מרכז טבלה שלא מתמודדת נגד ירידה אך גם לא מוצאת עצמה קרובה לאירופה. בתנאים כאלה יוסי יכול לשחק כמו שהוא יודע - במידה והגוף שלו ירשה זאת.
|
|
|
|
|
אבאלה!  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:48 |
הלוואי ותחשוף את זהותך פעם אחת. זה מטריף אותי!
בכלמקרה, אתה צודק גם לגבי ליברפול, שגם אם יוסי היה מביע עניין לא בטוח שזה היה יוצא לפועל, וגם לגבי זה שבניון יכול לגרום לזה, איכשהו, לעבור.
הנקודה שהעלית, לגבי זה שמתישהו העונה ווסטהאם תירגע מהלחץ ואז יוסי יוכל לשחק יותר, ולשחק חופשי יותר, היא טובה - אבל מאוד אופטימית.
אופטימית מדי, אני חושש.
לווסטהאם יש אולי את ההגנה הכי פחות טובה בליגה ואני לא רואה איך היא לא נשארת במאבקי ההישרדות עד הרגע האחרון של העונה.
|
|
|
|
|
לא תמצא אותי   |
אבאלה |
| 15/09/12 | 16:56 |
אני גונב וייפיי מהשכנים...
חוצמזה, מה זה תחשוף את זהותך פעם אחת? אפשר לחשוף זהות יותר מפעם אחת?
ברור שזו תחזית אופטימית אבל בינתיים הם כבר 7 מ12 וגם נראים לא רע. אני בכלל חושב שהוא היה צריך לעבור לאיאקס או לקטנות בספרד. אבל מירית לא תוותר על השופינג שלה באוקספורד סטריט.
אם אני חושף את זהותי, אתה מסדר לי טור באתר? מתאים לגבב שטויות ואחרי זה שהטוקבקים יאכלו אותי. יש לי גם ניסיון בכתיבה
|
|
|
|
|
:)  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 20:35 |
אההה... נראה לי שאפשר לחשוף זהות יותר מפעם אחת... זה רק אומר שמלבד אחת, כל היתר לבטח שיקריות...
ויאללה, אני תופס אותך במלה - שלח לי מייל ל-
sport5top10list.gmail.com
ובוא נראה מה אתה שווה! :)
|
|
|
|
|
אחרי החגים  |
אבאלה |
| 15/09/12 | 21:16 |
בינתיים אני רק אומר לך זאת:
אני אוהב את סגנון הכתיבה שלך , היכולת שלך להבדיל בין אם לעם בשונה מאחרים שכותבים כאן ובאתרים דומים. מה שאני לא אוהב ולכן אני משגע אותך בטוקבקים זה חוסר היכולת שלך לכתוב טור מבלי שתהיה שורה תחתונה. פשוט ניתוח מקצועי בלי לחרוץ גורלות ולהשחיל הימורים. ולכן בטוקבקים אני עושה לך בדיוק אותו דבר - נותן דעה נחרצת כתובה בעברית רהוטה ולפעמים אני אפילו משמיט בכוונה טיעונים.
בכל אופן , מה אתה אומר על ההגרלה הקשה של יונייטד השנה ?
|
|
|
|
|
אחרי החגים?  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 21:59 |
סבבה.
אבל תחזור, אל תצא חומוס.
בעצם, צא חומוס. חומוס זה מעולה. אל תצא טונה (טונה זה לא מעולה. יש לזה ריח לא משהו וזה גם כרוך בהריגה המונית של בעלי חיים).
ואיזו הגרלה קשה?! חה חה ! !
אתה מדבר על האלופות, כן?
|
|
|
|
18. |
עוד כתב מתוסכל וממורמר מהXXX. אתה הולך להתבדות!!!!  |
אוהד של בניון |
| 15/09/12 | 12:48 |
הרבה זמן לא שמעתי גיבוב שטויות כמו של ניצן פלד כפי שהעלה כאן.
לבניון יש להט למשחק- ויש לו הברקות שמספיק שעולה על הגל פעם אחת- אז המאמן יעלה אותו יותר ויותר.
חוץ מיזה- ניצן פלד- תמשיך לקבל בשנה מה שבניון עושה על הספסל בעשר דקות- ותאכל את הכובע-
בכל אופן שנה טובה לך עם הרבה לעיסות כובע כפי שתיראה מבניון.
עיתונאי קטן שלי- מרחם עליך
|
|
|
|
|
אז רק תחשוב מה מרגישים כלפי בניון...  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:46 |
כתבי הספורט של מעריב!
