$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מעבר לפניה

רוי ניסני, נהג המירוצים הישראלי, רק בן 16 וכבר תיכנן את המסלול לפורמולה 1. מה זה דורש ממנו?

אופיר גולן
אופיר גולן  23.04.11 - 14:21
חושב על הפניה הבאה. רוי ניסני

בשלב כלשהו במהלך הקריירה כל ספורטאי חולם להגיע לבמה הגדולה ביותר. הכדורגלנים חולמים על הופעה בגביע העולם או בליגת האלופות, שחקני הכדורסל שואפים להגיע ל-NBA והאתלטים רוצים להשתתף במשחקים האולימפיים. כדי שזה יקרה הם צריכים שיהיה להם כשרון גדול ושאפתנות, כאשר גם תזמון טוב, מעטפת נבונה וכמובן קצת מזל חייבים להיות בחבילה הכוללת. ובכן, לרוי ניסני יש את כל התנאים ואת כל הפוטנציאל כדי להיות אחד מאלה. לכנות את נהג המירוצים בן ה-16 "העתיד של ישראל בספורט המוטורי" זה לגרום לו עוול. עתידו כבר כאן. מעבר לפניה הבאה. עבורו פורמולה 1 זה לא חלום, אלא מטרה. השבוע הוא מתחיל שלב נוסף בדרך לאותו יעד, כאשר יפתח את עונתו הראשונה בסבב הפורמולה מאסטר ADAC בקבוצת "מוקה מוטור ספורט".

  • 17:00, שידור ישיר ב-5LIVE+: רוי ניסני במירוץ אושרסלבן בפורמולה מאסטר
אז עד כמה רחוק ניסני מהפורמולה 1? ובכן, כרגע הוא במקום טוב באמצע. עד שיחלוק מקום בקו הזינוק עם לואיס המילטון ופרננדו אלונסו, הוא צריך לעבור את הפורמולה 3000, פורמולה GP2 ו-GP1. ככל הנראה, אם הכל יילך כשורה, אז הנהג, שהתקדם העונה מסבב ליסטה ג'וניור למאסטר, עשוי להגיע בתוך 5-6 שנים לבמה הגדולה ביותר.

"המטרה שלי ושל הצוות העונה היא לסיים בטופ 10", מספר ניסני הצעיר, שיתמודד בחודשים הקרובים ב-8 מפגשים ברחבי גרמניה, אוסטריה, בלגיה והולנד, כאשר בכל מפגש יתקיימו שלושה מירוצים. "מדובר בסבב מאוד מוכר באירופה והוא נחשב גם ליוקרתי, במיוחד בגילאים שלי. היו לי שבועיים של אימונים רצופים עם הקבוצה וזה היה מאוד אינטנסיבי. אני מוכן לזינוק". יש לציין כי חלק מהמירוצים יתקיימו על מסלולי פורמולה 1 בהווה ובעבר כמו נורבורגרינג והוקנהיים.

ניסני נהנה ממעטפת מוצלחת במיוחד ב"מוקה". מדובר בקבוצת ניהול שלמה שכוללת מנג'ר אישי, מהנדס, קצין עיתונות, אנשי פרסום ועוד. אחד מהבעלים של "מוקה" הוא ראלף שומאכר, אחיו של מיכאל שומאכר, ונהג פורמולה 1 מצטיין לשעבר בעצמו. "כולנו יודעים מי הוא ומה היו ההישגים שלו", אומר ניסני. "בתור הבעלים הוא דואג לנו ומפקח על ההתקדמות שלנו". ואם שאלתם את עצמכם עד כמה המעטפת שלו איכותית, אז אפשר להתרשם מהעובדה שהמהנדס הטכני, פרנק לוקה, שעובד ומגדל למעשה את ניסני, היה מהפטרונים של אלוף העולם הנוכחי בפורמולה, סבסטיאן פטל, בצעירותו. "המשמעות היא שיש לנו אותו מאמן. אנחנו משווים גרפים של מהירות ועבודה לאלה של פטל כשהיה בגילנו, כך שאני מכיר מקרוב את הנהיגה שלו וזה דבר מצוין". אז נכון של"בייבי שומי" יש את הכשרון המדהים שלו, אך עצם העובדה שניסני נמצא עם האנשים שפיתחו את הכשרון של פטל זה כבר יתרון מאוד משמעותי.
אם שם משפחתו של רוי מצלצל לכם מוכר, אז זה כנראה בגלל שאביו, חנוך ניסני, הגיע עד הפורמולה 1 כנהג מבחן של קבוצת "מינארדי", שהייתה ונעלמה מהסבב. הנער יכול לסגור מעגל ולהמשיך מהמקום בו אביו הפסיק. "ברור שיש פה עניין של אב ובנו, הוא נמצא איתי בחלק גדול מהעונה. למרות זאת, אני חושב שאם לא היה לי את מה שדרוש כדי להצליח, אז גם הייחוס המשפחתי לא היה עוזר לי במקרה הזה".לצד התמיכה המשפחתית, לניסני הצעיר יש גם ניסיון לא קטן בספורט המוטורי. "התחלתי לנהוג בגיל 6 בקארטינג ואחרי שנתיים כבר השתתפתי במירוצים באירופה. בגיל 13 עברתי למכוניות פורמולה עד שהגעתי לב.מ.וו ליסטה ג'וניור בשנה שעברה". בנוסף, מתברר שלא כל כך קל להיות נהג מירוצים, למרות שזה נראה נוצץ. סדר היום של ניסני מאוד מוגדר ודי עמוס. "אנחנו הנהגים קמים ב-6 וחצי בבוקר והחל משמונה אנחנו נוהגים עד שש בערב. מיד אחר כך אנחנו אוכלים ארוחת ערב והולכים לישון. אסור לנו להישאר ערים עד מאוחר, אנחנו חייבים להקפיד על תזונה נכונה. בימים שאין אימוני נהיגה יש אימוני כושר. ככה זה, הנהיגה היא החיים שלי".

לצד הנהיגה המקצוענית, ניסני גם לומד בתיכון רוטברג רמת השרון ומוגדר כספורטאי מצטיין, ובכך הוא מצליח להתגבר על ההיעדרות מהלימודים. ומה לגבי הצבא? "אני מאוד מקווה שאקבל תקן של ספורטאי מצטיין, מקווה שיבואו לקראתי", הוא מספר. יש לציין כי אם ניסני יקבל מעמד של ספורטאי מצטיין על ידי צה"ל, הוא יהיה נהג המירוצים השני שמוגדר כך אחרי אלון דאי, שמתחרה בפורמולה 3000.

בינתיים הוא מתרכז רק בזינוק הראשון במירוץ הפתיחה ב"אושרסלבן" בגרמניה, אבל אם הכל יילך כשורה אז אולי באמת בעוד חמש-שש שנים רוי ניסני יפגוש את סבסטיאן פטל על הגריד באחד ממירוצי הפורמולה. אולי הישראלי יעבור ליד הגרמני של רד בול, ויזרוק לו איזה "הי, גם אני התחלתי במוקה, בדיוק כמוך, ואפילו היה לי את ראלף שומאכר". אולי פטל יחייך, ויענה: "מגניב, אז אני יכול לקרוא לך בייבי פטל". ואז לפתע אולי יעבור מיכאל שומאכר (שעדיין יחפש פודיום ראשון עם מרצדס), ויזרוק לניסני: "למדת אצל ראלפי? חחח, בוא תראה מה שווה האח הגדול. ניפגש בקו הסיום". או אולי כבר בפניה הבאה.