דלק מוטורס, יבואנית מותג פורד פרסמה השבוע כי החלה לשווק בישראל את ה-F-250, ה-פיק-אפ האמריקני השרירי שיימכר תחת אחיו הגדול ה-F-350 עם מכלולים מודרניים, מרכבים שונים ומספר רמות אבזור. זהו אחד הדגמים המבוקשים ביותר בארה"ב יחד עם ה-F-150, הרכב הנמכר ביותר מסוגו בתולדות תעשיית הרכב בארה"ב.
ה-F-250 מסדרת ה-Super duty הוכשר בסידור הושבה ל-5 אנשים במרכבי חצי קבינה וחצי קבינה כפולה, או 6 אנשים (2 ליד הנהג רק בחצי קבינה) עם 2 רמות מפרט: ה-XLT ו-LARIAT. כל הדגמים מגיעים עם כושר העמסה של טון, אמבט מקורי של פורד, נעילת דפרנציאל של הסרן האחורי, נועלים לגלגלים (לוקרים) ומערכות פנים חדישות. בחלל הנוסעים מערכת שמע פורד SYNC3 עם ששה רמקולים, צמד שקעי USB, אפל-קאר-פליי, בלוטות' מקורי וצג ראשי בגודל 8 אינץ' עם תפעול קולי לחלק ממערכות הבידור והמידע.
אורכו של הרכב מעל 6 מ', רוחבו 2.01 מ', הגובה 2 מ', ובסיס הגלגלים הוא 3.59-4 מ' (תלוי במרכב).
לרכב גם מושבי עור חשמליים עם 10 כיוונים ובגרסאות הבכירות מערכת הרמן-קרדון עם 10 רמקולים וסאב-וופר, מערך מצלמות מקיף, בקרת אקלים מפוצלת ליושבים מאחור, גג-שמש פנורמי, כניסה ונעילה ללא מפתח ועוד. הדגמים הבסיסיים מצוידים רק במערכת התרעה בפני התנגשות בהתקנה מקומית, בעוד דגמים יקרים יותר מגיעים עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה בפני התנגשות חזיתית ועוד.
מערכת ההנעה הכפולה מחוברת אל מנוע 6.7 ל' שמונה צילינדרים טורבו-דיזל (Power stroke) בהספק מרבי של 450 כ"ס ו-129 קג"מ הזמינים מ-1,800 סל"ד. בסיועה של תיבת שש מהירויות אוטומטית הוא מאיץ ל-100 קמ"ש ב-5 שניות. לרכב מרווח גחון של 22 ס"מ, זווית גישה של 18.4, נטישה 22.6, והוא רשאי לגרור עד 3500 ק"ג עם בלמים ו-750 ק"ג גרור ללא בלמים.
המחירים בארץ יחלו ב-225 אלף שקלים, עבור ל-240 אלף שקלים וכלה ב-260 אלף שקלים לדגם כפול קבינה עם אבזור מלא. מסגרת האחריות הבסיסית היא 36 חודשים או 100 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם). טיפול תקופתי נעשה מדי 16 אלף קילומטרים או פעם בשנה.
יוגב וויס, מנהל התקשורת השיווקית של דלק מוטורס: "ה-250 שומר על תכונות סוס העבודה של אחיו הגדול באריזה קצרה יותר, קלה יותר ועם נוחות של מכונית פרטית עם הכרה מלאה במע"מ אפס ושווי שימוש אפס".
פורד F-250
סקודה משפרת את חבילות המפרט
יותר סקודה, אותו מחיר
צ'מפיון מוטורס יוצאת במהלך אסטרטגי לשיפור חבילת האבזור בדגמי קארוק, קודיאק, אוקטביה ו-סופרב. במסגרת זו, מדווחים ביבואנית פולקסווגן לישראל כי חלו תנודות מזעריות במחירי הדגמים לאור השינוי בנוסחת המס הירוק וכי לא חלה פגיעה מהותית במחירים האטרקטייביים של רכבי המותג הצ'כי בישראל.
במשפחת האוקטביה תציע חבילת 'אמבישן' את כל מה שהוצע עד כה במפרט 'סטייל'. כלומר כוונן גובה ותמיכה למושבים הקדמיים, חלונות אחורים כהים, מערכת מדיה משופרת עם צג 8 אינץ', שיקוף מסך הסלולרי, חיישני חניה אחוריים מקוריים, ובגרסאות עם מנוע 1.0 ל' TSI מתווספים גם חישוקי 16 אינץ'. רמת הגימור אקסלוסיב מוסיפה גם פנסים קדמיים FULL LED וחיישני חניה קדמיים.
במשפחת קודיאק, רמת הגימור 'אמבישן' מציעה כעת גם פנסי FULL LED ומצלמה אחורית מקורית. רמת גימור 'סטייל' כוללת כעת גם גג-שמש מקורי חשמלי ומושב נהג מתכוונן חשמלית. ברמת הגימור 'אקסקלוסיב' מצטרף גם כיוון חשמלי למושב הנוסע בשורה הקדמית.
