עקוב אחרינו

ריאל וברסה דורסות כל מה שזז בספרד. המרוויחה: הפרמייר-ליג

ניצן פלד
12:42|19/08/2012

הפערים בלה ליגה הולכים וגדלים, וכוכבי קבוצות הדרג השני שלא מוצאים מקום בשתי האימפריות בורחים לאנגליה בשביל הכסף והאפשרות לזכות בתארים. כיצד הפכה הליגה הספרדית ליצרנית כשרונות, ואיך המצב מזכיר את ליגת הסל שלנו?

בריחה בכיוון אחד (gettyimages)
בריחה בכיוון אחד (gettyimages)

אחת הדרכים הכי פופולריות לבקר את ליגת העל בכדורסל היא לומר שאין לה אח ורע בעולם כולו, במובן הרע של הביטוי כמובן. מי שמע על ליגה שנשלטת על ידי קבוצה אחת עד כדי כך שלשחקנים מקומיים מצויינים יש רק מסלול אחד בקריירה – להתקדם, עד שהם מקבלים מקום בקבוצה האחת הזו? ובכן, בחצי הראשון של העשור הקודם החלו כדורסלנים ישראלים רבים לגלות את האופציה האחרת שיש להם להשתכר טוב ולהילחם על תארים: לצאת לחו"ל. בזה, לפחות, לליגת העל הישראלית בכדורסל יש אחות עכשיו: הליגה הספרדית.

"גם השנה יהיו חיים מחוץ לשתי הגדולות בליגה הספרדית. תמיד יש", כתב בשבוע שעבר העיתונאי המעולה סיד לואו, המסקר את הליגה הספרדית עבור "הגרדיאן" הבריטי. "הפחד הוא שהסוף של כל הסיפורים האלה, של כל הכוכבים החדשים שעולים בליגה, הוא מוכר וידוע. להצטרף לריאל מדריד או לברצלונה. או לעזוב את ספרד".

המציאות הזו שלואו מתאר היא עניין שאמנם כבר די מוכר, אבל הוא הולך ומחריף בשנים האחרונות יותר ויותר. פערי ההכנסות בין ברצלונה וריאל לבין יתר הקבוצות בספרד, תוצאה של היסטוריה, פופולריות, אבל לא פחות של ניהול שערורייתי של הליגה בדמות חוזי טלוויזיה נפרדים לכל קבוצה (ולא קיבוציים), הולכים וגדלים, והכלכלה הספרדית החלשה לא מוסיפה תקווה לשינוי בקרוב.

למי שעוד צריך היה המחשה עד כמה מצבן של קבוצות בליגה הספרדית חמור, שימו לב לנתון הבא: רק שני שחקנים עברו הקיץ בהעברה מלאה (לא השאלה), מאחת משלוש הליגות הגדולות האחרות באירופה (גרמניה, איטליה ואנגליה) אל תוך הליגה הספרדית. חואן אנחל רומן, בחור בן 19 שעזב את האקדמיה של מנצ'סטר סיטי ועבר לברצלונה B, ואלבאן בוניואקו בן ה-18, שעבר מהנוער של ארסנל לסביליה. סה טו.

לעומת זאת, לא פחות מ-13 שחקנים יצאו מספרד לאיטליה, גרמניה ואנגליה, בחלוקה מאוד שווניות של 4, 4 ו-5 בהתאמה. ובעוד את העלות הכוללת של רומן ובוניאקו אי אפשר ממש לחשב (קוראים לה "מינימלית"), הרי שקאסורלה, מיצ'ו, יאקוב, קונה, ראמיס, ריברולה, קסטרו, ואלרו, קאסרס, קרבאחל, דומינגס, דמידוב וחוסלו נקנו עבור סכום כולל של 66 מליון יורו. מחוץ ל-2 הגדולות (ובלי קשר לזה שריאל מדריד שקטה הקיץ), הליגה הספרדית הפכה ללא יותר מיצאנית כשרונות לליגות הגדולות של אירופה. משהו בין הליגה הצרפתית לזו של פורטוגל והולנד.

אז אם המצב כל כך גרוע, איך זה ש-5 מ-9 הזוכות האחרונות בגביע אופ"א והליגה האירופאית הן ספרדיות, לא כולל עוד 2 ספרדיות שהפסידו בגמר (בשני המקרים, לספרדייה אחרת)? הרי אם הליגה הספרדית היא תחרות בין שני ענקים וכל היתר הן קבוצות ברמה נמוכה שרק מייצאות כשרונות, מניין השליטה הזו בתחרות שלואו מכנה "הטורניר שמודד את עומק הכישרון של הליגות באירופה"?

ובכן, בדיוק כתבנו את התשובה – בכישרון. הדורות הנוכחיים של הכדורגל הספרדי כל כך מוכשרים, כל כך עמוקים ועשירים בכדורגלנים ברמה הגבוהה ביותר, עד שהם מצליחים לגרום גם לקבוצות העשוקות של הליגה הספרדית לזכות בתארים יבשתיים.

ב-12 טורנירי אליפות אירופה עד גיל 17 האחרונים, מאז 2001 בעצם, לספרד יש 3 זכיות, 3 גמרים, ועוד 2 הופעות בחצי הגמר. הנבחרת עד גיל 21 היא האלופה היבשתית המכהנת, והנבחרת עד גיל 19 זכתה בתואר פעמיים ברציפות בשנתיים האחרונות, ובסך הכל רשמה 6 זכיות מאז 2002, בתוספת עוד הפסד בודד בגמר. זה מאזין כל כך מדהים, ועדיין, אפילו הוא מחוויר לעומת ההישגים של הנבחרת הבוגרת – שבקיץ הפכה לראשונה בהיסטוריה שזוכה בשלושה טורנירים בינלאומיים גדולים רצופים (יורו/קופהב+מונדיאל) וזיכתה את עצמה במועמדות הכי לגיטימית שיש לתואר הלא רשמי של הנבחרת הגדולה אי פעם.