(זה, כמובן, בצחוק. כולנו עם העמיתים ממעריב ומאחלים להם הצלחה מאבקם הצודק!)
מעבר לכך, אם אתה באמת חושב שכל מי שכותב טור באתר שמצביע על נקודות שליליות אצל ספורטאי כלשהו כותב את זה כי הוא מקנא בכסף שלו... תחשוב מה אפשר להגיד על טוקבקיסט שכותב תגובות שליליות לאותו כתב!
שנה טובה :)
|
|
|
|
17. |
עצוב שהסגל של ווסטהאם טוב יותר מליברפול   |
ר |
| 15/09/12 | 12:45 |
|
|
|
|
16. |
גם כאן הוא ניהל נכון את הקריירה  |
בדוק מה שאני אומר |
| 15/09/12 | 12:43 |
הוא רצה להישאר בלונדון ליד הבית הקודם ולא להתעסק במעברי דירה בגיל 32. זה החלטה לא רעה
|
|
|
|
15. |
ניצן פלד , ברכות למינוי שלך ליועץ שיבוץ בקבוצות.  |
משה |
| 15/09/12 | 12:41 |
לענין עצמו אתה כותב הבלים. שיבוץ של שחקן בקבוצה קשור למס' דברים.
1) נכונות המאמן לראותו משחק בשורותיו.
2)אפשרותו להביא את המשפחה לליברפול. המשפחה של בניון כבר חיה
מס' שנים בלונדון ולא כ"כ פשוט לשנע את כולם כולל גן לילדים , תעסוקה
לאשה ועוד.
3)נראה לי שיוסי בניון מכיר את העובדות לא פחות טוב ממך. אולי הוא יודע
שהוא כבר לא מסוגל לשחק 90 דקות אלא רק 60?? ולכן הוא מוכן לענין.
סופו של דבר הוא והסוכן שלו יודעים היטב מה הם רוצים מעצמם .
|
|
|
|
|
אתה משתמש במלה הבלים בצורה לא נכונה  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 16:43 |
כי ההסבר המקצועי מדויק - ווסטהאם היא התאמה מקצועית לא נכונה לבניון, ואם הוא יצליח שם זה רק בעזרת המון מזל וכישרון להתגבר על כל המכשולים, ולא כי הוא הגיע לסיטואציה המושלמת בשבילו.
מעבר לזה, למה שאתה קורא" "הבלים" ומנסה להסביר למה הוא נשאר בלונדון, זה נכתב כבר בכתבה עצמה...
ואני לא אומר שאופציית ליברפול הייתה בכיס (זה גם לא נאמר בכתבה), אבל פעם אחרונה שבדקתי, עדיפות 60 דקות בקבוצה ששואפת צמרת מאשר 60 דקות בקבוצה שתגרד נקודות כדי להבטיח הישארות עד הרגע האחרון של העונה, לא?
|
|
|
|
14. |
אז אם הבנתי נכון כל מה שצריך לעשות זה לדאוג שנולאן  |
עמרם |
| 15/09/12 | 12:40 |
לא יוכל לשחק העונה.
|
|
|
|
|
:)  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 16:04 |
זה מצחיק וקצת נכון, אבל גם אם נולאן לא יהיה כשיר, בניון הוא לא המחליף הטבעי לעמדה הזו בשיטה של אלרדייס כי אלרדייס מבקש מנולאן לעשות המון עבודה הגנתית קשוחה ולהיכנס למאבקים פיזיים - שזה כמובן לא בדיוק מה שבניון מצטיין בו.
במקרה כזה השיטה תצטרך להשתנות קצת, אבל יהיה יותר קל לשחק להכניס במקומו עוד אחד מהקשרים המרכזיים בקבוצה - שזו נקודה של נגעתי בה בכתבה אבל גם היא לא משחקת לטובתו של בניון.
לווסטהאם יש את אלו דיארה (הגנתי), נובל (הגנתי או 50-50), דיאמה (הגנתי או 50-50), קוליסון (50-50) נולאן (בתפקיד נולאן) ואפילו את גארי אוניל (מרכזי עם נטייה שמאלה) כדי למלא את המשבצות במרכז.
ככה שגם כאן יש תחליפים שקודמים לבניון.
|
|
|
|
13. |
תפסיקו עם השטויות, יש עוד שיקולים מקריירה מקצועית  |
רון |
| 15/09/12 | 12:40 |
דבר ראשון ליברפול לא מה שהיתה פעם, וללכת לשחק שם זה ראש בריא למיטה חולה, אבל זה ממש לא הנושא פה.
