הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפלטפורמה זהה, הטכנולוגיה חדשה: דור חדש לטויוטה ראב 4

בדומה לקאמרי, גם הדור השישי של הראב 4 הוא סוג של עדכון מקיף מאוד לפלטפורמה המוכרת. מהם השינויים והחידושים? ומתי הוא יגיע לישראל? הפרטים לפניכם

רן סגל   21.05.25 - 18:11
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

נדמה שאין אחד שלא מכיר את השם טויוטה ראב 4, כזה שמאז שהוצג לראשונה ב-1994 מסמן עבור רבים רכב פנאי אמין וגם חסכוני במיוחד בדורות האחרונים בעלי ההנעה ההיברידית. הדור הנוכחי הוצג ב-2018 וכעת חשפה טויוטה את הדור השישי במספר.

הראב 4 החדש ממשיך להתבסס על פלטפורמת TNGA-K, אך המכלולים עודכנו וגם טכנולוגיית מערכות הבטיחות והמולטימדיה. הראב 4 החדש צפוי להגיע ארצה בסוף הרבעון הראשון של 2026, ועד אז, אלו הפרטים שחשוב להכיר.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני מביא את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית היפנית כשבדומה למשל לקאמרי, הפנסים הראשים בצורת C מחודדת, הפגוש גבוה וקשוח עם סבכה עליונה בולטת ובצורת חלת דבש. כמו בחזית, גם בפרופיל נפגוש בקווים חדים וזוויתיים, המדגישים את בתי הגלגלים, חצאית הצד הדלת וקו הכתפיים. מאחור בחרו בטויוטה בסגנון "מחורץ" עם תאורת הלד ביחידות התאורה ובחלקו המרכזי של הפגוש. מבחינת ממדים, מציינת טויוטה כי הם דומים לדור היוצא.

תא הנוסעים ממשיך את הקו הקשוח-זוויתי, מה שיוצר לא מעט עומס, בעיקר בסביבת הנהג. נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ומסך מולטימדיה "12.9. בסיוע תוכנה חדשה העונה לשם Arene תגובות מערכות הבטיחות מדויקות יותר, נוספו מערכות חדשות כמו התרעת תנועה חוצה מלפנים והתרעת התקרבות רכב מאחור ואפשרות שליטה על הרכב מהשלט בכניסה ויציאה מחניה. מערכת הבידור תאפשר אפליקציות שונות, התאמה אישית וסייען קולי, כמו כן ישנם עדכוני OTA לבטיחות ולבידור.

בגרסת ה- GR Sport, כדי בכל זאת להקנות לה תחושה ספורטיבית יותר, מפשק הגלגלים רחב ב-20 מ"מ, הבולמים ספורטיביים יותר, המתלה האחורי חוזק ואילו ההגה והמתלים כוילו לתגובה מהירה יותר. בנוסף להופעה החיצונית שגם כוללת חישוקי "20 ספורטיביים, מבפנים ישנם מושבים ספורטיביים משולבי עור עם תפירה אדומה, דיפון בקונסולה לברך ימין של הנהג ודוושות אלומיניום.
יחידות הנעה
באירופה ובישראל, יוצע הראב 4 עם הנעה היברידית או פלאג-אין משופרות. גרסתו ההיברידית שדורגה, כך לפי טויוטה, בטרנסאקסל חדש (הכולל גם את תיבת ההילוכים הרציפה), יחידת ניהול כוח והסוללה. אך למרות שיפורים אלו, ההספקים עומדים על 183 כ"ס או 191 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה, כ-30-35 כ"ס פחות מהגרסאות המוכרות לנו כיום.

סוללה גדולה ב-30% בקיבולת 22.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ, כמו כן בדומה לחשמליות רבות ישנו מטען פנימי 11 קילוואט (מהיר פי 2 מהדור היוצא) ובנוסף ישנה גם אפשרות לטעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט (10%-80% ב-30 דקות). בטויוטה מציינים כי הסוללה שוכנת כעת ברצפת הרכב, מה שתורם ליציבות ולהורדת מרכז הכובד ומוסיפים שגם מערכת הקירור של הסוללה שופרה ובהתאם זמינות האנרגיה בתנאים מגוונים.

בגרסת הפלאג-אין כפולת ההנעה, הספק המנוע החשמלי הקדמי שופר ב-16 קילוואט, ובסך הכל מספק 204 כ"ס, כשההספק המשולב עומד על 304 כ"ס (קצת פחות מהדגם היוצא), בעוד זמן ההאצה ל-100 קמ"ש התקצר בשתי עשיריות השנייה ועומד על 5.8 שניות. בנוסף תוצע גם גרסת ההנעה הקדמית עם הספק משולב של 268 כ"ס.