הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

היא חוזרת: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה החדשה בישראל

האחות הסדאנית של סדרה 1 חוזרת בדור חדש עם שתי גרסאות למנוע ה-1.5 ליטר וגם M235 ספורטיבית. במקביל נחתה גם מתיחת הפנים של ה-i4 החשמלית

רן סגל   06.05.25 - 16:51
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה הוצגה לראשונה באוקטובר 2019, ולמרות שמה היא לא הייתה גרסת קופה-ארבע-דלתות של סדרה 2 קופה, אלה התבססה על סדרה 1 מהדור השלישי (F40) שכבר עברה לפלטפורמת הנעה קדמית. הדור השני של הגראן קופה הוצג 5 שנים לאחר מכן, מבוסס על הדור הרביעי של סדרה 1 (F70) ובהתאם העיצוב בחזית ובתא הנוסעים ויחידות ההנעה זהים. כעת החלה היבואנית המקומית, דלק מוטורס, בשיווקו בישראל, במחירים שהתייקרו בכ-25 ועד 48 אלף שקל לעומת הדגם היוצא.
יחידות הנעה
סדרה 2 גראן קופה תציע 3 יחידות הנעה, כאשר גרסת הכניסה עונה לשם 216 ולה מנוע 1.5 ליטר בהספק צנוע של 122 כ"ס המשודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.9-16.6 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור).

יחידת ההנעה הבאה, 220, עושה שימוש במנוע בנזין זהה, אך לה סיוע מיקרו-היברידי 48 וולט והספק של 156 כ"ס כאשר התיבה זהה. ההאצה ל-100 קמ"ש מקזזת שתי שניות שלמות ועומדת על 7.9 שניות ואילו צריכת הדלק טובה יותר ועומדת על 18.5 ק"מ לליטר.

בראש ההיצע עומדת לה ה-M235 המצוידת במנוע בנפח 2.0 ליטר המספק 300 כ"ס ומשודך גם הוא לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות וצריכת הדלק עומדת על 12.9 ק"מ לליטר.
רמות גימור
גרסת הכניסה M-Design מוצעת רק בגרסת ה-216 הצנועה, ותציע לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ומסך מולטימדיה "10.7 בעברית, עם מערכת ניווט מקורית וקישוריות לנייד, כמו גם אפליקציה ייעודית עם מפתח חכם, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס, חניה אוטומטית ומערכת זיכרון לנסיעה לאחור למרחק של 50 מטר, תאורת אווירה, גימור פנים כסוף, חישוקי "18 ומתלים אדפטיביים.

מערך הבטיחות כולל את המוכר וכן בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, התרעת תנועה חוצה בצומת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, סיוע התחמקות ממכשול, זיהוי תמרורים, התרעה לפגיעה מאחור והתרעת עייפות.

רמת הגימור הבאה היא M-Sport שתוצע גם בגרסת ה-216 וגם ב-220, והיא מוסיפה כניסה ללא מפתח, ריפודי עור סינטטי, מושבי ספורט, פקדי העברת הילוכים מההגה, מראה מרכזית ומראות צד נגד סנוור, גג פנורמי, משטח טעינה אלחוטית מקורר, שקע טעינה נוסף מאחור, תאורת אווירה דינאמית, גימור פנים אלומיניום מואר, סבכה קדמית מושחרת, חבילת עיצוב פנים M-Sport, דיפון תקרה שחור, הגה M-Sport, לוח מחוונים עם תפירת M ותאורה אדפטיבית. בגרסת ה-220 ישנם גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור.

ל-M235 רמת גימור ייחודית בשם M-Sport Pro ובנוסף לכל מה שתואר עד כה היא כוללת גם מושבי M-Sport עם לוגו M מואר בריפוד עור משולב אלקנטרה, כוונון חשמלי לגב התחתון ולרוחב המושב, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 12 רמקולים, מראות צד M, דיפיוזר, קצוות מפלט ופנסים מושחרים, חגורות בטיחות M, בהגה ישנה תפירה M עם פס מרכוז, מערכת פליטה M-Sport עם 4 יציאות, חישוקי "19 ובלמי M-Sport משודרגים עם קליפרים אדומים (4 בוכנות מלפנים).

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה החדשה – מחירון:
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 216 M-Design תעלה 294,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 216 M-Sport תעלה 299,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה 220 M-Sport תעלה 324,900 שקל
ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה M235 M-Sport Pro תעלה 460,000 שקל
ב.מ.וו i4 המחודשת
ב.מ.וו i4, הגרסה החשמלית של סדרה 3, עליה היא גם מבוססת, מגיעה אלינו כעת לאחר שעברה מתיחת פנים בחודש אפריל בשנה שעברה. מתיחת הפנים כללה עדכונים עיצוביים קלים לצד תוספת יחידת הנעה חדשה, xDrive40 (שמוקמה בין ה-eDrive40 ל-M50 xDrive), ולה הנעה כפולה כמובן, הספק של 401 כ"ס עם 5.1 שניות ל-100 קמ"ש, סוללת 84 קוט"ש וטווח נסיעה של 548 ק"מ. באופן מפתיע, היא לא הגיע לישראל וה-i4 המחודשת תסתפק ביחידות ההנעה המוכרות, כאשר המחירים התייקרו בכ-10-20 אלף שקל.

יחידות הנעה
גרסת הבסיס eDrive35 בעלת הנעה אחורית ובהספק של 286 כ"ס עם 6.0 שניות ל-100 קמ"ש. לגרסה זו סוללת 67.1 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 480-472 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור).

לגרסת ה-eDrive40 הספק של 340 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות. הסוללה גדולה יותר בקיבולת של 81.3 קוט"ש (נטו) וטווח הנסיעה עומד על 576-556 ק"מ (בהתאם לרמת הגימור)
הגרסה הבכירה היא M50 xDrive ומשמה כמובן שמדובר בהנעה כפולה וההספק מזנק ל-544 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. הסוללה זהה לגרסת ה-eDrive40 אך בהתאם לביצועים טווח הנסיעה קצר יותר ועומד על 476 ק"מ.

ב.מ.וו i4 המחודשת – מחירון:
ב.מ.וו i4 בגרסת eDrive35 ברמת גימור Essence תעלה 399,900 שקל
ב.מ.וו i4 בגרסת eDrive35 ברמת גימור M-Shadow תעלה 429,900 שקל
ב.מ.וו i4 בגרסת eDrive40 ברמת גימור M-Sport תעלה 479,900 שקל 
ב.מ.וו i4 בגרסת eDrive40 ברמת גימור M-Tech תעלה 509,900 שקל 
ב.מ.וו i4 בגרסת M50 xDrive ברמת גימור M-Sport Pro תעלה 609,900 שקל