אישתו רצתה להישאר בלונדון, יש להם כבר 3 או 4 ילדים, יש עוד שיקולים משיקולים "קרייריסטים" ומקצועיים, תפסיקו לחפש אותו, כסף הוא עשה, כבוד הוא קיבל ובתהלה הוא נגע, הוא רוצה עוד קצת לשחק כדורגל, ולא תהיה לו שום בעיה למצוא מקום בהרכב.. יוסי ילד של ישראל מוצלח..
|
|
|
|
|
אתה צודק  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:44 |
בגילו יש עוד שיקולים, מה גם שהכסף מובטח מהחוזה בצ'לסי
ואני הזכרתי את השיקולים האלה בכתבה
אבל התמקדתי בשיקול המקצועי, והמבחינה הזו ווסטהאם היא רחוקה מלהיות התאמה טובה. ליברפול, מהבחינה הזו, היא דוגמא לקבוצה טובה וכביכול עמוקה ומוכשרת יותר מווסטהאם... ועדיין היא התאמה מקצועית טובה יותר עבורו העונה. אבל ליברפול היא דוגמא, שבין אם הייתה יוצאת לפועל או לא, בעיקר עוזרת להאיר את הנקודות השליליות בחיבור של בניון עם ווסטהאם של אלרדייס.
ברור שלבניון יש מה לתרום, ואני מקווה שהוא יפתיע ויצא מזה סיפור הצלחה נוסף.
|
|
|
|
12. |
לעולם לא תצעדי לבדך קבוצה אהובה  |
מוטי |
| 15/09/12 | 12:32 |
צודק. אבל דבר אחד נשגב מבינתי. הכיצד אתה חושב שליוורפול בכלל היתה מוכנה לקבל אותו. נו באמת. הם לא עד כדי כך נואשים. אנחנו בונים קבוצה ולא צריכים שחקנים שעבר זמנם. הרי המדובר בגרוטאה מהלכת שרק מעניין אותה הנוחות של מגורים בלונדון ולמשוך עוד קצת כסף ממנהלים מטומטמים.
|
|
|
|
11. |
הכתב ניצן פלד טעה כשחתם בספורט 5.   |
תמיר |
| 15/09/12 | 12:31 |
מה אתה מנהל לו את החיים? חוצפן!
|
|
|
|
|
הטוקבקיסט תמיר טעה כשהגיב בספורט5!  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:41 |
מה אתה מנהל לי את החיים? חוצפן!

|
|
|
|
10. |
ניצן, אתה יודע שליברפול לא באמת רצתה להחזיר אותו?  |
אייל |
| 15/09/12 | 12:31 |
אתה יודע שליברפול לא באמת רצתה אותו בחזרה נכון? זה סתם היו שמועות חסרות בסיס.
|
|
|
|
9. |
ניצן פלד היקר  |
toto |
| 15/09/12 | 12:29 |
אתה בסך הכל עוד כתב פתתי שמחפש להרוס לשחקנים את הקריירה. עכשיו תראה עד כמה אתה טועה:
1. לא סתם הביאו את בניון לווסטהם. הביאו אותו בדיוק בגלל הדברים שאתה אומר, ווסטהם משחקת מאוד סטטי באמת בלי הרבה יצירתיות. ובגלל זה הביאו את בניון ווסטהאם בונה את עצמה השנה כקבוצה שהולכת חזק על החלק העליון של הטבלה ומי כמו יוסי יודע מזה להיות בקבוצת צמרת, ארדילס חיפש את השחקן עם הנסיון ועם השם ויוסי הוא השחקן הקלאסי בשבילו.
2. בליברפול לבניון היה קשה מאוד להסתגל כי תמיד יש שם תחרות על ההרכב ובנוסף השנה ליבפול נותנת במה לצעירים ואין לי ספק שהם יחזקו מאוד את הקישור בינואר.
3. בניון חי בלונדון מס' שנים. בגילו זה כיף לעזוב את הבית עם הילדים והאישה, ובוסף עדיף לונדון תסכים איתי.
