אחרי קצת יותר מעשר שנים ושתי מתיחות פנים שיושמו ב-2013 וב-2016, אלפא רומיאו ג'ולייטה, מכונית הה'צבק הספורטיבית הגיעה בשבוע החולף לסוף דרכה על רצפת ההרכבה. ביצרן האיטלקי תכננו לה אירוע סיום חגיגי ב-4 בינואר, אולם מסיבות אסטרטגיות פנימיות הוחלט להקדים את המועד וכך המכונית האחרונה עזבה את פס הייצור ב-22 בדצמבר כמעט בדממה תקשורתית.
להבדיל משנותיה הראשונות, שהניבו את היקף המכירות העיקרי (קרוב ל-300 אלף יחידות מתוך כ-480 אלף בכלל), הג'ולייטה שהוצגה בז'נבה 2009 נחלשה באופן דרמטי החל מאמצע העשור הקודם, כלכלית ותדמיתית. בשנת 2019 מסרה ממנה אלפא רומיאו רק 15 אלף יחידות באירופה ובשנת 2020 מוכת הקורונה נחתך הנתון כמעט במחצית. בצרפת למשל נמכרו רק 250 יחידות ממנה, ולשם השוואה מובילת הקטגוריה - פיג'ו 308, עוד מכונית הצ'בק משפחתית בסוף הקדנציה שלה נשלחה ל-33 אלף לקוחות באותו פרק זמן.
על פי דיווחים של כלי התקשורת ברומא, ייצורה של הג'ולייטה הופסק ב-22 בדצמבר על פס הייצור בקסינו, איטליה (אזור קטן בדרום לאציו) היכן שגם מיוצרים אלפא רומיאו סטלביו וג'וליה. מתחם התפעול בקסינו אכלס באופן קבוע 3 מכוניות על פס הייצור ולפחות בשלב הזה, הדגם השלישי עתיד להיות ה-SUV הקומפקטי החדש של מזראטי, ה-Grecala שייחשף בשנה הבאה.
אין מידע קונקרטי על מחליפה רשמית של הג'ולייטה, בין היתר משום שכל החלטה לגבי עתידו של דגם המשך כרוך במעבר דרך הצינורות של הנהלת פיג'ו-סיטרואן-פיאט-קרייזלר המשותפת, 'סטלנטיס'. לאיטלקים תהיה גישה לפלטפורמות המודולארית החדישות של PSA אבל לא בטוח שיעשו בהן שימוש לדגם שפונטציאל הרווחים ממנו מוטל בספק. מי שיכנס לנעליה של הג'ולייטה בקבוצה C הוא הקרוסאובר החדש טונלה, עליו תולים האיטלקים תקוות רבות נוכח הביקוש ההיסטרי לג'יפונים קומפקטיים. השקתו ככל הנראה במחצית 2021.
אלפא העולמית תנסה בחודשים הקרובים להיפטר מהמלאים שנותרו, אבל הסרת הג'ולייטה ממשפחת אלפא רומיאו משמעותה שבהיצע האיטלקי נותרו רק 2 מכוניות כאמור, הג'וליה וסטלביו. בישראל אגב, הג'ולייטה איננה זמינה כבר תקופה ארוכה; הגרסה האחרונה שהושקה בארץ הייתה ג'ולייטה 'ספורט' בשנת 2018, שצוידה במנוע 150 או 170 כ"ס, תיבה ידנית או דו-מצמדית ובמחיר של 165 אלף שקל.