אז נכון שרוב הרכב הנבחרת הבוגרת מבוסס על שחקני ברצלונה וריאל מדריד, אבל זה לא אומר שהכישרון לא צומח בכל רחבי המדינה. רק 5 מ-18 שחקני הסגל שזכה ביורו עד גיל 19 ב-2011 הגיעו לטורניר מברצלונה ומריאל, מספר זהה מבין 23 שחקני הסגל עד גיל 21 באותה שנה השתייכו אז לשתי הגדולות (כולם, אגב, לברסה), ורק 4 מ-20 (2 מכל אחת) היו כאלה בסגל עד גיל 19 בשנה שעברה. כל שלושת הנבחרות הצעירות האלו, כאמור, סיימו את הטורנירים שלהן כאלופות היבשת.

אבל הבעיה היא שקצת בדומה לטורנירי הגילאים המרתקים והמלהיבים הללו, גם הליגה הספרדית הופכת יותר ויותר לתחרות שכדאי לראות בשביל לזהות את הכוכבים הגדולים הבאים, כשבראש מהדהדת הידיעה שאת שנותיהם הגדולות ביותר לא יעבירו בקבוצה בה "גילית" אותם. והיום יש לתופעה הזו מרוויחה אחת בולטת: הפרמיירליג.

המצב בכדורגל האנגלי הפוך במידה רבה לזה של הכדורגל הספרדי. אם בספרד אין כסף, אבל יש ים של כישרון מקומי משובח, הרי שבליגה האנגלית אין כל כך סוף לכסף, אבל בריכת הכישרון מעולם לא הייתה רדודה ועכורה יותר. אז מה עושים המועדונים האנגלים במצב כזה? את הברירה ההגיונית האחת: לרכוש שחקנים ספרדים.

לסיטי יש את דויד סילבה. לצ'לסי יש את חואן מאטה, וגם את פרננדו טורס. ארסנל רצתה גם היא פליימייקר ספרדי והביאה את קאסורלה. יונייטד איישה את עמדת השער בדויד דה חאה. בסנדרלנד בונים על הרכש מאסטון וילה, קרלוס קוולאר, במרכז ההגנה. ימיה המוצלחים של ליברפול בחצי השני של העשור הקודם, עת צ'אבי אלונסו וטורס היו בשיאם במידה, אמנם הרחק מאחור, אבל ריינה ואנריקה עכשיו שם, מחכים לפריצה של סוסו. נוריץ', עם שני ספרדים, סוואנזי עם ארבעה ו-וויגאן (אותה מאמן רוברטו מרטינז הספרדי, בעבר בסוואנזי) עם חמישה, מנסות כל אחת בדרכה ובמינונה לשחזר את הישגי ליברפול ההיא, הספרדית, של רפאל בניטז.

סוואנזי, אגב, עומדת במידה לא מבוטלת במרכז האובססיה החדשה של הכדורגל האנגלי עם הכשרון הספרדי. אחרי שאומנה כאומר על ידי מרטינז, בעונה שעברה היא שיחקה את משחק המסירות המהיר בליגה כולה. ברנדן רוג'רס, שהוביל את הכדורגל הזה אשתקד והעונה מאמן את ליברפול, רכש מקבוצתו הקודמת את ג'ו אלן, והמחמאה הכי טובה שהוא יכול היה לחשוב עליה הייתה לומר עליו ש"הוא כל כך טוב, הוא נראה כמו כדורגלן ספרדי". המשך ישיר למגמה שביטא ג'יימי קראגר מיד אחרי היורו, כשקרא לכדורגל האנגלי לא לפחד ללמוד עוד ועוד מהכדורגל הספרדי.

וכפי שזה נראה, הם לומדים – ועושים זאת בדרך הכי קלה שיש: הם פשוט קונים אותו. עושרן של הקבוצות האנגליות לא עומד להתפוצץ בקרוב, בניגוד לתחזיות של מי שהאמין בתקנות הפייר-פליי-הפיננסי (וכותב שורות אלה בניהם), וכל עוד הכדורגל הספרדי ימשיך להתנהל כדואופול אבל ימשיך לייצר כשרונות בכמויות מסחריות, המצב לא הולך להשתנות לטובת הקבוצות "האחרות" של הכדורגל הספרדי. הנחמה היחידה שלהן תמשיך להיות העובדה שמדי פעם הכוכב שהן מייצרות בוחר לצאת לחו"ל ולא לפגוש אותן פעמיים בשנה. השלב הבא: הנפת צלחות פלסטיק.

התפרסם לראשונה:     12:42 | 19/08/12 הדפס
תגובות
עד כה: 54 תגובות, ב- 19 דיונים. הוספת תגובה
19. קמא שגיעוט חטיו אפשר לאשוט בטגווה עכט?הודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 20/08/12 | 17:25
מתחיל לעצבן אותי אלה שמגיבים פה וגם מדברים בשפה מלוכלכת ומגעילה וגם כותבים בשגיאות כתיב של ילדים בני 3 פשוט אל תגיבו
הגב לתגובה זו סגור
18. באמת?הודעה שנקראההודעה נעולה | 19/08/12 | 21:35

אלבס, דקו, ג'יולי, בלטי (שער ניצחון בגמר ליגת האלופות 2006), לארסון (שתי בישולים באותו גמר), פיקה (אחד מבלמי השנה בעולם בשנת ההחתמה שלו 2009), אבידל (הוכתר על ידי לא מעט אנשים כמגן הטוב בעולם), אטו (שער שיוויון ב2006, מלך השערים של התקופה בתקופת רייקארד)..

גם הם גרועים? כי גם הם נקנו על ידי ברצלונה בתקופה הזאת..

 

זמברוטה הגיע כמגן הימני הטוב בעולם!

גודיונסן היה מצויין בבארסה והובא מראש כמחליף וזה התפקיד שהוא מילא..

מקסוול החתמה גרועה? בכל קבוצה אחרת הוא שחקן הרכב!

איברה? 16 שערי ליגה ב-29 משחקים.. 13 בישולים.. אם זאת עונה חלשה שלו אני רוצה לראות אותו עושה עונה טובה בלה ליגה..

