הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

איך אומרים רנו 5 ביפנית? ניסאן מיקרה החדשה נחשפה

ניסאן הציגה את הדור השישי של הסופר-מיני והפעם עם הנעה חשמלית מלאה מאחר והיא מבוססת על רנו 5 אי-טק. מה כדאי להכיר והאם היא תגיע לישראל?

רן סגל   22.05.25 - 12:26
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
ניסאן מיקרה, הסופר-מיני היפנית מוכרת היטב בשוק המקומי, עוד מהדור השלישי (2002) והעגלגל, דרך זה הרביעי שהפך בוגר יותר, ואילו הדור החמישי (2016) שהגיע אלינו באיחור ניכר בסוף 2019, ומאוחר כשהגיע כך הקדים לעזוב אחרי שנתיים בלבד. כעת, חשפה היצרנית היפנית את הדור השישי, שמבוסס על רנו 5 אי-טק החשמלית (וגם אלפין A290) שצפויה להגיע ארצה עד סוף השנה, אך בשלב זה היבואנית המקומית (פריסבי, לשעבר קרסו מוטורס) בוחנת את אפשרות השיווק של המיקרה ואין מועד הגעה. ובכל זאת, מה צריך לדעת על המיקרה EV החדשה?

עיצוב ותא נוסעים
הפנסים הקדמיים בעלי מסגרת תאורת יום עגולה, המזכירה את הדור השלישי, שגם מבצעת אנימציית קבלת פנים ו"קורצת" לנהג ונדלקת מימן לשמאל וחזרה; ואילו הפנסים האחוריים מורכבים ממסגרת עגולה המחולקת בהתאם לתאורה הנדרשת (בלם, איתות וכו').

כמו כן אורכה של המיקרה EV פחות מ-4 מטר ורוחבה צר מ-1.8 מ', זאת לצד בסיס גלגלים של 2.54 מ' וסרחי עודף קצרים, לצד חישוקי "18 בכל רמות הגימור עם קשתות בתי גלגלים שחורות, המיקרה תשמור על השובבות שלה בסיוע 14 שילובי צבעים (צבע המרכב וצביעה דו-גונית לגג) – כל זה מקנה לה הופעה ייחודית, אך בכל זאת לא קשה לזהות את הקו הכללי המגיע מרנו 5 החדשה, כולל פתיחת הדלת האחורית "הנסתרת". 

לצערנו, היצירתיות של המעצבים נגמרה בעיצוב החיצוני, ומבפנים העיצוב זהה לזה של רנו 5. נמצא כאן לוח מחוונים דיגיטלי "10.1 ומסך מולטימדיה בגודל זהה השוכנים יחד במסגרת זוויתית הפונה אל עבר הנהג יחד עם פתחי המיזוג שתחת המסך ופסנתר הכפתורים.
יחידות הנעה
ניסאן מיקרה EV תוצע בשלב זה עם שתי יחידות הנעה. גרסת הבסיס בעלת מנוע בהספק של 122 כ"ס וסוללה בקיבולת 40 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 308 ק"מ, לצד טעינה מהירה בהספק של 80 קילוואט.

הגרסה הבכירה בעלת הספק של 149.5 כ"ס וסוללה בקיבולת של 52 קוט"ש שמוסיפה עוד 100 ק"מ לטווח (408 ק"מ) וטעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, ומ-15% ל-80% תמתינו 30 דקות. למיקרה טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלה של מכשירי חשמל חיצוניים.

ושאלת בקשה לסיום – ניסאן, אם כבר רנו 5 אי-טק שהוצגה לה גרסת "טורבו" ספורטיבית עם 500 כ"ס והנעה אחורית, כמה מהר תציגו גרסת NISMO למיקרה EV?