בפעם ה-6: ר"ג מחזיקת גביע המדינה לנשים
הרצף הטוב ביורוליג: מכבי ת"א חגגה על בולוניה
בית עליון ותחתון 2025/2026
קבוצה מש’ נצ’ הפסד יחס נק’
1 מכבי עירוני רמת גן 23 21 2 1573:1913 44
2 מכבי אשדוד 23 15 8 1629:1749 38
3 הפועל ראשון לציון 23 13 10 1580:1668 36
4 אליצור רמלה 23 12 11 1752:1792 35
5 אליצור חולון 23 10 13 1791:1748 33
6 בנות פתח תקווה 23 10 13 1766:1603 33
7 מכבי כרמיאל 24 12 12 1698:1734 36
8 מכבי חיפה 24 12 12 1736:1758 36
9 לב ירושלים 24 10 14 1782:1736 34
10 הפועל באר שבע/דימונה 24 2 22 2033:1639 26
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מנהלת הנשים זעמה: "לא יתכן שהאפליה תמשך"

משרד הספורט הפסיק את התקצוב בגלל עתירת כדורגל הנשים

עמרי מנהיים
עמרי מנהיים   11.05.20 - 20:55
Getting your Trinity Audio player ready...
(באדיבות מנהלת הליגה לנשים)
(באדיבות מנהלת הליגה לנשים)

בעוד ליגת העל בכדורסל כבר מתארגנת לקראת חזרה למגרשים, ליגת הנשים ממשיכה להרגיש מקופחת. היום (שני), יו"ר מנהלת הליגה, הילה קניסטר בר-דוד, פנתה במכתב חריף למשרד הספורט בטענה שהוא מעכב את תקציבי הנשים: "לא ייתכן שהאפליה תימשך, מדובר בסכומים זעומים לעומת התקציבים שהועברו לגברים".

ליגת הנשים, כידוע, כבר סגרה באופן רשמי את שעריה בכל הנוגע לעונה הנוכחית - ומאז פרוץ המשבר משרד הספורט הפסיק את תקצוב 300,000 אלף השקלים של כל קבוצה, עליהם התחייב בעקבות עתירה שהגישה בעבר מנהלת הליגה לבג"צ בנוגע לאפליה מגדרית. "הקבוצות ספגו נזקים קשים והפסקת פעילות הליגה, לצד עיכוב נוסף בהעברת הכספים, יגרום נזק בלתי הפיך לקבוצות אשר גם ככה מצויות במשבר תקציבי חסר תקדים".

בימים האחרונים, העביר משרד הספורט כ-40% מכספי התמיכה השנתית לענפים השונים, אבל דווקא בתמיכה לקבוצות ליגות הנשים קיים עיכוב. המשרד טוען שיש להמתין להכרעת בג"צ בעתירה שהגישו קבוצות ליגת העל לנשים בכדורגל, בטענה לאפלייה ביחס לתקציבים המועברים לקבוצות הגברים.

החלטה זו של משרד התרבות והספורט מנוגדת לעמדת היועמ"ש של המנהלת, עו"ד אורי כהנא, המייצג גם את קבוצות כדורגל הנשים בבג"צ. כהנא הבהיר כי "אין כל מניעה משפטית או החלטה שיפוטית כלשהי, המונעים את העברת המקדמות בשיעור של 40% (ואף יותר) לקבוצות הנשים. להפך, בג"צ המליץ למשרד התרבות והספורט לחזור בו ולתקצב באופן שוויוני את ענפי הנשים".

-->