ורק נזכיר שהוא הגיע כמלך שערי הסריה א' שחקן השנה בסריה א' הזר המצטיין בסריה א' אחד מ-11 שחקני השנה של אופ"א.. ככה שכל אגורה ששולמה עליו היתה שווה מהבחינה הזאת..

תוראם נבחר לאחד משחקני השנה בעולם בתקופה שלו בבארסה

מיליטו היה מצויין רק שהוא סבל מפציעות

הגב לתגובה זו סגור
17. חובבן...הודעה שנקראההודעה נעולה בית"ריסט בנשמה  | 19/08/12 | 17:32

ב-4 שנים האחרונות ברצלונה קנתה רק 3 שחקנים מקבוצות בספרד: אדריאנו וייה ואלבה, למעשה ברצלונה קנתה רק 14 שחקנים מקבוצות ספרדיות ב-13 השנים האחרונות, ממוצע של כמעט שחקן לעונה, מה אתה רוצה שברצלונה לא יקנו שחקנים? למה חיפה לא קנתה העונה איזה 15 שחקנים מקבוצות תפה בארץ? אתה סתם אוהב להציק, בכל מדינה יש נהירה של השחקנים הבולטים לקבוצות הגדולות, וברצלונה משלמת לקבוצות ביד נדיבה, למעשה ברצלונה אחת הקבוצות הכי כושלות ברכש בעשור האחרון, חוץ מדיניו, עד ללפני 3 עונות (2010-11) הם קנו שחקנים גרועים במחירים פצצתיים (איברה, מקסוול, קרייסון, צ'יגה, קייטע, קאסרס, חלב, הנריקה, מיליטו, זמברוטה, תוראם, גודיונסן, אזקוארו... שחקנים גרועים שנשפחו על כל אחד מהם עשרות מליונים...), למעשה ברצלונה רק עזרה לקבוצות אחרות בכך ששילמה מחירים מוגזמים על שחקנים לא טובים...

הגב לתגובה זו סגור
16. באתי להשליט סדרהודעה שנקראההודעה נעולה הנשיא  | 19/08/12 | 17:13

נהייתה מגמה מאוד מכוערת של טוקבקים פה באתר, כל כתבה לא מוצאת חן, כל כתבה היא מגמתית.

תקשיבו טוב מאוד, יש אלפי אתרי ספורט, סליחה על הבוטות, אבל עופו מפה.

אל תהיו יפי נפש ואל תעבדו על עצמכם, הליגה הספרדית היא ליגת הכדורגל האטרקטיבית ביותר בעולם ובישראל בעיקר, ומיד אחריה האנגלית.

תפעילו טיפה את הראש ותחשבו, אם מיליון איש רוצים לראות את הליגה הספרדית, ועשרה את הליגה הסקוטית, איזה ליגה תשודר?

הליגה הספרדית ברמה יותר גבוהה מהאנגלית, נקודה.

אל תחפשו תגובות ורעיונות מתחכמים, עובדות נטו.

מי שחושב שצ'לסי יותר טובה מברצלונה או ריאל כי לקחה ליגת אלופות בעונה אחרונה שיקום.

הבטן של הליגה הספרדית משתווה ברמתה לצמרת כל ליגה אחרת, אם תרצו ואם לא, אך ילדותי להגיד שאם סביליה הייתה באנגליה היא הייתה לוקחת אליפות, למה? כי באנגליה משוחק כדורגל אחר, ואם במשחק כזה או אחר קבוצה ספרדית תהיה עדיפה על קבוצה אנגלית, במשך זמן ולאורך הרבה משחקים, אני חושב שקבוצה ספרדית תאבד את יתרונה ותיכנע לפיזיות ולהגנתיות באנגליה.

אה וקבלו חדשות, גם באיירן מינכן גדולה על אנגליה בכמה מידות.



סלאמתכ

הגב לתגובה זו סגור
  חולק עליךהודעה שנקראההודעה נעולה שבי  | 19/08/12 | 19:00

ניסיתי להיות עדין אדוני הנשיא אבל צר לי, 

הטענות שלך מגוחכות וללא שום ביסוס. הליגה הספרדית נחלשה מאוד ב 6 השנים האחרונות. יותר נכון אין ליגה אלא רק שתי קבוצות. כך שהעניין בליגה ירד פלאים. מזכיר את הליגה הסקוטית. הטענה שלך  על הבטן של הליגה הספרדית היא הזויה ושוב לא מתבססת על דבר. אתה ראית משחק בין ראיו ויקנו ל אספניול? בין בטיס לגרנדה? ספר לי בבקשה. כי אני צפיתי ופעם נרדמתי ופעם פשוט העברתי ערוץ, שיחקו כדורגל בהליכה. משעמם ואיטי. כשהייתי בחו"ל יצא לי לראות שידורים של הליגה האנגלית. משחקים כמו וויגאן נגד נוריץ', סוונסי נגד סנדרלנד וזה היה פשוט מרתק ומענג אלפי מונים מהליגה הספרדית.

רצית עובדות - בממצוא הנקודות של אופ"א הליגה האנגלית מקום 1. 

עובדה שאלופת אירופה היא מהליגה האנגלית.

עובדה שבחמש השנים האחרונות בצ'מפיונס ליג לספרדיות יש שתי נציגות וחצי (החצי זה ולנסיה)

בעוד שלאנגליות יש במינימום שלוש, ולעיתים ארבע נציגויות ברבע הגמר (חוץ משנה שעברה) ארסנל, צ'לסי, יונייטד, וטונהאם/ליברפול תלוי מי עולה - מצליחה. השנה זו תהיה סיטי. 

העובדה שנב' ספרד מצליחה לא קשורה לליגה אלא לבארסה וריאל. בהרכבה של הנבחרת משחקים 6 שחקנים מברצלונה 4 מריאל ו1 מסיטי. סתם לשם המחשה.