תפסיק לדבר שטויות אני שמעתי את אלרדייס מדבר לאחר ההחתמה והוא נראה מאוד נלהב ממנה אז תפסיק לדבר שטויות יוסי שחקן ענק והוא יצליח בכל מקום בזכות עצמו, אם הוא יהיה טוב הוא ישחק אם לא אז לא אנגליה זה לא ישראל מי שטוב משחק.
|
|
|
|
|
יקר? אני? תודה! לא היית צריך...  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:41 |
וברצינות, זה ברור שלבניון יש ברק שחסר לווסטהאם, אבל אלרדייס לא דורש יותר מדי ברק ומתמקד בעניינים אפורים יותר. מה גם שבשביל ברק יש לו את ואז טה.
עם זאת, אלרדייס רצה אותו, ואמר שהוא מאוד שמח שהוא הגיע... אני מקווה שאני טועה.
|
|
|
|
8. |
בניון  |
אבי 7 |
| 15/09/12 | 12:29 |
בניון "תפרוש" הגעת לשיא הקריירה שלך לך תנוח כמו מלך .
|
|
|
|
|
לא מסכים איתך  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:36 |
ליוסי יש עוד המון מה לתרום, גם לנבחרת ישראל
ומי שצפה הרגע, כמוני, במחצית הראשונה של נוריץ'-ווסטהאם יודע שיש לו מה לתרום גם לפטישים
השאלה היא אם, בגלל כל המכשולים בדרך, זה יצא לדרך
|
|
|
|
7. |
מי אמר שמעבר לליברפול היה באמת ריאלי?   |
|
| 15/09/12 | 12:29 |
זה לא כזה פשוט, לבטח היו שם הרבה אספקטים סבוכים.
|
|
|
|
6. |
ממה שאני זוכר  |
דור |
| 15/09/12 | 12:25 |
ליברפול רצתה אותו אם לא יגיע איזה שחקן אחר, זה לא היה תלוי בו, כל זה קרה בדקה ה-90 וכנראה, ליוסי לא הייתה ברירה אלא לחתום בווסטהאם אחרת היה תקוע בספסל של צ'לסי.
אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל אני מאמין שיוסי ישתלב מצויי
בהצלחה רבה ליוסי!
|
|
|
|
|
לגבי ליברפול...  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:35 |
ליברפול היא דוגמא, המחשה לסיטואציה טובה בהרבה מקצועית עבור בניון - ולא סתם דוגמא, אלא משהו שהיה יכול אשכרה לקרות
וכמו שכתבתי, בתור אוהד ווסטהאם וחובב בניון (היה חולצת הכדורגל הראשונה שקניתי מכסף שהרווחתי בעצמי כנער), אני מצטרף לאיחולים שלך :)
|
|
|
|
5. |
כתבה ברמה!   |
יופי של ניתוח |
| 15/09/12 | 12:23 |
|
|
|
|
4. |
זו גם יכולה להיות ההחלטה הטובה שלו  |
צורי |
| 15/09/12 | 12:23 |
גם בליברפול יכל היה לבזבז זמנו.אי אפשר לנבא מה יהיה.העיקר שיוסי יצליח
|
|
|
|
|
אתה צודק  |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 15:33 |
קשה לדעת מה יקרה, אבל על פניו, האפשרות של ווסטהאם טומנת בחובה הרבה יותר בעיות נראות לעין מאשר אפשר אולי לחשוב
בכל מקרה, הלוואי ולו ולווסטהאם תהיה עונה גדולה!
|
|
|
|
3. |
כתבה מעולה  |
טל |
| 15/09/12 | 12:13 |
פלגרינו אתה מוכשר! המשך כך!
|
|
|
|
|
פריילוף?   |
ניצן פלד |
| 15/09/12 | 16:37 |
|
|
|
|
2. |
הכל שטויות  |
דודו |
| 15/09/12 | 12:10 |
אם יהיה טוב ישחק אם לא לא ישחק
|
|
|
|
1. |
הכל שטויות  |
דודו |
| 15/09/12 | 12:10 |
אם יהיה טוב ישחק אם לא לא ישחק
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |
הליגה האנגלית
ליגה אנגלית - פרמייר ליג
- מאבק על רווחים מזכויות דחפו את ייסודה של הפרמייר ליג ב-1992
- מנצ'סטר יונייטד היא הראשונה בטבלת הזכיות עם 20 אליפויות (13 במתכונת הנוכחית). ההכתרה הראשונה: 1908.
- מנצ'סטר יונייטד היא האלופה הנוכחית
- חדשות, תוצאות, טבלאות ולוח המשחקים - כאן בעמוד
המלצות גולשים בפייסבוק
|
|