בסדרת קארוק מוחלפת רמת 'אקסקלוסיב' במפרט 'פרמיום' וכולל כעת מגוון מערכות בטיחות חכמות כולל פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, לוח מחוונים דיגיטלי, גג-שמש פנורמי, מושב נהג חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען וחישוקי 18 אינץ'.
בסדרת סופרב תמכר המשפחתית הגדולה עם מצלמה אחורית מקורית, מושב נהג חשמלי, וטעינה אלחוטית לנייד כבר במפרט 'אמבישן'.
כל המחירים נותרו כאמור כמעט ללא שינויים.
סמל"ת יוצאת לדרך חדשה
כחצי שנה לאחר שהודיע אורי להב על פרישתו מניהול קבוצת הרכב של סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) בתום עשר שנים, מדווחת השבוע החברה על גיוסו של שי פלדמן מנכ"ל AIG ישראל לתפקיד זה. להב יסיים את תפקידו בימים הקרובים ועד לכניסתו של פלדמן לכסא הניהול ישמש המשנה למנכ"ל, עומר לוי מנכ"ל החברה הזמני.
פלדמן (45), הינו בעל תואר ראשון בכלכלה וניהול ותואר שני במנהל עסקים. פלדמן החל את דרכו בשירות הלקוחות של החברה לפני למעלה מ-20 שנה ומשם טיפס במעלה הדרגות, עד איוש שורה של תפקידים בכירים ב-AIG העולמית ובשלוחה בישראל, בכלל זה סגן נשיא בכיר ב-AIG אירופה, מנהל שיתופי באזור אסיה, מנכ"ל חברת AIGME בצרפת וסמנכ"ל השיווק והמכירות של AIG בישראל.
יו"ר קבוצת סמל"ת מיכאל לוי ציין: "בחרנו מנכ"ל מעולה, איש מקצוע משכמו ומעלה. אין לי ספק כי יוביל את הקבוצה להישגים רבים ולהמשך התבססותה של סמל"ת כחברה מובילה בענף הרכב בישראל".
קבוצת סמל"ת מייבאת כיום את דגמי פיאט, אלפא רומיאו, אבארט, סובארו, ו-איווקו. ב-2016 החלה להפעיל את מותגי קרייזלר, דודג', ראם ו-ג'יפ בהתאם לאסטרטגיה העולמית של קונצרן פיאט-קרייזלר לאחר שרכשה מקבוצת 'מכשירי תנועה' את זיכיון הייבוא תמורת 120 מיליון שקלים. לקבוצה גם שותפות בחברת אוטו איטליה יבואנית דגמי פרארי-מזרטי.
מיותר לציין כי פלדמן נכנס לתפקיד מורכב במיוחד נוכח פילוח נתוני המכירות של סמל"ת בישראל והחלשות דגמי הליבה האיטלקיים, פיאט-אלפא רומיאו; רוב הכנסות החברה מקורן במכירות דגמי סובארו (מעל מחצית מסך כל מכירות המותגים) ובשנה הקודמת מסרה קצת יותר מ-10 אלפים כלי רכב בסך הכול.
שי פלדמן (צילום: סיוון פרג')
יש לכם רכב חשמלי? יישומון חובה
פעילות הרכב החשמלי בישראל צוברת תאוצה וקבוצת ג'ינרג'י, ספקית ניהול מערכות אנרגיה וחלוצת עמדות טעינה לרכב חשמלי בארץ, משיקה לראשונה אפליקציה ייעודית מותאמת למערכות אפל ו-אנדרויד. יישומון זה,
ביסודו, מנגיש את המידע החיוני לנהג הרכב החשמלי בכל הנוגע לזמינות עמדות הטעינה הציבוריות עבור נהגי הרכב החשמלי בישראל ונהגי רכבי הפלאג-אין (טעינה מהשקע).
היישומון, Gnrgy go פותח בפני המשתמש מפה מקוונת באמצעותה ניתן לנווט אל עמדות AC בפריסה ארצית ולקבל משוב אודות זמינותן (פנויה או תפוסה), קיבולת, כמות שקעי הטעינה ועוד אינפורמציה חיונית כגון הספק העמדה וכן משקף הישומון את מצב הטעינה ברכב המשתמש ועוד פרטים חשובים.
רן אלויה, מנכ"ל הקבוצה אומר: "השקת האפליקציה הינה צעד חשוב בהנגשת תשתית הטעינה לבעלי רכב חשמלי ורכב פלאג-אין... עם סיום תקופת ההרצה נחשוף ממשקים חדשים כגון ממשק ניהול עמדת טעינה פרטית, אפשרות לתשלום ללקוחות מזדמנים ושירותים נוספים לרווחת משתמשי הרכב החשמלי בישראל".
קישורים להורדת האפליקציה:
אנדרואיד - https://play.google.com/store/apps/details?id=gnrgy.android.emobilityapp&hl=en
אייפון - https://itunes.apple.com/us/app/gnrgy-go/id1107590624?mt=8
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!