זקוק לעוד עובדות? אחוזיי צפייה בעולם בליגה האנגלית הם פי 14!! מהליגה הספרדית,  אדוני הנשיא, אתה רצית לדבר על עובדות. כנראה שזה יותר מעניין לא?

האנגלית לא קרובה לאף ליגה, לא בעניין ולא ברמת הכדורגל שמשוחק שם כל שבוע. 

הליגה הספרדית נאבקת עם הבונדסליגה על הסגנות - ובפער ניכר מהמוליכה.

שתהיה עונה מוצלחת. 

  

הגב לתגובה זו סגור
  אופס שבי.. תסתכל שוב בטבלה...הודעה שנקראההודעה נעולה baryo  | 19/08/12 | 20:52
דוא''ל:tal_bar_yo7@walla.com


אמרת להביא הוכחה?

אני אביא לך את ההוכחה שלך.. דירוג אופ"א:



מקום ראשון.. מי?? אנגליה??? לא ממש..

תגוגל את הדף ויקיפדיה הבא UEFA coefficient..

הטבלה השלישית בדף היא טבלת דירוג הליגות לפי אופ"א.. תוכל לראות שאנגליה כבר לא במקום הראשון.. שגרמניה צברה את אותו ניקוד כמו אנגליה בשנה שעברה בזמן שספרד סיימה עם יותר מ5.5 נקודות יותר (ורק נגיד שזה המון בהתחשב בעובדה שאין ליגה [או מדינה ליתר דיוק] שמגיעה ל21 נקודות!)..



הליגה האנגלית משודרת ביותר מקומות? ברור.. הרי הבריטים שלטו בהרבה מקומות באפריקה.. הם לימדו אותם כדורגל.. הם שידרו שם עוד לפני שבספרד שידרו כדורגל מחוץ לספרד (וזה מתוך שיחות עם לא מעט אפריקאים בדף הפייסבוק המצויין True Football Analysts שרוב חבריו הם מאפריקה ולא מעט מהם מודים בזה שהם לא התוודעו לספרד עד לשנים האחרונות בזמן שאנגליה קיימת אצלם מאז שהם נולדו בערך)..

קבוצות ספרדיות ש"נכשלו" באלופות:

ויאריאל הגיעה עד לחצי גמר עם תקציב אפסי (נזכיר שזאת קבוצה "צעירה" בליגה הראשונה... בטח בתקופה ההיא.. ושמגיעה מעיר קטנה שהאיצטדיון הלא גדול שלה מכיל חצי מהתושבים בעיר בקלות).. אחר כך המשיכה גם בלי הכוכבים שלה לעשות הופעות גדולות.. אבל איבדה את הכוח

סלטה ויגו.. זה הולך קצת אחורה.. אבל ויגו תוך כדי ירידת ליגה לקחו את ארסנל למפגש כפול מהקשים ביותר שהיה לארסנל בליגת האלופות (האנגלים עלו בזכות הפרש שערים)..

בטיס (גם פה הולכים אחורה).. נפלו על בית המוות של ליברפול וצ'לסי (באחת הפעמים היחידות ששתי קבוצות מאותה מדינה נפגשות בשלב הבתים).. בטיס סיימה את העונה ההיא במיקום ממש נמוך בליגה (ניצלה מירידה ברגע האחרון, ירדה אח"כ).. לקחה את ליברפול (אלופת אירופה המכהנת באותו זמן) וצ'לסי (של מוריניו) למשחקים מאוד קשים והודחה ממש במשחק האחרון בבתים..

אתלטיקו מדריד.. 2-2 (כשהם שולטים כל המשחק) מול צ'לסי.. ממשיך כמובן לזכיה בליגה האירופית שם הם מדיחים את ליברפול ומנצחים בגמר את פולהאם.. כשעל הדרך הם היחידים שמצליחים לעצור את וולנסיה..

ואז זכו שוב כששוב הם אלו שזורקים את הספרדיות.. הפעם וולנסיה ובילבאו (שזרקה את יונייטד נזכיר לכם)..

וולנסיה? כמעט תמיד ברבע הגמר.. וזאת קבוצה נזכיר לכולם שמכרה את שתי הכוכבים הגדולים שלה ב70 מיליון יורו תוך שבועיים.. הביאה במקומם חלוץ אחד ב10 מיליון יורו (סולדאדו) ואת שאר הכסף הוציאה בעיקר כדי לשרוד בכלל..

עונה שעברה לשם שינוי הודחו מהאלופות.. אז הם הגיעו עד חצי גמר האירופית (כששתי הקבוצות של מנצ'סטר מודחות לפניהם)

 

או שאולי נסכם את זה ככה..

כמה אנגליות הגיעו בשנה שעברה לשתי רבעי הגמר של האלופות והאירופית גם יחד? אחת!

כמה ספרדיות הגיעו לחצאי הגמר בשתי הטורנירים האלה? 5!!

 

הבעיה של ספרד היא שהקבוצות מסביב עשויות באמת לקרוס כלכלית.. אבל כשחושבים על זה.. בנתיים תסתכלו על השמות האלו:

לידס, פורטסמות', ווסטהאם...(אתם רשאים להוסיף עוד כמה)

הגב לתגובה זו סגור
  כמה הערות לתגובה הקודמת שלי (בהנחה שהיא תתפרסם)..הודעה שנקראההודעה נעולה baryo  | 19/08/12 | 21:18

1. אפריקה היא רק דוגמא למקום בו הליגה האנגלית שווקה מוקדם והרוויחה יתרון..

אם אני לא טועה גם בישראל שודרה הליגה האנגלית עוד לפני שערוץ הספורט (ערוץ 5 הישן שעליו בנוי האתר הזה) הגיח לעולם והחל לשדר את הספרדית..

מה לגבי ארה"ב? ESPN עד לא מזמן בכלל לא שידר את הליגה הספרדית בהנחה שאין עניין בליגה הזאת בארה"ב.. הם שידרו אותה רק לאיזור הדרומי יותר של היבשת.. אבל.. בשנים האחרונות לא רק שחל שינוי.. מאז שהם החלו לשדר את הליגה הם מייד מיתגו אותה כטובה בעולם!!!

