$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לפני טסלה: הונדה לג'נד קיבלה אישור לנהיגה אוטונומית דרגה 3

הממשל ביפן אשר ליצרנית היפנית להכשיר טכנולוגיית נהיגה עצמאית ברמה הגבוהה ביותר עד כה

ניר בן טובים  29.11.20 - 08:52

תגיות: הונדה

הונדה פרסמה בשבוע האחרון כי השיגה אישור רשמי ממשרד התחבורה, התיירות והתשתיות היפני להתחיל לייצר את הדור החדש של הונדה לג'נד עם מערכת נהיגה אוטונומית דרגה 3. נכון להיום, זו תהיה המכונית היחידה בעולם שתורשה לעלות לכבישים ציבוריים עם בקרה עצמאית ברמה הגבוהה ביותר. טסלה, עם מערכת ה-TSLA ו-GM עם מנגנון ה'סופר-קרוז' למשל מוגבלות לנהיגה אוטונומית דרגה 2, והמשמעות היא שהן הוכשרו לטפל בהיגוי ומהירות אבל עדיין דורשות התערבות של הנהג, בעוד דרגה 3 תחייב התערבות רק במקרים ספציפיים.

  ה-לג'נד, שנמכרת גם תחת מותג היוקרה אקיורה, תצויד בטכנולגייה חדישה שנקראת Traffic jam pilot, עם בכורה רשמית במרץ של 2021. דרגה 3, אומרים בהונדה תיטול את השליטה מהנהג רק במצבים מוגדרים מראש אך בינתיים תורשה לעשות כך רק בנסיעה עירונית עם התמקדות בתנועה אוטומטית במסלולים מפוקקים. "מכוניות אוטונומיות תהיינה פתרון להרבה בעיות חברתיות-מוטוריות שניצבות בפני יפן", אומרים בחברה. "אנחנו רוצים להפחית תאונות דרכים, לסייע לנהגים מבוגרים ועוד היבטים מסובכים מאוד שנגזרים מבטיחות". 

למערכת ה-TJP של הונדה פרמטרים נוספים המחזקים את המעטפת הבטיחותית של הנוסעים; היא כוללת גם מערכת ניטור שאומדת את מצבו הפיזי של הנהג, ובמידה והחיישניים מזהים שאינו כשיר לנהוג היא לוקחת פיקוד אוטונומי ומביאה את הרכב לעצירה בטוחה. בנוסף לכך, בהונדה נקטו בפתרונות נגד האקרים (פצחנים) שינסו לפורר את החומה המקוונת שלה בניסיון להשתלט על הרכב מרחוק, ועוד אומרים כי שכל דגם לג'נד שיישא בקרביים מערכת אוטונומית מחויבת במדבקת "איך אני נוהג" על הפגוש האחורי שמזהירה את הסביבה שמדובר ברכב שמסוגל לנסוע עצמאית.

תעשיית הרכב אמצה מבנה של 6 דרגות נהיגה אוטונומית שמגדירות את עומק הסיוע הממוחשב לנהג. כיום, אין מכוניות שנעות על הכבישים עם דרגה 3, אך ישנן חברות טכנולוגיות שבוחנות עבור היצרנים רכבי ניסוי והדגמה עם דרגה 4 בכבישים מבודדים שמסוגלות לנהוג לבדן באופן כמעט מוחלט. דרגה 5 נחשבת כיום לפסגה הטכנולוגית והיא כבר תאפשר לבנות מכונית ללא גלגל הגה ולנוע על כל כביש ציבורי. כמובן שבשנת 2021 אנחנו עדיין נהיה רחוקים מאוד מיעדים אלה בשל החששות הבטיחותיים והמורכבות הרגולטורית בכל מדינה.

בהונדה ובממשלת יפן אומרים שהם מקווים להוביל את התעשייה עם הפיתוח האחרון של הלג'נד, וינסו להמשיך ולקדם פתרונות נהיגה אוטומטית וכן לעודד את השימוש במערכות אלה בעתיד.