 

2. הקבוצות שהזכרתי ששיחקו בליגת האלופות..

הרעיון מאחורי זה היה להראות עד כמה הקבוצות ה"חלשות" וה"קטנות" האלה.. שכמעט ירדו ואפילו באמת ירדו ליגה.. היו דומיננטיות באירופה בעשור האחרון.. עם סגלים קטנים יחסית ועם תקציבים נמוכים (בואו נזכור שצ'לסי וסיטי לא היו קרובות לליגת האלופות בלי התקציבים של המיליארדרים ושצ'לסי נכשלה באופ"א בשנים לפני אברמוביץ' [באחת ההזדמנויות גרשון, אלימלך ואוסטרץ דאגו לזה כמובן])..

הגב לתגובה זו סגור
  baryo baryo...הודעה שנקראההודעה נעולה שבי  | 20/08/12 | 12:16

חבר יקר,

הספרדיות אכן עקפו את האנגליות במדד. וזה רק בזכות הליגה האירופית ורק בשנה האחרונה.

אתה וכל חובבי החיגה הספרדית חייבים להכיר בעובדה שהליגה האירופית היא ליגה קיקיונית. המנצ'סטריות ראו בה מטרד ולא שום דבר אחר. אפילו פולהאם שיחקה עם הרכב שני ושלישי במפעל הזה! דבר שלא קורה באף קבוצה ספרדית. מעבר לזה, בליגה האירופית לפני שנתיים הגיעו 3 פורטוגליות לחצי האם זה אומר שהליגה שם טובה מהספרדית?? 

אתה יכול להמשיך בדמגוגיה הזולה הזו אך לא תשכנע אותי כך. שנה שעברה האנגליות נפלו באירופה - השנה הרעה ביותר מזה 15 שנים. זה היוצא מן הכלל. ובכל זאת, התואר החשוב והנחשק ביותר נחת בלונדון. שוב אני לא חושב שזו הוכחה חותכת אך בכל זאת, קבוצה מקום 5!! בליגה האנגלית היא אלופת אירופה. דבר כזה לא יכול לקרות וגם לא יקרה בספרד. זה ידידי מעיד על חוסנה של הליגה.מה גם שליברפול עשתה את אותו הדבר כשהיא זכתה (סיימה 5 בליגה), זה מעיד על רמה גבוהה. זו לא חוכמה לסיים בין ה4 בספרד כי הרמה נמוכה. לכן כל הזמן מקום 4 משתנה ואז יורדים ליגה - סלטה ויגו, דפורטיבו, וויאראל. דבר שלא יקרה באנגליה. כי שם אין פוקסים, יש רמה. יש עניין.  כל קבוצה יכולה לנצח כל אחת. לראות משחק של ברצלונה מבאס. השאלה אם זה יגמר 4 או 5. הקסם בספורט הוא שזה מחזה ללא סוף ידוע מראש. בספרד הקסם התפוגג לו עם עליית הצוררים מבארסה ומדריד כששאר הליגה מדדה בעצלתיים מאחור. (הכותרת של ניצן פלד מבהירה זאת היטב)

בכל מקרה baryo אתה יכול להתנצח לגבי הסיבות לעניין שיוצרת הליגה ברחבי תבל אך זו עובדה. היום בעידן האינטרנטי, שהשוטף כלים האריתראי אצלי בעבודה מדבר באייפון בסקייפ עם המשפחה שלו הכל פתוח ונגיש. אם הם היו חושבים שיותר מעניין לצפות בליגה הספרדית היו עושים זאת. אך זה לא קורה. כי זה פחות מעניין אותם.

אני לא מבין איך אפשר להתווכח על זה. זה נראה לי מובן מאליו. לראיה הפוטו פיניש המרהיב בעונה שעברה. ופתיחת העונה הנהדרת העונה. 

על כל פנים, תבלה מהליגה הספרדית.. אני גם לא אוהב טונה ויש כאלה שחושבים שזה מעדן...   

הגב לתגובה זו סגור
  רוצה עובדות על הבטן הספרדי בבקשההודעה שנקראההודעה נעולה בנצי  | 20/08/12 | 00:13

קבוצות כאלה משחקות בליגה אירופית.

מי לקח ליגה אירופית בעונה ראשונה ? אתלטיקו מדריד שניצחה את פולהאם.מי הגיע לגמר של המפעל הזה העונה ? 2 ספרדיות שבדרך בילבאו ה"עלובה" עשתה מיוניטד ה"ענקית" צחוק באולד טראפורד וניצחה רק 3:1 (הטענה שהיא לא התאמצה זה קשקוש).ההבדל בין הליגות זה הכסף שבספרד היא חלוקה לא שויונית.כך בארסה וריאל לכל ליגה והיא תעלם ומצד שני כך קבוצות צמרת מכל ליגה אחרת והליגה הספרדית לא תאבד מהשוויוניות שלה.אם בעיית חלוקת הכספים תיפתר (משלא יקרה לצערי כמראה) הליגה הספרדית תאבק חזק על התואר "הליגה הטובה בעולם".ליגה אנגלית תחרותית כי יש 20 קבוצות בינוניות בהשווא לבארסה וריאל.

הגב לתגובה זו סגור
  יא טמבל איך בחמש שנים האחרונותהודעה שנקראההודעה נעולה דיוויד בלאט התותח  | 20/08/12 | 12:25
בחמש שנים האחרונות שולטת אך ורק ברצלונה עם שלוש זכיות אז אל תבלבל במוח
הגב לתגובה זו סגור
  הליגה הכי טובה בעולםתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה תגובה חכמה  | 20/08/12 | 08:47

הגב לתגובה זו סגור
  הליגה הכי טובה בעולםהודעה שנקראההודעה נעולה אנונימוס  | 20/08/12 | 08:52

הליגה הספרדית לא הכי טובה בעולם היא הליגה עם הכי הרבה כוכבים ולכן היא הכי אהודה ואל תשווה בין צלסי לברצלונה אלא למקבילה לה בליגה הספרדית לבאנטה(מקום5) ואני חושב שאפילו אתה לא כזה מטומטם שתחשוב שלבאנטה יותר טובה ודרך אגב בוא נמשיך רגע את ההשוואה ארסנל מול ולנסיה (מקום3) טוטנהאם מול מלאגה (מקום 4)  בקיצור אתה לא מבין מהחיים שלך...

הגב לתגובה זו סגור
15. אהבתי!הודעה שנקראההודעה נעולה ואן פרסי שבור רגל  | 19/08/12 | 16:46
כתבה יפה מאוד! באותו הקשר- סנטי קאסורלה שחקן ענק. הולך להיות אחד הפליימייקירים החזקים בעולם.
הגב לתגובה זו סגור
14. מעניין שעד עכשיו פרסמו רק אחת מהתגובות שליהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 16:43

אפילו שעשיתי 5

הגב לתגובה זו סגור
13. בחלומות שלך גם ויאריאל הייתה מנקנקת את ליברפולהודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 16:22

הגב לתגובה זו סגור
12. אלה ריאלהודעה שנקראההודעה נעולה םויחילליח  | 19/08/12 | 16:12
ריאל תנצח ביום חמישי את ברצלונה
הגב לתגובה זו סגור
  ליגה ספרדיתהודעה שנקראההודעה נעולה שמעון  | 19/08/12 | 16:37

איזה כיף לנו, ליגה ספרדית בפתח ואני כבר לא יכול לחכות למשחקי הערב ויש אחלה משחקים - ריאל מדריד נגד ולנסיה הולך להיות משחק גדול כי שתי הקבוצות מצויינות ללא שום ספק. משחק נוסף של ברצלונה נגד סוסיאדד, זה אחלה משחק מסקרן מאוד עם טיטו על הקווים של בארסה

הגב לתגובה זו סגור
11. המבין לא מביןהודעה שנקראההודעה נעולה איליי  | 19/08/12 | 15:45
אם תעשה משחק בין בארסה ליונייטד אז בארסה לא תנצח כל כך בקלות לעומת זאת אם תעשה משחק בין ליברפול למאלגה אין ספק שליברפול תנקנק אותם.
הגב לתגובה זו סגור
  אתה טועה...הודעה שנקראההודעה נעולה פפ  | 19/08/12 | 16:39

אם קבוצה כמו בילבאו טיילה מול מנצ'סטר אז תאמין לי שברצלונה יכולה לעלות עם המילואים נגדה - דבר שני ליברפול זה רק שם ביום בינוני הם יקבלו ממלאגה 3 חתיכות

הגב לתגובה זו סגור
  אז איךהודעה שנקראההודעה נעולה נשיא אופא  | 19/08/12 | 17:04

אז איך תסביר שקבוצות ספרדיות שולטות במפעל שלי בחמש שנים האחרונות?

 

אה ובילבאו מנצסטר זכור לי משהו, ולך?

הגב לתגובה זו סגור
  כן זכור לי מה שאברה אמר זמן קצר לפני המשחק הזההודעה שנקראההודעה נעולה לידור  | 21/08/12 | 00:25

"האמת, זה מביך לשחק שם (בליגה האירופית)."

תעשו לי טובה ותפסיקו לנפנף בליגה האירופית הזאת, שלא מעניינת את קצה הציפורן לקבוצות המובילות באנגליה,

תקוע להם בימי חמישי בערב אז כל המשחקים שלהם בנפרד משאר הליגה בראשון בצהריים/ערב, סתם יוצר עומס משחקים ומפריע במטרה (אליפות/מקום רביעי/גביע).

אם טוטנהאם, שסה"כ נלחמת על מקום בליגת האלופות (מה שיעזור לה לשמור על שחקנים ולהביא חדשים), עלתה בהרכבים שניים ושלישיים (ליברמור... לא יאומן שנתנו לו לשחק), זה אומר דרשני על המפעל הזה.

השורה התחתונה היא שזכייה בגביע השוקו הזה נותנת את אותו סכום כסף שמקבלים על אתם יודעים מה?... שמינית גמר ליגת האלופות.

ככה שטוטנהאם עשתה בשכל. כמה שיותר מהר לעוף משם כי אם יעלו לבתים של ליגת האלופות, כנראה גם יגיעו לשמינית. וחוץ מאותו סכום זכייה, כנראה שהרבה יותר אנשים יראו את המשחק שלהם מאשר אם היו מגיעים לגמר גביע השוקו.

עובדה.

הגב לתגובה זו סגור
10. אהודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ניצן פלד  | 19/08/12 | 15:24

הגב לתגובה זו סגור
9. תכלס אחלה כתבה נכונה ומדוייקת הודעה שנקראההודעה נעולה בן פורת יוסף עליי  | 19/08/12 | 14:24

אהבתי 

הגב לתגובה זו סגור
8. שטויות במיץ...כל הטיעונים מגוחכיםהודעה שנקראההודעה נעולה פפ  | 19/08/12 | 14:08

נתחיל מזה שקבוצות דרג שני של ספרד יותר חזקות מקבוצות הדרג שני של אנגלייה, עצם זה כמו שאתה ציינת ש-5 מתוך 9 זכיות אחרונות בגביע אופ"א הן של קבוצות ספרדיות מוכיחות את זה, אנשים יכולים ללגלג אבל העובדה היא שהליגה הספרדית היא החזקה ביותר, הכדורגל שלהם הוא תוסס, טכני ואיכותי קבוצות כמו אתלטיקו מדריד, ולנסיה, מלאגה, סביליה, בילבאו היו חזק בצמרת בכל ליגה ולא לשכוח שבילבאו ניקנקה למנצ'סטר את הצורה שנה שעברה. זה פשוט ש- 2 הגדולות של ספרד כל כך חזקות כך שנראה שהליגה חלשה, תשימו אותן בליגה האנגלית והן מטיילות לאליפות אפילו עם הרכב המילואים שלהן.

הגב לתגובה זו סגור
  2 הגדולות בספרד הם מפלצות,שאר הליגה היא ברמה האנהודעה שנקראההודעה נעולה המבין  | 19/08/12 | 15:03

2  הגדולות בספרד הם  מפלצות,שאר הליגה היא ברמה האנגלית ואפילו  יותר טובים

הגב לתגובה זו סגור
  צ'לסי ניצחה את ברצלונה ואת ולנסיההודעה שנקראההודעה נעולה מקללה  | 20/08/12 | 01:48

אז לפי ההגיון הזה, הליגה האנגלית היא הטובה בעולם. לא?

הגב לתגובה זו סגור
  מבינה תאורתית זה נכוןהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 20/08/12 | 17:19
אבל צ`לסי ניצחה בהרבה מזל וברצלונה הייתה עדיפה
הגב לתגובה זו סגור
  הנצחון של צ'לסי זההודעה שנקראההודעה נעולה בנצי  | 20/08/12 | 23:47

פוקס.עם בארסה הייתה מנצלת את המצבים שהיו לה במשחק בחוץ היה נגמר 5 ךפחות.ולהזכירך בארסה נצחה ב-09 את יוניטד רק 2:0 וב-11 "רק" 3:1 וזאת מפאת כבוד ליריבה.אם זה היה ריאל במצב זה לא היו רחמעם.

הגב לתגובה זו סגור
  זה הקישקוד הכי גדול ששמעתיתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה תגובה חכמה  | 19/08/12 | 16:24

הגב לתגובה זו סגור
7. ועדיין..הודעה שנקראההודעה נעולה baryo  | 19/08/12 | 13:57
דוא''ל:tal_bar_yo7@walla.com


ועדיין כל ספרדי שמשחק באנגליה חוטף על הראש אחרי שתי הופעות לא טובות ברצף (או חס וחלילה 3 הופעות בינוניות באותו חודש כולל משחקי גביע ואירופה)..





ועדיין הקבוצות הספרדיות ימשיכו לשלוט באירופה גם השנה..

 

ועדיין כולם ירגישו במשך חודשיים שהנה וולנסיה/אתלטיקו/בילבאו/סביליה בדרך למלחמה על האליפות..

 

ועדיין הליגה האנגלית תהפוך למאבק בין שתי קבוצות יותר מהר מהמאבק של הספרדית..

 

ועדיין המאבק על שאר המקומות באירופה (מקומות 3-6) ייגמר בספרד במחזור האחרון בזמן שבאנגליה הוא יהיה סגור חודש לפני..

 

ועדיין האנגלים ימשיכו לשאול את עצמם איך יש להם 4 קבוצות כל כך חזקות אבל נבחרת כל כך גרועה...

הגב לתגובה זו סגור
6. ריאל מדרידהודעה שנקראההודעה נעולה אסי  | 19/08/12 | 13:49

ריאל מדריד הכי טוב בעולם אפילו יותר מה ברסה והליגה הספרדית הכי טוב שה יש אין משחקים יותר טובים מה הליגה הספרדית 

הגב לתגובה זו סגור
  מזמין אותךהודעה שנקראההודעה נעולה מוחמד  | 19/08/12 | 14:12

מזמין אותך לראות ולנסיה מול מאלגה או ארסנל מול טוטנהאם (מקומות שלישי מול רביעי) במה אתה בוחר? לבאנטה-מאיורקה או צ'לסי-ליברפול?

הגב לתגובה זו סגור
5. הבונדסליגה, הליגה הטובה בעולם!הודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה   | 19/08/12 | 13:42

הגב לתגובה זו סגור
4. מה יהיה איתך פלד?הודעה שנקראההודעה נעולה אבאלה  | 19/08/12 | 13:41

אחחח ניצי ניצי, לא הספיק לך הקשקושים על ואן פרסי ביונייטד שבוע שעבר ? שנה שעברה בדיוק כתבת שהליגה הספרדית גבוהה ברמתה מהאנגלית ושהשוק האנגלי לא מצליח למשוך שחקנים כמו הספרדי. כתבת לפני שנתיים שההצלחה של יונייטד מבליטה את החלשות הליגה האנגלית, כתבת שאופא מוכרת את ההגרלות של הצ'מפיונס ליג כדי שיונייטד תתקדם, בקיצור אין גבול לשטויות שלך, יש לך מזל שלרב הקוראים זכרון קצר. אבל לא לי. שלך, אבאלה

הגב לתגובה זו סגור
  זה ברור, עוד כתבה מגמתית, הרי כותבים רק על הליגה הודעה שנקראההודעה נעולה   | 19/08/12 | 13:51

זה ברור, עוד כתבה מגמתית, הרי כותבים רק על הליגה הספרדית והאנגלית, בייחוד ברצלונה ריאל יונייטד סיטי וצ'לסי, לשאר הקבוצות דטגמאת באיירן מינכן, תמצאו כתבה פה ושם במקרה הטוב, אין למה לצפות ברגי שהשדרים והפרשנים עושים זאת בשידור חי בטלוויזיה מול כל עם ועדה...

הגב לתגובה זו סגור
  אחחח... אבאלה אבאלההודעה שנקראההודעה נעולה ניצן פלד  | 19/08/12 | 14:53

אם אני כותב שכדי להכניס את ואן פרסי לעניינים בצורה טובה לאורך זמן יונייטד תצטרך לבצע לא מעט שינויים, ושזה יהיה בעייתי... ולדעתך זה "קשקושים", אתה בהחלט מוזמן להביע את דעתך.

אבל מה שאתה עושה כאן זה לא "להביע דעה", זה להתייחס לדעה שלך כאל עובדה מוגמרת.

ואני אפילו לא מדבר על הסגנון המתנשא של התגובות שלך.

מעבר לכך, איך זה קשור לכל הדברים האחרים שכתבתי?

אם כתבתנו שהליגה האנגלית איבדה בשנים האחרונות שחקנים, וזה באמת מה שקרה, ועכשיו המגמה משתנה קצת (או שיש מגמה אחרת), אז מה - זה הופך את מה שכתבנו אז לטעות? ומה, זה אומר שעכשיו אסור לכתוב על מה שנראה כמו מגמה, כי פעם כתבנו שהייתה מגמה אחרת?

ואם ההצלחה של יונייטד באמת הבליטה את החולשה של הליגה האנגלית, וזה באמת מה שהיא עשתה בתקופה מסויימת, איך זה קשור לכתבה כאן?

האם נכתב כאן איפושהו שהליגה האנגלית היא הטובה בעולם? האם נכתב כאן שהיא ליגה טובה יותר מהספרדית? האם נכתב שהליגה הספרדית גרועה?

(ואגב, לפני שאתה קופץ, תרשה לי לומר לך שלא. זה לא נכתב. מה שנכתב בהקשר של הליגות של פורטוגל והולנד לא נכתב במובן המקצועי אלא במובן הכלכלי)

ואיך כל זה קשור לזה שזה נראה היה שאופ"א מסדרת הגרלות לגדולות?!

תשמע, אם אתה מתכוון לבוא לכאן ולזרוק רפש כמו איזה גביר, ולחשוב שאתה כזה גאון כי אתה זוכר איזו כותרת מלפני שנה, לפחות תעשה את זה בניסוח שמתאים לדיון בין בני אדם בוגרים, ולפחות תבסס את הטיעונים שלך ואל תזרוק סתם שטויות לאוויר.

אתה מוציא ככה את כל הלגיטימציה שאולי הייתה יכולה להיות בדברים שאתה כותב.

הגב לתגובה זו סגור
  תכלסהודעה שנקראההודעה נעולה אבאלה  | 19/08/12 | 20:05

לא קראתי אפילו מה שכתבת. רק באתי להטיל רפש. 

הגב לתגובה זו סגור
  חבלהודעה שנקראההודעה נעולה ניצן פלד  | 19/08/12 | 20:34

זה מוציא את כל הכיף

הגב לתגובה זו סגור
3. הליגה האנגלית הכי טובההודעה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ALLIGATOR  | 19/08/12 | 13:32

הגב לתגובה זו סגור
2. אם היה חוקהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 13:31

אם היה חוק שאסור להעביר שחקנים בין מדינות הפריימר ליג הייתה אחת הליגות הגרועות בעולם

הגב לתגובה זו סגור
  כנסהודעה שנקראההודעה נעולה   | 19/08/12 | 13:44

למה נראה לך יערס של אוהד הליגה ספרדית טיפש מפגר !

הגב לתגובה זו סגור
  קודם כל דבר בצורה יפה ומכובדתהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 16:33

ודבר שני נכון שאני אוהד כדורגל ספרדי אבל אתה חייב להודות שזה נכון

הגב לתגובה זו סגור
  צודקהודעה שנקראההודעה נעולה מישהו  | 19/08/12 | 14:52

אם היה חוק כזה אז הליגות הבראזילאית, ארגנטינאית, והספרדית היו החזקות בעולם!!

הגב לתגובה זו סגור
  ברור שאני צודק אין כמעט שחקנים אנגלים ברמה הודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 16:30

הגבוהה ביותר ואילו מהארצות שציינת יש בשפע ברזיל: נאיימר, לוקאס,אלקסנדרו פטו,רוביניו וגם מהעבר:פלה, רונלדיניו. בארגנטינה יש את מסי, די מריה, היגואווין ועוד רבים. על ספרד לא צריך להגיד בכלל. ומה יש לאנגליה?:רוני(סטאר?) ועוד הרבה שחקנים ברמה בינונית מטה

הגב לתגובה זו סגור
  לים הברצלונאיהודעה שנקראההודעה נעולה אדם  | 19/08/12 | 16:08

תספור כמה אליפויות אירופה יש לקבוצות הפרמיירליג לפני חוק בוסמן וכמה אליפויות אירופה יש דווקא לקבוצות הספרדיות אחריו.. עודף הזרים דווקא עזר לליגה הספרדית יותר מאשר לליגה האנגלית.

הגב לתגובה זו סגור
  אין לי כח לחפש אולי תגיד לי אתה?תגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 16:31

הגב לתגובה זו סגור
  אולי יש יותר אבל אז זה גם היה הרב לפני המתכונת הודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 19/08/12 | 17:03

הנוכחית

הגב לתגובה זו סגור
  מעניין איך הייתה נראית ליגת העלתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה מוחי  | 19/08/12 | 16:42

הגב לתגובה זו סגור
  אם היה חוק כזההודעה שנקראההודעה נעולה hadar  | 19/08/12 | 17:20

אז לא היה צריך את הנבחרות הלאומיות

הגב לתגובה זו סגור
  ברור שהיה צריךהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 20/08/12 | 17:16
ברור שהיה צריך כי בליגה השחקנים מתערבבים בין הקבוצות ואילו בנבחרת הלאומית לוקחים את הטופ של השחקנים וגם אז הם ישחקו נגד שחקנים ממדינות אחרות
הגב לתגובה זו סגור
  כנס כנס דחוףהודעה שנקראההודעה נעולה טוגו  | 19/08/12 | 18:11
למה מסי די מריה רונלדו דני אלבז מסצרנו אוזיל פפה מרסלו חדירה בנזמה וחבריהם ספרדים טהורים בלעדיהם הליגה הספרדית לא הייתה מדגדגת את הפרמייר ליג
הגב לתגובה זו סגור
  אז אתה אומר שהנבחרת הספרדית חלשהתגובה ללא תוכןהודעה שנקראההודעה נעולה ים הברצלונאי  | 20/08/12 | 17:18

הגב לתגובה זו סגור
1. ראשוןהודעה שנקראההודעה נעולה ראשון  | 19/08/12 | 13:19

ראשון

הגב לתגובה זו סגור
  ילד כפותהודעה שנקראההודעה נעולה טוגו  | 19/08/12 | 18:05
מנשנש נקניקיות
הגב לתגובה זו סגור

המלצות גולשים בפייסבוק


כל הזכויות שמורות © ערוץ הספורט בע"מ